interessant ? downpipe hirsch performance
-
Ruben09
- Geregistreerd lid
Re: interessant ? downpipe hirsch performance
Ok, duidelijk thanks!Injectie schreef:Middelmaat reier. Die waren standaard in 03
Ik kom deze online tegen trouwens http://www.kronaperformance.com/#!saab-9-5/tygzh, zie de "Krona Performance 1999-2003 T7 SAAB 9-5 & 9-3 Crazy Nastyass Honeybadger Turbo Intake Kit". Ziet er op het 1e gezicht goed uit. Wellicht flowed deze beter dan de standaard intake.
Product is bij deze retailer in de USA te bestellen http://www.swedefleettuning.com/#!produ ... c2685fa68f voor ca. € 250,00 ex. verzendkosten.
Vraag is uiteraard of het uit kan, deze kosten. € 250,00 voor een niet heel veel meer flow is het wellicht niet waard. De vraag is daarbij ook hoeveel meer flow (minder restrictie) ten opzichte van de standaard intake deze zal geven.
-
evo
- Donateur (2x)

Uiteindelijk is alles natuurlijk van invloed op elkaar in en rondom je krachtbron.
Hirsch heeft in de eerste jaren de Hirsch cobra verkocht omdat zij van mening waren dat dat beter was voor de balans aan de in- en uitlaat. Bij zulke setups vergrootten zij dan ook de uitlaatkant, die ging naar 2.75 inch. SAAB zelf heeft in al zijn wijsheid na 2006 voor de Aero's alleen de inlaatkant aangepast. Dat was volgens SAAB genoeg voor om stock 260pk te leveren en de allerlaatste modellen gingen zelfs met 265pk de fabriek uit, als ik het me nog goed herinner. Weet wel dat dit vermogens zijn (met marge) die SAAB onder bepaalde omstandigheden "moet" garanderen.
Ik heb al redelijk wat geexperimenteerd met verschillende inlaattrajecten, (waaronder enkele zelfs geheel custom). Het standaard traject wat de lucht moet afleggen naar de compressor is verre van ideaal. Echter heb ik ook moeten concluderen dat het zo slecht nog niet is, althans voor de "normale" stage's. De standaard cobra is voldoende bemeten om met standaard SAAB motor met een TD04HL15T#5 goed en binnen redelijke efficientie te benutten. Hierbij moet je voor de TD04HL15T#5 uitleindelijk richting de "bijna" 300pk denken, op benzine. Op E85 kun je daar nog eens wat bij tellen. Wil overigens niet zeggen dat groter niet beter is.
Maar als ik wat advies mag geven, en je er geld aan wilt besteden. Kijk dan naar een shortnose compressorhuis in combinatie met een king cobra. Of neem contact op met mij. wellicht dat ik je dan wat specifieker kan adviseren.
My 2 pence
Hirsch heeft in de eerste jaren de Hirsch cobra verkocht omdat zij van mening waren dat dat beter was voor de balans aan de in- en uitlaat. Bij zulke setups vergrootten zij dan ook de uitlaatkant, die ging naar 2.75 inch. SAAB zelf heeft in al zijn wijsheid na 2006 voor de Aero's alleen de inlaatkant aangepast. Dat was volgens SAAB genoeg voor om stock 260pk te leveren en de allerlaatste modellen gingen zelfs met 265pk de fabriek uit, als ik het me nog goed herinner. Weet wel dat dit vermogens zijn (met marge) die SAAB onder bepaalde omstandigheden "moet" garanderen.
Ik heb al redelijk wat geexperimenteerd met verschillende inlaattrajecten, (waaronder enkele zelfs geheel custom). Het standaard traject wat de lucht moet afleggen naar de compressor is verre van ideaal. Echter heb ik ook moeten concluderen dat het zo slecht nog niet is, althans voor de "normale" stage's. De standaard cobra is voldoende bemeten om met standaard SAAB motor met een TD04HL15T#5 goed en binnen redelijke efficientie te benutten. Hierbij moet je voor de TD04HL15T#5 uitleindelijk richting de "bijna" 300pk denken, op benzine. Op E85 kun je daar nog eens wat bij tellen. Wil overigens niet zeggen dat groter niet beter is.
Maar als ik wat advies mag geven, en je er geld aan wilt besteden. Kijk dan naar een shortnose compressorhuis in combinatie met een king cobra. Of neem contact op met mij. wellicht dat ik je dan wat specifieker kan adviseren.
My 2 pence
-
Ruben09
- Geregistreerd lid
Dank voor 't antwoord en de extra toelichting Evo. Interessante materie.
3 inch Downpipe t.b.v. stage 3 staat, met stip, als bovenaan op het verlanglijstje
Ik vrees dat de shortnose turbo pas al bod zal komen wanneer de huidige turbo het zal begeven. Tenzij er bedrijfjes zijn welke het turbohuis van mijn huidige 'niet-shortnose' voor niet al teveel € kunnen verbouwen naar een shortnose.
3 inch Downpipe t.b.v. stage 3 staat, met stip, als bovenaan op het verlanglijstje
Ik vrees dat de shortnose turbo pas al bod zal komen wanneer de huidige turbo het zal begeven. Tenzij er bedrijfjes zijn welke het turbohuis van mijn huidige 'niet-shortnose' voor niet al teveel € kunnen verbouwen naar een shortnose.
-
evo
- Donateur (2x)

In principe hoef je alleen het compressorhuis te vervangen of af te draaien. En ja, die bedrijfjes zijn er... ene heet iets met Blacktop en Tuning, eigenaar schijnt hier ook actief te zijn op het forum onder zijn alias evo...Ruben09 schreef:Ik vrees dat de shortnose turbo pas al bod zal komen wanneer de huidige turbo het zal begeven. Tenzij er bedrijfjes zijn welke het turbohuis van mijn huidige 'niet-shortnose' voor niet al teveel € kunnen verbouwen naar een shortnose.
Sorrie kon het niet laten
-
Ruben09
- Geregistreerd lid
[]Haha...Reclaaaaame! Nou, doe ik er een schepje bovenop. Blacktop is 100% aan te bevelen bladiebla etc
(niets aan gelogen overigens).
Klinkt goed, ik mail je wel even binnenkort. Dat verhaal van het compressorhuis vervangen en de King Cobra erop spreekt mij zeer positief tot de verbeelding. Maar zoals gezegd eerst de 3' DP. To be continued!
Klinkt goed, ik mail je wel even binnenkort. Dat verhaal van het compressorhuis vervangen en de King Cobra erop spreekt mij zeer positief tot de verbeelding. Maar zoals gezegd eerst de 3' DP. To be continued!
Reden: Quote verwijderd
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Kan de topictitel niet veranderd worden in cobra ipv downpipe? 
-
Ruben09
- Geregistreerd lid
[]Zeker geen onlogisch voorstel! 
Reden: Quote verwijderd