Firmware update E800 beschikbaar, HET WERKT

2010-2012
EricH
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Firmware update E800 beschikbaar, HET WERKT

Bericht door EricH » di 12 jan, 2016 18:24

Via facebook dit artikel gevonden van Saabblog.net. Een update die de issues veroorzaakt door het slechte geheugen gebruik (o.a. altijd in Belgie, niet kunnen verwijderen bestemmingen, zomer/wintertijd gedoe etc) wellicht oplost.

http://saabblog.net/2016/01/12/firmware ... ab-9-5-ng/

Ik hoop heel erg dat de beloftes die hier in staan ook daadwerkelijk in de IT van de 9-5 NG waargemaakt kunnen worden. Zou fantastisch zijn om de navigatie en multi media normaal te kunnen gebruiken. Ben zelf maandag bij de dealer en ga het daar zeker vragen.

Heeft iemand hier al ervaringen mee?

U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Firmware update E800 beschikbaar, al ervaringen?

Bericht door U-Poll » di 12 jan, 2016 22:52

Goede vondst! Ik heb net een email naar mijn garagist gestuurd met de vraag of hij hier meer over weet. Ik draai nu firmware E40D en kaarten 20.12.02. In de foto in dat Saabblog topic hebben ze oude kaarten 20.10.01.

Zodra ik iets hoor, laat ik het weten.

Retep
Geregistreerd lid

Re: Firmware update E800 beschikbaar, al ervaringen?

Bericht door Retep » wo 13 jan, 2016 10:26

Ik had dit ook al gelezen op Facebook en de handleiding afgedrukt.

Blijkkaar kan je zelf een ISO CD aanmaken.

Mocht hier iemand het eens willen uitproberen, graag. Dan weten we meteen of het een vooruitgang is.

U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door U-Poll » wo 13 jan, 2016 10:37

@Retep: linkje en/of howto?

Retep
Geregistreerd lid

Bericht door Retep » wo 13 jan, 2016 10:50

Ik vind de link niet meer.

Info in facebookgroep Int. SAAB 9-5 NG Owners Club *** STRICTLY FOR OWNERS*

Ik heb de "handleiding" gisteren wel afgeprint. Evt. mail ik je een pdf, maar alleszins ik heb geen link naar de bestanden zelf dus ben je er niet veel mee.

rene
Geregistreerd lid

Bericht door rene » wo 13 jan, 2016 22:54

E800 komt binnenkort beschikbaar. Het schijnt bij 95% van de auto's de problemen op te lossen.

René

dpdietvorst
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door dpdietvorst » wo 13 jan, 2016 23:00

Is dit iets wat voor specifieke bouwjaren een issue is? Heb namelijk geen klachten van dien aard.

rene
Geregistreerd lid

Bericht door rene » wo 13 jan, 2016 23:05

Nee, is willekeurig. Bij geen problemen zou ik niets doen.

René

Michel Annink
Geregistreerd lid

Bericht door Michel Annink » do 14 jan, 2016 16:04

[]Ik zou absoluut wél updaten, ook al zijn er geen problemen op dit moment. De firmware van voor E40D bevat zoveel fouten dat het vroeger of later altijd tot ellende leidt. De kosten voor reparatie van kapotte units begon zodanig uit de hand te lopen dat dit voor Orio de aanleiding was om E800 te laten ontwikkelen.
Ik heb de changelog niet gezien tussen de nieuwe E800 en oudere E40D (waarvan overigens de "how to" instructies in de vrij toegangkelijke FB groep "The Saab 9-5 NG Connection" https://www.facebook.com/groups/Saab95ngconnection/ te vinden is), maar het lijkt erop dat de E800 versie in een nog groter aantal gevallen de geheugenproblemen oplost en/of voorkomt.
ALTIJD updaten dus en ik vermoed dat dit ook het advies vanaf Orio zal zijn naar de aangesloten Saab service centers.
Reden: Quote verwijderd

rene
Geregistreerd lid

Bericht door rene » do 14 jan, 2016 16:11

Nog niets over gehoord. Voor Duitsland bevond het zich in een testfase. De importeur in België wist er sowieso niets over te vertellen. Vandaar mijn opmerking over als het goed werkt eerst even zi laten totdat hier ook meer bekend is.

René

Michel Annink
Geregistreerd lid

Bericht door Michel Annink » do 14 jan, 2016 16:21

[]Ik heb E800 inmiddels al wel geïnstalleerd gekregen via mijn SAAB service center in Stockholm. Een eerder probleem (begint steeds met hetzelfde nummer bij het afspelen vanaf HDD) is hiermee opgelost. Verder heb ik (nog) geen verschillen opgemerkt.
Overigens is E800 in Duitsland ook uit de testfase en gewoon beschikbaar via de service centers, zoals het eerder aangehaalde artikel op Saabblog ook aangeeft.
Reden: Quote verwijderd

Michel Annink
Geregistreerd lid

Bericht door Michel Annink » ma 18 jan, 2016 18:34

Ik moet een aanvulling melden: ik kreeg vandaag via Orio's hoofdkantoor bevestigd dat men "E800" inderdaad in Duitsland had uitgerold, maar dat dit binnen een gecontroleerde testgroep is. De update is dus nog niet algemeen beschikbaar (kun je je afvragen waarom ik 'm tóch heb gekregen :( ) maar er wordt hard aan gewerkt om e.e.a. zo optimaal mogelijk te krijgen. Ik begrijp dat het proces nog zeker een aantal weken zal duren alvorens de definitieve versie kan worden vrijgegeven.

EricH
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door EricH » ma 18 jan, 2016 19:10

Dank voor de aanvulling. Verklaart waarom ik vandaag bij de winterbanden wissel (net op tijd zeg maar) nog geen afspraak voor de update kon maken. Nog even wachten dus.

rene
Geregistreerd lid

Bericht door rene » ma 18 jan, 2016 20:55

Michel Annink schreef:Ik moet een aanvulling melden: ik kreeg vandaag via Orio's hoofdkantoor bevestigd dat men "E800" inderdaad in Duitsland had uitgerold, maar dat dit binnen een gecontroleerde testgroep is. De update is dus nog niet algemeen beschikbaar (kun je je afvragen waarom ik 'm tóch heb gekregen :( ) maar er wordt hard aan gewerkt om e.e.a. zo optimaal mogelijk te krijgen. Ik begrijp dat het proces nog zeker een aantal weken zal duren alvorens de definitieve versie kan worden vrijgegeven.
Vandaar dat de importeur ook van niks wist. Ik had ze vrijdag nog gebeld er over...
Ik hou het in de gaten.

René

LAJET
Donateur
Donateur

Bericht door LAJET » di 19 jan, 2016 3:53

Naar deze update kijk ik graag uit!
Mijn systeem gaat altijd automatisch naar mijn USB telkens als ik start (daar onthoud hij echter wel het laatst gespeelde nummer) maar bij de HDD telkens terug hetzelfde liedje ;-|+ !

Plaats reactie