De situatie waarin deze foutmeldingen gegeven worden (alle 4 tegelijk) is wanneer je weg rijdt (koud of warm maakt niet echt uit) en na de eerste 50 meter in de straat begint de auto wat te versnellen en in te houden (alsof ze zich verslikt) om vervolgens met deze foutmeldingen op de proppen te komen. Er valt erna nog wel mee verder te rijden alleen het verbruik is nogal hoog (1 op 7 begreep ik). Het gaat hier overigens om een 2.0i uit 95 of 96 met trionic.
Kort nog wat meer achtergrond, want de ECU welke er nu in zit is niet de originele welke bij de 9000 kwam. Met de originele ECU kwamen CEL 3 en 7 naar voren, de IAT en de AFR-ratio. Om de ECU uit te sluiten heb ik even een willekeurig andere ECU gepakt (ik denk van een 900NG 2.0t) om te kijken of de auto in closed loop wilde lopen. Ondertussen flash ik de originele software op een andere ECU maar de auto wil nu wel in closed loop lopen (afgezien van die 4 foutcodes). Dat wilde voorheen niet (vandaar de foutcode 7 waarschijnlijk getriggered door een verkeerd mengsel door het niet goed kunnen uitlezen van de IAT).
Volgende stap is de originele bin op een andere ECU te zetten en weer terug te plaatsen, misschien heb ik hier te maken met foutmeldingen welke typisch voor een 900NG zijn?