maar die deka's staan toch ook niet in het rijtje injectoren en dus is daar al geen autotune voor mogelijk. vandaar dat ik koos voor green giants en 4 bar fpr.
Wanneer bv Maptun goede geteste software aanbiedt dan is dat dus ook op basis van 'niet geflowmatchte ' injectoren? en bij hun gaat dat wel goed?
Kan het niet zo zijn dat tot 330 pk die adaptie binnen de marges valt en dat het daarna pas eventueel kritisch wordt?
Mijn Iat is zoals gezegd prima. En een kleurtje krijgt mijn turbo ook niet: ik weet dat dat geen cijferkennis is en of de injectoren allemaal precies doen wat ze moeten doen.
Dat laatste zou ik natuurlijk kunnen bekijken in de mappen en straks checken met de wbl en egt: dan geeft duidelijkheid.
@sebusta: mocht je tijd en zin hebben dan kunnen we eens live dataloggen en kijken of er iets te verbeteren valt met hulp van die wbl.
TD04
-
ReinO
- Donateur (2x)

Re: TD04
sebusta, evo en dion durven wel in de die mappen te veranderen maar doen dat ook veelal alleen wanneer ze egt en wbl hebben.
Dus tot aan 270pk en 420nm ongeveer. Voor de meesten ook zat genoeg. De discussie is al wat eerder ook een keer gevoerd maar voor veel nieuwelingen
is 'etagabeplanting' een nieuw fenomeen. En dan kan dit wel boeiend zijn (die steve o is geen nieuweling maar wel wat betreft ecu tuning waarschijnlijk).
Dus tot aan 270pk en 420nm ongeveer. Voor de meesten ook zat genoeg. De discussie is al wat eerder ook een keer gevoerd maar voor veel nieuwelingen
is 'etagabeplanting' een nieuw fenomeen. En dan kan dit wel boeiend zijn (die steve o is geen nieuweling maar wel wat betreft ecu tuning waarschijnlijk).
-
ReinO
- Donateur (2x)

Re: TD04
daar dacht ik ook nog aan: de aadd staat bij mijn 9-5 op 0.
Maw hij vindt het niet nodig de brandstofinspuiting aan te passen omdat dus goed is. de amul is tussen de 407 en 60 dus max 4 procent meer inspuiting als gemeten in
closed loop: ik snap dat je dan je zorgen kunt maken over wot en wat er dan gevraagd wordt.
Ik ga uit van hogere adaptie waarden -alhowel hij dat niet laat zien in de amul, die blijft gewoon goed dus arm lopen is er niet bij- en dat zou ondervangen met meer inspuiting via handmatig aanpassen.
Maar dit doet de ecu zelf ook al: hij houdt het veilig daarmee. Dat is natuurlijk het mooie van T7 dat je dat goed kunt volgen allemaal.
Maw hij vindt het niet nodig de brandstofinspuiting aan te passen omdat dus goed is. de amul is tussen de 407 en 60 dus max 4 procent meer inspuiting als gemeten in
closed loop: ik snap dat je dan je zorgen kunt maken over wot en wat er dan gevraagd wordt.
Ik ga uit van hogere adaptie waarden -alhowel hij dat niet laat zien in de amul, die blijft gewoon goed dus arm lopen is er niet bij- en dat zou ondervangen met meer inspuiting via handmatig aanpassen.
Maar dit doet de ecu zelf ook al: hij houdt het veilig daarmee. Dat is natuurlijk het mooie van T7 dat je dat goed kunt volgen allemaal.