Restauratie 99 Finlandia: de ontwerper gesproken!
-
DaVinz
- Geregistreerd lid
Re: Restauratie 99 Finlandia: de ontwerper gesproken!
ook leuke projecten 
-
Chlorix
- Donateur

Beetje jammer dat die 99 Finlandia nog niet aan de beurt is. Echt een bijzondere auto.
Misschien moeten we een crowdfunding actie beginnen om de plaatwerker / spuiter weer gemotiveerd te krijgen.
Misschien moeten we een crowdfunding actie beginnen om de plaatwerker / spuiter weer gemotiveerd te krijgen.
-
Thom
- Donateur

-
DaVinz
- Geregistreerd lid
gaaf ! airflow 
-
Thom
- Donateur

goed gezien! Met gekietelde T16.
-
op
- Donateur (4x)

Maar, is er ook een voorste deel van de airflow voor de 99?
-
DaVinz
- Geregistreerd lid
Nee dat is van een 99 turbo als ik me niet vergis!
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Jawel hoor, bestaat wel. Maar ik denk dat Thom een 900 airflowkit gebruikt heeft. Of hij heeft er voor gekozen heeft om het voorste deel niet te monteren omdat dit de Saab iets drempelvriendelijker maakt... De lage voorlip van de airflowkit heeft namelijk een hekel aan de drempels (die ze in de tijd van het ontwerp nog een stuk minder hadden vermoedelijk)... Dus als je een beetje van doorrijden houdt zit je onherroepelijk een keer met dat ding aan de grond en bij de eerste klap zit er gelijk een scheur in...

-
DionHPT
- Geregistreerd lid
Ik zie toch regelmatig hier in Duiven en omstreken een 99 met zon kitje rijden. Met een grote raamsticker van Saabworld erop.. 
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Een witte? Die heb ik in de Bilt ook weleens gezien. Nog uitgebreid naar staan gapen 
-
Areyonga
- Donateur (3x)

De airflow kit van de 90 is gelijk aan die van de 99CC, dus die zal er waarschijnlijk onder zijn gekomen.
Maar uhm, wellicht handig om voor airflow een los topic te openen, den niet dat Thom Airflow overweegt voor op zijn Finlandia
(wordt ie wel uniek van, maar daarover gaan de puristen op dit forum vast helemaal over de

Maar uhm, wellicht handig om voor airflow een los topic te openen, den niet dat Thom Airflow overweegt voor op zijn Finlandia
(wordt ie wel uniek van, maar daarover gaan de puristen op dit forum vast helemaal over de
-
Thom
- Donateur

de kit die er op zit is een nieuwe en voor een 99cc/90. Ik vind de EMS spoiler mooier dus daarom ik heb die gemonteerd. Hij is verlaagd dus de grond ga ik sowieso nog wel eens raken ben ik bang
. En de Finlandia moet zo origineel mogelijk worden i.t.t. deze 99 waar het mij niet uit maakt.
-
Thom
- Donateur

hier nog een fotootje van het middendeel in restauratie:
[/URL]
[/URL]-
Ewout
- Donateur (5x)

Die kan ook wel bij de meest zeldzame SAAB-onderdelen.