Onderdelen voor 9-5NG

2010-2012
Voilà
Geregistreerd lid

Onderdelen voor 9-5NG

Bericht door Voilà » wo 17 dec, 2014 23:36

Vervloekt! Ik heb een paaltje geraakt bij het inparkeren. Achterbumper en linker achterlicht zijn kapot :-(
Heeft iemand een idee waar ik onderdelen, liefst tweedehands, kan krijgen?
De achterlampunit is nog wel te vinden. Is part number 13320949.
Maar die achterbumper... Heeft iemand een source of een onderdeelnummer voor me?

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Onderdelen voor 9-5NG

Bericht door busy » wo 17 dec, 2014 23:48

Maptun in Zweden heeft deze liggen. http://Www.maptunparts.com" onclick="window.open(this.href);return false;. Kijk bij outlet. Je kunt in Nederland Saabpartners in Meppel eens bellen. http://www.saabpartners.com" onclick="window.open(this.href);return false;

sveba
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door sveba » wo 17 dec, 2014 23:58

tis niet goedkoop

http://www.jimellissaabparts.com/showAs ... gory=19604" onclick="window.open(this.href);return false;

Christiaan94
Donateur
Donateur

Bericht door Christiaan94 » do 18 dec, 2014 12:59

Elferink heeft een paar 9-5NG's staan. Ik zou ze eens opbellen als ik jou was.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » do 18 dec, 2014 14:12

Bij J&D in Vinkeveen hebben ze in ieder geval een achterlicht. Bumper weet ik niet zeker.

Voilà
Geregistreerd lid

Bericht door Voilà » vr 19 dec, 2014 1:05

Dank! Ik ga eens een rondje bellen...

kochje
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door kochje » wo 31 dec, 2014 11:39

Voilà schreef:Vervloekt! Ik heb een paaltje geraakt bij het inparkeren. Achterbumper en linker achterlicht zijn kapot :-(
Heeft iemand een idee waar ik onderdelen, liefst tweedehands, kan krijgen?
De achterlampunit is nog wel te vinden. Is part number 13320949.
Maar die achterbumper... Heeft iemand een source of een onderdeelnummer voor me?

Ik heb dit ook eens meegemaakt en mijn achterbumber moeten laten vervangen (achterlicht was niet geraakt). De bumper gewoon bij de dealer besteld en de bumper moest dan nog in de goede kleur worden gespoten.
Dat is allemaal goed gedaan maar inderdaad goed prijzig. Daarom heb ik daarna een achteruitrij camera laten plaatsen en nu zijn deze stomme ongelukken niet meer mogelijk.
Een dergelijke camera is een echte goede investering voor een dergelijke lange wagen.

U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door U-Poll » wo 31 dec, 2014 14:05

[even inbreken] ... Is het een standaard Saab/GM camera en is die dus 'simpel' aan te sluiten op het Denso nav/audio/systeem? Waar zit het ding achter precies?

Voilà
Geregistreerd lid

Bericht door Voilà » wo 31 dec, 2014 15:41

Inbreken inderdaad toegestaan, U-poll, want superinteressante info! Ik ben ook benieuwd!

De onderdelen voor de 9-5NG heb ik afgelopen weekend besteld bij redox.se
Vanmiddag werd de doos bezorgd door een sip kijkende DHL meneer met een ENORME doos :-)
Al met al was de bumper 280 eetjes en de lamp-unit 120 eetjes. Gebruikt uiteraard, maar het moet toch gespoten worden.
Da's allicht beter dan 1200 eetjes ex btw voor de bumper en 488 eetjes ex btw voor de linkerachterlichtunit....
Dan kunnen die 140 euro verzendkosten met DHL er ook nog wel bij.

redox.se is wel een tip voor mensen die gebruikte onderdelen voor de 9-5NG zoeken!

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » wo 31 dec, 2014 15:49

alleen jammer dat ze geen aero bumpers op voorraad hebben (van een NG9-5). Of kijk ik er over heen?

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door busy » wo 31 dec, 2014 20:28

Mocht je een Aero bumper zoeken bij maptun.com bij outlet. Link lukt me even niet. Daar hebben ze er een voor 300,26 euro ex BTW.

dpdietvorst
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door dpdietvorst » do 01 jan, 2015 13:12

Ik zie dat ze op Redox ook een DVD speler (zo noemen ze het ding althans) voor montage aan het plafond aanbieden. Weet iemand of dit alleen het scherm is of zit de speler erin? In het eerste geval lijkt me dat je niet met het standaard infotainment systeem met navigatie (zonder rear seat entertainment) uitkomt omdat er een hele voorbereiding naar achteren moet liggen?

Michel Annink
Geregistreerd lid

Bericht door Michel Annink » do 01 jan, 2015 19:08

[]Dat klinkt als een niet-originele. De DVD schermen voor de 9-5 zitten geïntegreerd in de voorstoelen en alhoewel het mogelijk is om dit achteraf in te bouwen is dit geen eenvoudig klusje. Zo'n plafondunit zou ik sowieso niet aanraden voor de 9-5NG gezien het verloop van het dak waardoor een uitgeklapt scherm helemaal het zicht naar achteren zou wegnemen. Kun je weer oplossen door de backcamera te installeren :O:

dpdietvorst
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door dpdietvorst » do 01 jan, 2015 22:00

Ik herkende het ding ook al niet van de accessoirefolder die ik heb, inderdaad is de voorstoelversie de bekende. Als het plug and play zou zijn (en origineel SAAB dus) leek me dat wel een geinige upgrade.
Heeft Redox (of althans de bedrijven die erbij zijn aangesloten) de voorraad uit de fabriek gehaald en demonteren ze deze auto's nu voor onderdelen? Zie namelijk geen schade bij de 9-5's die ik langs zag komen op hun site.

Michel Annink
Geregistreerd lid

Bericht door Michel Annink » vr 02 jan, 2015 0:36

[]Redox (en met hen nog vele anderen) slopen auto's om vervolgens de onderdelen te verkopen. Wat Redox enigszins speciaal maakt is dat zij een vrij groot aantal auto's uit de faillissementsboedel hebben overgenomen.
http://www.bildelsbasen.se/" onclick="window.open(this.href);return false; is overigens een goeie site om voor (meestal gebruikte) onderdelen rond te neuzen.

Plaats reactie