Jetronic benzineleiding injectoren 8v
-
j.bootsma
- Geregistreerd lid
Re: Jetronic benzineleiding injectoren 8v
Omdat ik inmiddels ook wen benzinelekje heb heb ik cc gehad met hydroworld. Deze raad de Ra slang niet aan(alles op eigen risico) nu net gevraagd om alternatief,antwoord volgt....enfin hoe gaat het met de leidingen in de 900 van 73sonett ? Is ER inmiddels nog of wen andere oplossing om de
Leidingen Te krijgen?
Leidingen Te krijgen?
-
turbopilot
- Donateur (7x)

@sonett, sommige verdampers zijn heel gevoelig, een kwart slag verdraaien en het wil al niet meer.
Heb je een foto van de verdamper?
Overigens, dat een K jectronic nog wel op benzine wil lopen als er gas op zit.
Op benzine blijft er druk staan op het systeem waardoor de klep niet goed wil bewegen tijdens stationair op lpg.
Ik had naast de spinnekop een gat getapt, daarin zat een dikke bout die de klep omhoog kon drukken.
Als ik het goed heb maakte mijn broertje een kortsluitleiding met een benzineafsluiter om de benzinedruk eraf te laten tijdens lpg bedrijf.
Alleen de benzinepomp uitzetten is normaal gesproken niet voldoende
Heb je een foto van de verdamper?
Overigens, dat een K jectronic nog wel op benzine wil lopen als er gas op zit.
Op benzine blijft er druk staan op het systeem waardoor de klep niet goed wil bewegen tijdens stationair op lpg.
Ik had naast de spinnekop een gat getapt, daarin zat een dikke bout die de klep omhoog kon drukken.
Als ik het goed heb maakte mijn broertje een kortsluitleiding met een benzineafsluiter om de benzinedruk eraf te laten tijdens lpg bedrijf.
Alleen de benzinepomp uitzetten is normaal gesproken niet voldoende
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Mijn collega (en vorige eigenaar die ook LPG heeft ingebouwd) is langsgekomen en heeft de verdamper afgeregeld. De auto loopt nu weer OK op gas.turbopilot schreef:... sommige verdampers zijn heel gevoelig, een kwart slag verdraaien en het wil al niet meer.
Kan ik nog wel maken.Heb je een foto van de verdamper?
Gaat goed, ik heb wel de schijf er uitgehaald, die moet er dus eerst weer in als ik op benzine moet rijden.Overigens, dat een K jectronic nog wel op benzine wil lopen als er gas op zit.
Het materiaal is PA (polyamide). Dit is bestand tegen benzine. Hetzelfde materiaal wordt gebruikt in de K-jet van o.a. Porsche en Ferrari, zie eerdere foto en link.j.bootsma schreef:... hydroworld. Deze raad de Ra slang niet aan
Nadat ik die zwarte PA slang er op gemaakt had, liep de motor weer. Tot nu toe OK, geen lekkages....enfin hoe gaat het met de leidingen in de 900 van 73sonett
De afstelling op zowel gas als benzine kan nog beter, stationair loopt hij te snel en na koude start loopt hij wat onrustig en slaat makkelijk af. Warm geen probleem.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Aha, vandaar dat hij het nog doet.72sonett3 schreef:Gaat goed, ik heb wel de schijf er uitgehaald, die moet er dus eerst weer in als ik op benzine moet rijden.Overigens, dat een K jectronic nog wel op benzine wil lopen als er gas op zit.
.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Verdamper;turbopilot schreef:Heb je een foto van de verdamper?

Mengstuk, drukregelaar zonder schijf;

Overzicht;

Schema;

-
turbopilot
- Donateur (7x)

Ken hem zo niet, maar er lijkt een schroef te zitten van idle.
Voordat je er aan gaat draaien, let goed op de stand hoe hij stond.
Voordat je er aan gaat draaien, let goed op de stand hoe hij stond.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Ja, dat schroefje bij het groene stickertje is voor de stationairregeling. Ik had er al aan zitten draaien toen hij slecht liep en het resultaat was nog slechter, maar Azul heeft het later weer geregeld.
-
maup
- Donateur

Lpg afstellen is niet zo moeilijk volgens mij, er zijn maar twee stelschroefen toch? Mijn 142 wou niet stationair blijven lopen dus de stationairschroef zo versteld tot dat hij netjes stationair liep. Hierdoor ging mijn LPG-verbruik wel van 1:9 naar 1:7 maar na indraaien van de stelschroef in de rubberslang naar het gasmengstuk loopt ie weer 1:9. Dus als je aan de stationair schroef draait moet ook de drooggas-stelschroef afgesteld worden. Je moet de motor niet te arm zetten natuurlijk, dit kan je testen door te proberen of de auto ook boven de 3000 toeren lekker "doortrekt", als dit het geval is kan de motor niet (veel) te arm staan. Ik ben een LPG-leek maar na deze manier van afstellen loopt mijn 142 weer perfect 
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Enorm handig want dan kun je niet op benzine rijden. Is gewoon een goede oplossing voor trouwens, maar iedereen lijkt bang te zijn voor K-jetronic auto's op LPG.72sonett3 schreef:Mengstuk, drukregelaar zonder schijf;
-
maup
- Donateur

Best wel terecht om een beetje bang te zijn als je met schijf rijdt, bij een backfire is de boel krom. Je kan een schijf monteren met gaten erin met een rubber gedeelte daarin maar waarom zou je kosten maken als je fulltime op LPG kan rijden?
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
3 als je de schroef voor de gasklep meetelt.maup schreef:...er zijn maar twee stelschroeven toch?
Dat ga ik nog eens proberen, maar van de stationairschroef in de verdamper blijf ik af nu hij weer goed loopt.... na indraaien van de stelschroef in de rubberslang naar het gasmengstuk loopt ie weer 1:9
Een schijf met gaten en rubber geloof ik niet in. Daardoor verandert het gewicht en dan werkt de regeling niet meer... tenzij je de schijf met gaten+rubber precies hetzelfde gewicht kan maken als de originele dichte schijf.
Jawel, maar ik kan niet rijdend overschakelen van gas naar benzine, dan moet ik eerst stoppen en de schijf er weer inschroeven.Sapphire schreef:Enorm handig want dan kun je niet op benzine rijden.
Ik heb het wel geprobeerd, rijden op gas met die schijf er in, maar dan loopt de motor niet lekker en slaat snel af.
Het moet eigenlijk wel kunnen want de schijf blijft open gaan door de luchtstroom en de benzinepomp is uit op LPG, dus benzine krijgt hij niet. Blijft inderdaad wel het gevaar dat bij een backfire de schijf krom kan gaan. Ik heb overigens het rubber er zonder aangedraaide slangklem op zitten, dus die kan er bij een bf zo afploppen en dan is de druk ook weg.
Wat is dat dan?...Is gewoon een goede oplossing voor trouwens...
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Een schroef zoals ik had, maar dan moet je de auto ook uit
Of met een soort chokekabel
Speciale klep met anti backfire
Maar de klep eruit en rubber niet te vast is verreweg het meest safe ivm backfire.
Als de boel krom wordt door de klap, krijg je hem op benzine niet echt meer fijn
Of met een soort chokekabel
Speciale klep met anti backfire
Maar de klep eruit en rubber niet te vast is verreweg het meest safe ivm backfire.
Als de boel krom wordt door de klap, krijg je hem op benzine niet echt meer fijn
-
maup
- Donateur

Dit is z'n schijf die een backfire kan weerstaan
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
En die schijf heeft precies hetzelfde gewicht als de originele dichte schijf?
Wat is die oplossing dan?Sapphire schreef:...Is gewoon een goede oplossing voor trouwens...
-
maup
- Donateur

Ik weet niet of het gewicht precies hetzelfde is maar denk dat de positie van de schijf voornamelijk wordt bepaald door de druk van de luchtstroom en de tegendruk van de zuiger in de spinnekop.