Ultiem banden topic!
-
V6Aero
- Donateur (4x)

Re: Ultiem banden topic!
Prima banden, Michelin. Goed slijtvast, prima wegligging en weinig geluid. Alleen in bepaalde maten erg aan de prijs.
-
neet01
- Geregistreerd lid
Ja, valt mij ook op. Ik begon met een set Conti Sportcont 2. Deze zijn aan de voorkant een 50 K meegegaan en één set zit hiervan nog achter met een 90 K intussen. Ik heb toen aan de voorkant Michelin Primacy HP gezet, maar na een 42 K zijn ze op het midden al richting slijtblok en kan ze dus niet eens meer naar achteren zetten (maat is trouwens 225 - 45- 17). Dus moet ik achter nog even doorkachelen op mijn oude Conti's achter.
Ik heb mijn Michelins schijnbaar te hoog op druk gehad, maar nooit meer dan 2.6 bar. Ik heb het idee dat ik niet veel lager moet gaan. De conti's deden het met die bandenspanning dus beter, zo lijkt het. Ik heb nu de keuze tussen een Conti Sportcontact 5 en een Michelin Primacy 3 (beide nieuw type banden, dus nieuwe ronde nieuwe kansen. Beide in een 94 W versie. Qua regen en energie zijn ze beiden gelijk (A en C respectievelijk), maar de Db's is bij de Conti 72 db en de Michelin 69 DB. Prijzen liggen ook gelijk (Pleui 117,-incl. BTW, excl. montage) Hoever kan ik gaan met het verlagen van de bandenspanning aan de voorkant, zonder dat ik inboed op wegligging? Is dat max 2.4, of???
Bedankt vast.

Ik heb mijn Michelins schijnbaar te hoog op druk gehad, maar nooit meer dan 2.6 bar. Ik heb het idee dat ik niet veel lager moet gaan. De conti's deden het met die bandenspanning dus beter, zo lijkt het. Ik heb nu de keuze tussen een Conti Sportcontact 5 en een Michelin Primacy 3 (beide nieuw type banden, dus nieuwe ronde nieuwe kansen. Beide in een 94 W versie. Qua regen en energie zijn ze beiden gelijk (A en C respectievelijk), maar de Db's is bij de Conti 72 db en de Michelin 69 DB. Prijzen liggen ook gelijk (Pleui 117,-incl. BTW, excl. montage) Hoever kan ik gaan met het verlagen van de bandenspanning aan de voorkant, zonder dat ik inboed op wegligging? Is dat max 2.4, of???
Bedankt vast.
-
V6Aero
- Donateur (4x)

2.2 rondom moet ook nog wel kunnen. Persoonlijk vind ik dat te weinig, maar echt problemen zal het niet geven.
-
mariuslebeouf
- Geregistreerd lid
Heb paar weken terug op topbanden.com Goodyear's F1 As.2 225/45/R17 91V gekocht voor slechts 93 euro per band, incl. gratis levering. De prijs lijkt vrijwel dagelijks te varieren. Voor mij is LI 91 meer dan voldoende (2460kg totaalgewicht haal ik toch nooit), de zwaardere LI's zitten op de gangbare prijs van 105-110 euro per band. Vergeleken m'n vorige banden SportContact 3 veeeel stiller ook. Volgens energielabel ook stuk zuiniger en stiller dan dezelfde banden met een hogere LI. Voor mij in ieder geval een hele goede koop!
-
neet01
- Geregistreerd lid
Thanx, alleen het slijten van de GoodYears baart me zorgen. Wij zeiden vroeger al: ze gaan een GOED JAAR mee. Maar of dat nog zo is?
Dus rond 2.3-2.4 bar moet makkelijk kunnen ipv 2.6? Dan blijven ze misschien wat beter op het midden.
Thanx!!

Dus rond 2.3-2.4 bar moet makkelijk kunnen ipv 2.6? Dan blijven ze misschien wat beter op het midden.
Thanx!!
-
gfgf
- Donateur (2x)

Heb met mijn huidige GY's nu zo'n 18.000 gereden. Dingen zijn nog niet half versleten. Heb zelf overigens altijd 2,8 bar rondom.
-
neet01
- Geregistreerd lid
Oke, houden zo. Slijten ze dan niet meer op het midden met die hoge bandenspanning?
-
gfgf
- Donateur (2x)

Neuh, valt me niet op. De vorige kwamen er ook gelijkmatig gesleten onder vandaan. 't Stuurt wel een stuk prettiger vind ik en scheelt merkbaar in verbruik.
-
sweetspeed
- Geregistreerd lid
@marius....ik zie die online aanbiedingen ook wel eens maar ik voel me dan toch bezwaard om met zo'n setje naar de bandenboer te stappen voor montage. Ik ga ook niet met mijn boodschappen naar een restaurant met de vraag of de kok daar een lekker dagschoteltje van wil maken. Bovendien loop je risico op nare discussies als er klachten over de band zijn. Een beetje bandenboer is hooguit 10-15% duurder...we hebben het dan over ca 15 euro per band. Dat mag ie van mij wel verdienen.
-
mariuslebeouf
- Geregistreerd lid
@sweetspeed ach, ik heb een stevige onderhoudsbeurt laten doen (eerste sinds ik hem in m'n bezit heb), van alles vervangen, gemodificeerd, etc...was bij elkaar genoeg geld kwijt om me daarover niet bezwaard te hoeven voelen. Die site werkt samen met aantal banden-bedrijven, dus je kunt ook incl. montage kopen, betaal je voor montage zelfde wat je anders ook bovenop de bandenprijs moet betalen (ik woon op plek waar aantal van die partners vlak in de buurt zitten). Ik vond prijsverschil van 15 euro per band, da's bijna 15% anders zeker de moeite waard...
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Ultiem banden topic!
Zijn er eigenlijk ook mensen die met een 9-5 rond rijden met 235-35 18 of 235-30 18?
Vraag me af of dit aanloopt...
Vraag me af of dit aanloopt...
-
neet01
- Geregistreerd lid
gfgf schreef:Neuh, valt me niet op. De vorige kwamen er ook gelijkmatig gesleten onder vandaan. 't Stuurt wel een stuk prettiger vind ik en scheelt merkbaar in verbruik.
Oke, thanx, lag dus toch aan die Primacy's
-
ZSR
- Donateur (3x)

9-5?? Nee geen (goed bedoelde) vervuiling van weer die 9-5's
Dit is het ultieme banden topic van de 9-3 ss rijdertjes.
Dit is het ultieme banden topic van de 9-3 ss rijdertjes.
-
ZSR
- Donateur (3x)

In het dashboard kastje staat iets van 2.2 bar, maar niet op welke band dit van toepassing is.
Ik rij nu fulda's winterbanden maatje 215-50-r17, banden zaten bij de prachtige turbo-x velgen, spanning is 2.3.
Wat is nu de Saab spanning voor een 225-45-r17, en is deze voor ieder merk band van doe maat dan hetzelfde?
Ik bedoel ik hoor hier nokian, goodyear, michelin en conti als serieus gegadigde langs komen, maar hoe een band bevalt zal toch ook wel door de betreffende spanning worden beïnvloed?
Ik rij nu fulda's winterbanden maatje 215-50-r17, banden zaten bij de prachtige turbo-x velgen, spanning is 2.3.
Wat is nu de Saab spanning voor een 225-45-r17, en is deze voor ieder merk band van doe maat dan hetzelfde?
Ik bedoel ik hoor hier nokian, goodyear, michelin en conti als serieus gegadigde langs komen, maar hoe een band bevalt zal toch ook wel door de betreffende spanning worden beïnvloed?
-
Mrwhoopie
- Donateur (5x)

gfgf raad 2.8 aan en blijkbaar is de wagen dan minder zoekerig,lijkt me toch zeer leuk om uit te proberen.
@ZSR heb jij Turbo X velgen gescoord ? :p
@ZSR heb jij Turbo X velgen gescoord ? :p