kooptips
-
robertwi
- Geregistreerd lid
kooptips
Beste Forumleden.
ik ben Robert uit Antwerpen;
sinds gisteren officieel lid van dit forum.
Wel al een tijdje stiekem aan het meelezen.
Mijn A4 van 2003 met 445.000 km op de teller is aan vervanging toe.
Aangezien ik geen nieuwe auto kan kopen, dacht ik aan een auto met stijl ipv de zoveelste uit een dozijn.
vroeger een 99 gehad, en dat was prima bevallen.
ik heb twee SAAB`s op het oog
1e een 9-3 Cabrio uit 2000, 2.0I S uitvoering 160.000 km, vraagprijs €3000,-.
Grootste schadepost bestuurdersstoel leer versleten.
2e optie
9-3 2.2 TID, geen Cabrio.
Bouwjaar 2003, 145.000 km, met een onduidelijke onderhoudshistorie.
Vraagprijs 3800,-
Graag jullie mening en tips.
over de 2.2 Opel motor vind ik wel info terug, maar wat is jullie mening over de 2.0 moter (zonder Turbo)
ben geen piloot.
Dagelijks rijd ik zo`n 30 km woon-werk
Alvast bedankt voor wat info.
PS hoe kan ik foto`s toevoegen?
Gr Robert
ik ben Robert uit Antwerpen;
sinds gisteren officieel lid van dit forum.
Wel al een tijdje stiekem aan het meelezen.
Mijn A4 van 2003 met 445.000 km op de teller is aan vervanging toe.
Aangezien ik geen nieuwe auto kan kopen, dacht ik aan een auto met stijl ipv de zoveelste uit een dozijn.
vroeger een 99 gehad, en dat was prima bevallen.
ik heb twee SAAB`s op het oog
1e een 9-3 Cabrio uit 2000, 2.0I S uitvoering 160.000 km, vraagprijs €3000,-.
Grootste schadepost bestuurdersstoel leer versleten.
2e optie
9-3 2.2 TID, geen Cabrio.
Bouwjaar 2003, 145.000 km, met een onduidelijke onderhoudshistorie.
Vraagprijs 3800,-
Graag jullie mening en tips.
over de 2.2 Opel motor vind ik wel info terug, maar wat is jullie mening over de 2.0 moter (zonder Turbo)
ben geen piloot.
Dagelijks rijd ik zo`n 30 km woon-werk
Alvast bedankt voor wat info.
PS hoe kan ik foto`s toevoegen?
Gr Robert
-
viggentroll321
- Donateur

Re: kooptips
Ik zou voor de cabrio gaan, veel leuker toch, wat me alleen verbaast is dat het leer al doorgesleten is met 160.000km?
Klopt dit wel. Anders gewoon kopen en even een beurtje geven en alles laten controleren. in pricipe is dit een betrouwbare motor. 130 pk is toch voor jouw genoeg, zomers lekker cruisen
succes
Klopt dit wel. Anders gewoon kopen en even een beurtje geven en alles laten controleren. in pricipe is dit een betrouwbare motor. 130 pk is toch voor jouw genoeg, zomers lekker cruisen
succes
-
robertwi
- Geregistreerd lid
Klopt dat ik ook achterdochtig was voor slijtage van de stoel, maar onderhoudsboekje is compleet aanwezig.
Eigenaar een goede Belgische Bourgondiër, moet niet meer zeggen denk ik.
Mijn favoriet is ook de Cabrio, goed te horen de feedback vwb de motor.
Gr Robert
Eigenaar een goede Belgische Bourgondiër, moet niet meer zeggen denk ik.
Mijn favoriet is ook de Cabrio, goed te horen de feedback vwb de motor.
Gr Robert
-
viggentroll321
- Donateur

Overigens is 145000 voor een diesel ook weer een beetje weinig (10 jaar oud).Maar ja het zegt niet alles.
Belgen zijn toch allemaal Bourgondiers
Belgen zijn toch allemaal Bourgondiers
-
robertwi
- Geregistreerd lid
Als de km stand klopt, zou het weinig zijn, maar ik vertrouw hem niet helemaal.
hij zegt bijvoorbeeld dat hij de distributieriem heeft laten vervangen.
volgens mijn gegevens zit die er niet in, heeft dit type een ketting.
De EGR klep (zeg ik dit goed?) is volgens hem ook vervangen.
Moet ik dat dan geloven, alles is volgens hem in het zwart gedaan.
Dan heb ik eigenlijk liever een recht toe recht aan motor 2.0I.
Heeft deze trouwens een ketting of distributieriem.
Volgens mij zijn er maar 2 types die een riem hebben/hadden.
1.8 turbo en 1.9 TID of ben ik abuis (ben dan ook nog maar 1 dag actief op het forum
).
Groet Robert
hij zegt bijvoorbeeld dat hij de distributieriem heeft laten vervangen.
volgens mijn gegevens zit die er niet in, heeft dit type een ketting.
De EGR klep (zeg ik dit goed?) is volgens hem ook vervangen.
Moet ik dat dan geloven, alles is volgens hem in het zwart gedaan.
Dan heb ik eigenlijk liever een recht toe recht aan motor 2.0I.
Heeft deze trouwens een ketting of distributieriem.
Volgens mij zijn er maar 2 types die een riem hebben/hadden.
1.8 turbo en 1.9 TID of ben ik abuis (ben dan ook nog maar 1 dag actief op het forum
Groet Robert
-
Funky Dude
- In memoriam †
Welkom op het forum, hoe je foto's plaatst wordt hier uitgelegd: viewtopic.php?f=19&t=3955
Aankooptips: viewtopic.php?f=47&t=73846
Veel plezier met de zoektocht!
Aankooptips: viewtopic.php?f=47&t=73846
Veel plezier met de zoektocht!
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Zijn wel twee totaal verschillende auto's, de cabrio is nog het oude model 900NG/9.3 en de diesel dat is de opvolger de 9.3 Sport.
Gestande riemen die de nokkenas(sen) aandrijven die zijn er bij de modernere dieselmotoren in de 9.3 Sport.
In de 2.2 diesel van Opel zit gewoon nog een ketting om de nokken assen aan te drijven.
Ooit eens zo'n 2.0i Cabrio gekocht voor mijn vrouw, maar ik vond dat dat type niet vooruit te branden is, daarnaast is hij zo slap als een dweil, dus dat rijdt niet zo lekker. Zo'n 2.2 tid gehad in een 900NG model 9.3 en ook in de 9.3 Sport, omdat de 9.3 Sport een stuk moderner is viel die Opel motor daar wat tegen. Daarna twee BMW 318d Tourings met een 2.0 liter diesel motor gehad, dat reed al een stuk beter.
Meest economische keuze de 2.2 tid, zolang de brandstofpomp heel blijft. De 2.0 liter benzine is ook heel betrouwbaar, want met een turbo hebben ze vrijwel allemaal last van Black Sludge. Qua benzine gelijk voor de 1.8t (is een 1.998 cc motor van GM) in een 9.3 Sport gaan of als je toch nooit haast hebt eventueel de 1.8i (zonder turbo).
Gestande riemen die de nokkenas(sen) aandrijven die zijn er bij de modernere dieselmotoren in de 9.3 Sport.
In de 2.2 diesel van Opel zit gewoon nog een ketting om de nokken assen aan te drijven.
Ooit eens zo'n 2.0i Cabrio gekocht voor mijn vrouw, maar ik vond dat dat type niet vooruit te branden is, daarnaast is hij zo slap als een dweil, dus dat rijdt niet zo lekker. Zo'n 2.2 tid gehad in een 900NG model 9.3 en ook in de 9.3 Sport, omdat de 9.3 Sport een stuk moderner is viel die Opel motor daar wat tegen. Daarna twee BMW 318d Tourings met een 2.0 liter diesel motor gehad, dat reed al een stuk beter.
Meest economische keuze de 2.2 tid, zolang de brandstofpomp heel blijft. De 2.0 liter benzine is ook heel betrouwbaar, want met een turbo hebben ze vrijwel allemaal last van Black Sludge. Qua benzine gelijk voor de 1.8t (is een 1.998 cc motor van GM) in een 9.3 Sport gaan of als je toch nooit haast hebt eventueel de 1.8i (zonder turbo).
-
werli
- Donateur (2x)

heey
ik weet een cabrio die te koop komt
van een be forummer maar echt wel een mooie auto en betrouwbaar
ik denk dat het waard is Sporthatch zen auto eens te gaan bekijken
mvg werner
ik weet een cabrio die te koop komt
van een be forummer maar echt wel een mooie auto en betrouwbaar
ik denk dat het waard is Sporthatch zen auto eens te gaan bekijken
mvg werner
-
H.Geertsema
- Geregistreerd lid
ik zou ook voor de Cabrio gaan.
De kappen zijn behoorlijk winterhard; je kunt er gewoon de hele winter mee doorrijden.
De fun begint weer zo rond april, mei...
. Koop er wel een wind-deflector bij is mijn advies.
Ik rijd ook dagelijks 2x30 km. op benzine met een 2.0S.
Lekker zuinig en stil en als je kalm aan doet heb je al die pk's toch niet nodig met een Cabrio?
De kappen zijn behoorlijk winterhard; je kunt er gewoon de hele winter mee doorrijden.
De fun begint weer zo rond april, mei...
Ik rijd ook dagelijks 2x30 km. op benzine met een 2.0S.
Lekker zuinig en stil en als je kalm aan doet heb je al die pk's toch niet nodig met een Cabrio?
-
ReinO
- Donateur (2x)

ik rij zelf die diesel voor mijn werk: prima ding hoor maar niet te vergelijken met de rust van een benzine..... .
hij is wat sloom maar ach: dat is persoonlijk, want hij wil echt wel vooruit
suc6 met kiezen
rein
ps turbo's kunnen wel iets onderhoudsgevoeliger zijn.
hij is wat sloom maar ach: dat is persoonlijk, want hij wil echt wel vooruit
suc6 met kiezen
rein
ps turbo's kunnen wel iets onderhoudsgevoeliger zijn.
-
Garrett
- Lid van verdienste
TiD in Nederland zoeken. Die dingen zijn in NL welhaast nog onverkoopbaarder dan in België. Invoeren kost praktisch niets. Voor die 3.000 euro kun je inmiddels een behoorlijk fraaie 9-3 vinden. Kilometerstand is minder belangrijk dan aantoonbaar onderhoud en gevoel bij de huidige eigenaar. De Nederlandse auto's op wat oudere leeftijd zijn over het algemeen wel iets frisser is mij de laatste jaren opgevallen.
Ga je voor de Caab (wat ik persoonlijk zou doen), zou ik eens goed naar werli's bericht kijken.
Zowel de 2.0i als de 2.2TiD hebben de reputatie behoorlijk onverwoestbaar te zijn.
Succes met zoeken, kiezen, kopen en daarna vooral genieten.
Ga je voor de Caab (wat ik persoonlijk zou doen), zou ik eens goed naar werli's bericht kijken.
Zowel de 2.0i als de 2.2TiD hebben de reputatie behoorlijk onverwoestbaar te zijn.
Succes met zoeken, kiezen, kopen en daarna vooral genieten.
-
christaero
- Donateur

De cabrio die Werli bedoelt, is een 2.3i. Ziet er zeer proper uit. Midnightbleu met zwarte kap.
-
Sporthatch
- Donateur (3x)

Heuuuuuuuu, zwarte kapchristaero schreef:De cabrio die Werli bedoelt, is een 2.3i. Ziet er zeer proper uit. Midnightbleu met zwarte kap.
-
Sporthatch
- Donateur (3x)

Wat hier stond is verwijderd, en wel om de volgende reden:
viewtopic.php?f=89&t=125809" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=89&t=125809" onclick="window.open(this.href);return false;