staat te wachten om weer naar buiten te mogen. Dat is echter een project op zich en van mijn schoonvader. Kortom nu dus zelf een 99 aangeschaft, het gaat hier om een 2.0 74kw uit 1981, de auto heeft 210.000km achter de wielen maar is vrij goed onderhouden. Helaas heeft de wagen nu een jaar stil gestaan onder een boom en dat heeft haar geen goed gedaan, heel veel hars in de lak vliegroest onderin de verder nieuwe wielen, mos in de sponningen etc. Niet onoverkomelijk, wel even doen.
Verder is door de vorige eigenaar de hemel al vervangen en staat de auto op nieuwe klassieke vredestijns.
Na de nodige km's gemaakt te hebben een paar vraagjes hier. Ten eerste ben ik benieuwd of er in en rond Zwolle goede mogelijkheden en ervaringen zijn met onderhoud aan een 99. Wat mij tot nu toe opvalt aan de auto is dat er een "gonzend" geluid uit de bak komt bij terugschakelen ook de derde versnelling springt er dan af en toe uit. Mijn vermoeden is koppeling of misschien wel problemen in de bak zelf. Het is nog niet storend maar wel iets wat ik in de toekomst wil aanpakken.
Als laatste, hoe roestgevoelig is zo'n Saab? De paar plekjes die er nu aanzitten worden goed aangepakt voor het najaar maar is het sterk aan te raden de auto een goede antiroestbehandeling te geven of valt dat bij dit type auto wel mee?

By kokopelli2001 at 2012-06-11

By kokopelli2001 at 2012-06-11