Pagina 1 van 1
apk en boetes
Geplaatst: wo 13 apr, 2011 19:43
door 0240613
Wie heeft er ervaring met de volgende situatie:
Eigenaar 1 heeft een auto waarvan de apk in december verlopen is. Hij krijgt hiervoor een boete. Half april wisselt de auto van eigenaar. Het zal ongeveer 2 weken duren voordat de auto naar de keuring kan. Gaat eigenaar 2 een boete krijgen voor de 2 weken dat de auto geen apk heeft?
Nu is het natuurlijk zo dat ik er vanzelf achterkom, maar ik hoop dat iemand hier een zinnig woord over kan zeggen. Schorsen is ook een optie.
groet,
Kees
Re: apk en boetes
Geplaatst: wo 13 apr, 2011 21:53
door ammolenaar
strikt juridisch kun je een prent krijgen van ik dacht ronde de 80 a 100 euro. Dat zijn administratieve controles dus daar komt geen politieagent meer aan te pas. Ik meen dat de praktijk is dat je pas na vier weken van het verlopen van je APK kans loopt om een boete te krijgen. Tis dus een gok tussen de kosten en moeite van het schorsen of de prent.
Andy
Re: apk en boetes
Geplaatst: wo 13 apr, 2011 22:26
door Valorian
0240613 schreef:Wie heeft er ervaring met de volgende situatie:
Eigenaar 1 heeft een auto waarvan de apk in december verlopen is. Hij krijgt hiervoor een boete. Half april wisselt de auto van eigenaar. Het zal ongeveer 2 weken duren voordat de auto naar de keuring kan. Gaat eigenaar 2 een boete krijgen voor de 2 weken dat de auto geen apk heeft?
Nu is het natuurlijk zo dat ik er vanzelf achterkom, maar ik hoop dat iemand hier een zinnig woord over kan zeggen. Schorsen is ook een optie.
groet,
Kees
Ik heb een keer boetes gehad voor verlopen APK, duurde erg lang voor die echt kwam. Maar misschien dat bij nieuwe eigenaren er iets 'getriggerd' wordt en ze meteen een factuurtje sturen? Geen idee.. Overigens viel de boete erg mee, weet het bedrag niet meer maar was relatief laag. Veel duurder was de boete voor onverzekerd rijden (al stond de auto in praktijk gewoon op een opritlaan, al 1,5 jaar).
Re: apk en boetes
Geplaatst: do 14 apr, 2011 9:43
door turbopilot
bij mij ging het 2 weken lang goed, (auto was wel verzekerd en kwam uit 13 jaar schorsing), krukas kreeg volgens mij na invoer van de 900 safari na 3 dagen al een prent.
Re: apk en boetes
Geplaatst: do 14 apr, 2011 10:20
door sjak
Anders gewoon even schorsen, kost 2-3 tientjes en geeft je gemoedsrust als die 2 weken uitlopen (wat toch vaak gebeurt...)
Re: apk en boetes
Geplaatst: zo 17 apr, 2011 19:52
door jeroengsi
sjak schreef:Anders gewoon even schorsen, kost 2-3 tientjes en geeft je gemoedsrust als die 2 weken uitlopen (wat toch vaak gebeurt...)
licht er aan he welk jaar hij is he het schorsen van mijn 98 900ng koste me toch even rond de 86 euro
Re: apk en boetes
Geplaatst: zo 17 apr, 2011 19:55
door Otto
en volgens mij kostte het mij 12 euro voor mijn 83er 900
Otto
Re: apk en boetes
Geplaatst: ma 18 apr, 2011 8:14
door escort77
willeme 1 schreef:omdat ie 25 jaar of ouder is
grens ligt bij 15 jaar
tarieven zijn € 71,50 respectievelijk € 23,90
http://burger.rdw.nl/schorsenofverlenge ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: apk en boetes
Geplaatst: ma 18 apr, 2011 21:50
door 0240613
toch maar laten schorsen en hierheen laten brengen. Was 23 euro voor het schorsen kwijt. De (blonde) dame bij het postkantoor heeft volgens mij iets verkeerd gedaan. Maar ja, het is allemaal voor elkaar.
Re: apk en boetes
Geplaatst: di 21 jun, 2011 13:12
door Derek
Schorsen kan inmiddels ook al online, dat ga ik binnenkort eens proberen. (lang leve DigiD)
Re: apk en boetes
Geplaatst: di 21 jun, 2011 13:15
door escort77
Derek schreef:Schorsen kan inmiddels ook al online, dat ga ik binnenkort eens proberen. (lang leve DigiD)
wel even opletten dat je niet vergeet na een jaar te verlengen, zie o.a.
viewtopic.php?f=16&t=101686" onclick="window.open(this.href);return false;