Maaaarrr, heb je ze in Nederland wel nodig.
Zelf rij ik in mijn Volvo 740 dagelijks 60km ('s ochtends om 6 uur), mijn vrouw is deze winter even over gestapt van haar 240 naar de 99.
Ze vindt het in de sneeuw een geweldige wagen, zelfs met de oude zomerbandjes, no problemo.
Kun je nagaan als daar winterbandjes onder zitten.
De Volvo heeft wat meer probleempjes en omdat ik vroeg weg moet, is vaak al het zout nog niet goed vermengt.
Sorry, ben ook Volvo fan, ben grote jonge, hoor in grote auto en zo'n bak zit net even wat beter in elkaar...
Maar eerlijk is eerlijk, op het gebied van wegligging is een Saab the master.
Die Saab 99 heeft ook bij een dikke laag sneeuw weinig last, vast zitten zal die als één van de laatste.
De afgelopen weken mijmerend;
Als er genoeg zout is, heb je in Nederland helemaal geen winterbanden nodig.
Veel auto's zie ik op hun winterbanden met (voor zelfs hoge zomers) idiote snelheden voorbij komen, hoe 'veilig' is zo'n band dan nog?
Menig maal ben ik blij geweest met iemand voor mij op zomerbanden met een veilige snelheid, zodat ik niet de volle laag kreek van die idioot achter mij op z'n winterbandjes.
Als straks het zout op is (bij de overheid is rekenen geen vereiste meer), denk ik dat de personen met winterbandjes het eerste de bocht uitvliegen.
Dus Ergo,
Winterbanden zijn veiliger mits je doet alsof ze er niet onder zitten.
Met al dat zout op de weg is het verschil tussen de bandjes minder.
Hoe hebben jullie de eerste weken ervaren op jullie type band en gaan jullie het volgend jaar anders doen??
Als de winter nog strenger wordt krijgt mijn Saabs 900 winterbanden, dan laat ik de Volvo liever staan...