Sipers

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
erwin
Geregistreerd lid

Sipers

Bericht door erwin » zo 15 feb, 2004 16:22

Ik las in de autoweek een bericht over sipers. Ze brengen met een speciale machine kleine sneetjes aan in de ban waardoor de remweg aanzienlijk verkort wordt. Ook zou het comfort verbeteren.
Ik geloof wel in het systeem. Lijkt me wel wat voor mijn 9-3. Bij een beetje vochtig weer is het snel spinnen in 1 en 2.

Info is te vinden op www.sipers.nl

Heeft iemand hier ervaring mee ?

Met groet, Erwin.

verde900
Donateur
Donateur

Re: Sipers

Bericht door verde900 » zo 15 feb, 2004 16:51

leek me helemaal nog niet zo gek, maar.... recent het commentaar van een bandenfabrikant gelezen, er zitten tussen de "af fabriek" groeven "blokken" rubber, deze zorgen voor een zekere mate van stijfheid bij personenwagenbanden, als je deze gaat "sipen" gaat die stijfheid verloren, remmen gaat top maar sturen minder, tja, dan vind ik het ineens minder interessant

erwin
Geregistreerd lid

Bericht door erwin » zo 15 feb, 2004 16:56

zit wat in , het comfort wordt veroorzaakt door de sneetjes. Kan me inderdaad voorstellen dat het effect wat zweverig wordt in de bochten.

Moet er nog maar eens over nadenken.

Met groet, Erwin.

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » zo 15 feb, 2004 17:08

Ik denk dat je beter kan investeren in een betere band, al vrees ik dat je altijd last van wielspin zal blijven hebben bij een nat wegdek :roll:

De dunlop SP9000 lijkt me een perfecte allrounder. Grip op nat wegdek is relatief goed...

Plaats reactie