Volvo V70 R
-
bram
- Geregistreerd lid
Volvo V70 R
je kent ze wel, auto's die net iets meer zijn dan de standaard lease auto's.
gisteren moest ik eraan geloven.
Op de terug weg van een verjaardag kwam ik op de A12 een Volvo V70 R tegen. De auto beschikt over zo'n 300 PK. De man had het duidelijk naar zijn zin dus ik dacht ach laat ik eens gek doen.
Ik mee scheuren, geen partij voor mij. De auto van mijn moeder had er duidelijk problemen mee, k kwam een aantal pk's te kort.
Nou lijkt het mij wel eens leuk om te kijken of een Hirsch of een R echt gewaagd aan elkaar zijn. De volvo zag er undercover uit. Allen het tekentje en de grote "18 velgen verraden de afkomst.
Wie oh wie heeft ergens een recensie met deze 2 giganten erin?
filmpje mag ook..... misschien een keertje op Top GEar geweest.
gr bram
gisteren moest ik eraan geloven.
Op de terug weg van een verjaardag kwam ik op de A12 een Volvo V70 R tegen. De auto beschikt over zo'n 300 PK. De man had het duidelijk naar zijn zin dus ik dacht ach laat ik eens gek doen.
Ik mee scheuren, geen partij voor mij. De auto van mijn moeder had er duidelijk problemen mee, k kwam een aantal pk's te kort.
Nou lijkt het mij wel eens leuk om te kijken of een Hirsch of een R echt gewaagd aan elkaar zijn. De volvo zag er undercover uit. Allen het tekentje en de grote "18 velgen verraden de afkomst.
Wie oh wie heeft ergens een recensie met deze 2 giganten erin?
filmpje mag ook..... misschien een keertje op Top GEar geweest.
gr bram
-
B235R
- Lid van verdienste
Re: Volvo V70 R
stuur een verzoekje aan Autovisie zou ik zeggen, misschien vinden hun dit ook wel een leuke test.
-
Vector
- Geregistreerd lid
Een goede van mij heeft zo'n v70r. Dat ding blaast als een gek. 5 Cilinder turbo zit erin.
-
verde900
- Donateur

ik ben bang dat een R wint! 300pk in combinatie met AWD gaat als de brandweer! en in bochten weet je helemaal niet waar je blijft 
-
turboflix
- Donateur

hmmm,, wel veel pk's maar geen megakoppel..
en wat bochtenwerk betreft: dat hangt niet een klein beetje af van de bestuurderskwaliteiten...
maar zonder gekheid: mijn jongeste broertje (ja, er is nog een autogek in de familie
want ik bedoel niet Eli...) heeft een C70 T5 gehad die ook getuned was tot zo een 310 pk..
ding was uiteraard retesnel maar toch niet echt bruut ...
de T5-R blijft wat mij betreft wel een legendarische gave stationkar...
gr,
f
en wat bochtenwerk betreft: dat hangt niet een klein beetje af van de bestuurderskwaliteiten...
maar zonder gekheid: mijn jongeste broertje (ja, er is nog een autogek in de familie
ding was uiteraard retesnel maar toch niet echt bruut ...
de T5-R blijft wat mij betreft wel een legendarische gave stationkar...
gr,
f
-
verde900
- Donateur

zo´n R kun je ook chippen!
Power 240 kW / 330 hp en Torque 450 Nm / 3500rpm
verder nog niets geks aan gedaan.
Moet wel met een 6V handbak doen (een automaat trek je meteen in brokken)
maar met 4 wielen aangedreven kun je bizar driften
Power 240 kW / 330 hp en Torque 450 Nm / 3500rpm
verder nog niets geks aan gedaan.
Moet wel met een 6V handbak doen (een automaat trek je meteen in brokken)
maar met 4 wielen aangedreven kun je bizar driften
-
B235R
- Lid van verdienste
destijds werd door de autokampioen een V70 T5 tegen een 9-5 Aero getest. daar kwam de 9-5 toch wel beter uit de test. misschien een 4wd 9-5, onderstel made by saabaru?!?
-
verde900
- Donateur

die T5 was een voorwielaandrijver met automaat (en slechts 250pk) maar zo´n ding met een handbak is (net als een SAAB turbo) bloedje snel.
-
B235R
- Lid van verdienste
vermogen kwijt zetten was toch een beetje een probleem voor die V70.
tuurlijk is een T5 icm handbak ook zeer snel.
tuurlijk is een T5 icm handbak ook zeer snel.
-
verde900
- Donateur

vandaar dat die AWD met een handbak en 300pk (of meer) zo´n gevaarlijk snel en goed te hanteren ding is!
eigenlijk hoort bij zo´n snelle turbo motor (maakt niet uit van welk merk) een handbak (en een goeie radardetector)
eigenlijk hoort bij zo´n snelle turbo motor (maakt niet uit van welk merk) een handbak (en een goeie radardetector)
-
Maarten
- Lid van verdienste
De T5 en vooral R modellen van de andere Zweedse autofabrikant zijn de enige auto's die mij kunnen overhalen om voor het eerst in mijn leven eens een andere auto te kopen dan een SAAB.
De V70R is voor mij de ultieme Volvo. Kleine details zoals het 'R' logo in de velgen en de remmen laten me als autoliefhebber watertanden. Zelfs de aparte mintgroene kleur begin ik mooi te vinden. Ik moest er echter wel aan wennen zoals aan de vanillevlagele 850.
De auto's zijn mooi, snel en de vijfcylindermotoren produceren een prachtig geluid.

De S60R mag er trouwens ook zijn, maar hier mis je de binnenruimte van de V70R.

De V70R is voor mij de ultieme Volvo. Kleine details zoals het 'R' logo in de velgen en de remmen laten me als autoliefhebber watertanden. Zelfs de aparte mintgroene kleur begin ik mooi te vinden. Ik moest er echter wel aan wennen zoals aan de vanillevlagele 850.
De auto's zijn mooi, snel en de vijfcylindermotoren produceren een prachtig geluid.

De S60R mag er trouwens ook zijn, maar hier mis je de binnenruimte van de V70R.

-
Maarten
- Lid van verdienste
Re: V*lv* V70 R
Een koppel van 400Nm bij 1950 toeren is toch respectabelturboflix schreef:hmmm,, wel veel pk's maar geen megakoppel..
Het gewicht van 1682 kg echter ook
-
Maarten
- Lid van verdienste
Re: V*lv* V70 R
Ik zal het dan maar toegeven.....ik ben een Volvoliefhebberverde900 schreef:Maarten toch, wat heb ik bij je losgemaakt?
Is er op het forum iemand aanwezig die een T5 of R estate wil ruilen tegen een Hirsch 900 Turbo?

-
verde900
- Donateur

ik (off all people) ben oprecht geschokt bij zo´n "coming out"