Het merk zonder lelijke auto's

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Henk-Jan
Donateur
Donateur

Het merk zonder lelijke auto's

Bericht door Henk-Jan » za 18 jul, 2009 16:40

Mede-forummers,

Soms vraagt men zich dingen af. Soms vragen die zo te beantwoorden zijn, soms vragen die wat moeilijker te beantwoorden zijn, zeker als het geen feit betreft. Wat ik mij net afvroeg was het volgende: Is er ooit een automerk geweest, dat geen enkele lelijke auto heeft geproduceerd? Geen makkelijke vraag. Sommige merken hebben weliswaar veel mooie auto's geproduceerd, maar er kan altijd één bijzitten die niet je-van-het is qua design. Daarnaast is het iets wat zeer subjectief is, wat is namelijk mooi? Ik ben benieuwd of we hier op het forum door middel van een vriendelijke discussie op het antwoord, of zelfs op meerdere antwoorden op deze vraag kunnen komen.

Nota bene:
Het is niet de bedoeling om aan te komen met merken die slechts twee modellen gekend hebben en/of slechts duizend stuks gefabriceerd hebben (voor soms onnoemelijk hoge bedragen). Iedereen begrijpt immers dat een merk als Facel Vega, met slechts een handjevol modellen (waarvan er veel ook nog veel van elkaar weg hebben) en een bestaan van slechts tien jaar, een stuk minder kansen heeft gehad om het fout te hebben dan een merk als Volkswagen of Toyota, nog even los van het feit dat 99% van de mensen het merk Facel Vega niet kent.

Verder is het ook niet de bedoeling om door elkaar heen maar wat te roepen, maar dat je echt een beetje wat bijdraagt aan de discussie. Liever geen geroep van automerken, maar gelieve aan te geven over welk merk je het wilt hebben (of nog een kans wilt geven), waarom je denkt dat deze nooit een lelijk model heeft gekend, om dan vervolgens mensen te laten blijken of ze het met je eens zijn of niet en in dat laatste geval, of ze een model kunnen noemen waar ze het niet zo op hebben.

Ten slotte gaat het hier om het merk zonder lelijke auto's, niet om het merk met (relatief) de meeste mooie auto's.

Brandt los!

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » za 18 jul, 2009 17:20

Ik stem voor Jaguar.

Ik kan eigenlijk geen echt lelijke bedenken (op de nieuwste modellen na dan. En daar is in een ander topic al behoorlijk over geschreven).

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » za 18 jul, 2009 17:22

Dan kan je er dus wel een paar bedenken. Dus Jaguar gaat niet op.

Wat vinden jullie van Alfa Romeo? Ik kan alleen de Arna bedenken als voorbeeld van een niet heel aantrekkelijke Alfa. Maar is die echt lelijk?

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » za 18 jul, 2009 17:24

Tsjah...
Ze waren goed op weg, totdat de XF met Koreaans smoelwerk en Aston Martin achterlichten het levenslicht zag.

Ik gooi een balletje op met ... BMW?

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » za 18 jul, 2009 17:25

X1, X3, X5, X6, F01/F02, 6-serie (huidige), Z1?

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » za 18 jul, 2009 17:25

Nee Alfa niet: de 33 of de Sud bijvoorbeeld vind ik erg lelijk.

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » za 18 jul, 2009 17:27

De 33 en Alfa Sud gaan nog wel, maar die Alfetta ... Brrrrr..... Verder hebben ze, mijns inziens, inderdaad bij Alfa maar weinig misstappen begaan.

Afbeelding

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » za 18 jul, 2009 17:29

Wat dachten jullie van MG? Voor mij een serieuze kandidaat.

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » za 18 jul, 2009 17:30

ik gaf zelf aan BMW, maar laat maar.... Die 1-serie gaan m'n nekharen van overeind staan. De rest van het huidige en historische BMW-gamme?? Prima toch??
Denk alleen al aan die jaren '80 6-serie en de 850 met z'n V12
Yihaa.
Ik stem tot nu toe voor BMW ;)

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » za 18 jul, 2009 17:30

MG heeft nooit auto's gemaakt
ze zijn hun godsganse leven bezig geweest met re-badgen!

edit: op de B GT en de F na dan welteverstaan

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » za 18 jul, 2009 17:31

MG A? MG B? Echt geen gerebadge!

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » za 18 jul, 2009 17:32

Wat dacht je van de T serie (TA, TB etc) en de MGA en de MGB/MGC dan?

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » za 18 jul, 2009 17:33

Sorry
A hoort er ook niet bij
Maar de MG-B is toch heus waar een omgekatte AH Sprite

En sowieso vallen ze daar op het gekke eiland al af:

Afbeelding

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » za 18 jul, 2009 17:34

Ik kan eigenlijk ook niet een echt lelijke MG verzinnen. De ZT, ZR, ZF en ZS waren allemaal eigenlijk wel aardig, althans, ik kan ze niet lelijk noemen.

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » za 18 jul, 2009 17:36

@Henk-Jan, over mijn post heen gekeken? Of vind je de Maestro een design technisch wonder ;) Dat mag natuurlijk ook hoor

Plaats reactie