Franse naam voor een BDP (of krukaspositie) sensor
-
ivo 71
- In memoriam †
Franse naam voor een BDP (of krukaspositie) sensor
Is er iemand die weet hoe een BDP sensor, ook bekend als krukaspositiesensor, in het Frans heet?
Ik stel de vraag namens een in Frankrijk wonende vriendin met een probleem dat daar mogelijk aan gerelateerd is. Zij rijdt een '96 VW Passat en heeft een garage die er eigenlijk de ballen van begrijpt.
Ik hoop op hulp van vooral onze Belgische vrienden.
Alvast dank,
Ivo
Ik stel de vraag namens een in Frankrijk wonende vriendin met een probleem dat daar mogelijk aan gerelateerd is. Zij rijdt een '96 VW Passat en heeft een garage die er eigenlijk de ballen van begrijpt.
Ik hoop op hulp van vooral onze Belgische vrienden.
Alvast dank,
Ivo
-
werli
- Donateur (2x)

-
werli
- Donateur (2x)

-
marq101
- Geregistreerd lid
-
marq101
- Geregistreerd lid
-
Voilà
- Geregistreerd lid
Klopt, Vilebrequin is gebruikelijker en preciezer.
manivelle is een algemener woord.
- capteur: wordt vooral gebruikt als er een bepaalde waarde moet worden bepaald als input voor een ander device, vergelijk: capteur de température, etc.
- detecteur: is meer een soort "aanwezigheid ja of nee". vergelijk: detecteur de pluie = regensensor
manivelle is een algemener woord.
- capteur: wordt vooral gebruikt als er een bepaalde waarde moet worden bepaald als input voor een ander device, vergelijk: capteur de température, etc.
- detecteur: is meer een soort "aanwezigheid ja of nee". vergelijk: detecteur de pluie = regensensor
-
carlsson
- Geregistreerd lid
-
ivo 71
- In memoriam †
Heb ondertussen van een Nederfransman gehoord dat een BDP sensor in het Frans een capteur point-mort heet. Dus letterlijk een dode-punt sensor. Zou het echt zo simpel zijn? Kan iemand dit bevestigen?
Maar ga vooral door met suggesties, misschien komt er iemand langs die echt precies weet hoe dat ding heet.
Ivo
Maar ga vooral door met suggesties, misschien komt er iemand langs die echt precies weet hoe dat ding heet.
Ivo
-
Voilà
- Geregistreerd lid
-
ivo 71
- In memoriam †