5-serie GT....

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

5-serie GT....

Bericht door gj900 » ma 25 mei, 2009 22:47

Tja....., ik dacht dat BMW weer op de goede weg was qua design (nieuwe 7 is zo gek nog niet), maar dit is toch wel weer erg "gewöhnungsbedürftig"... Die achterklepoplossing hebben ze goed afgekeken en zal ongetwijfeld praktisch zijn.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » ma 25 mei, 2009 23:49

ik pas voor deze! toch maar de X6..... :wink:

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » di 26 mei, 2009 5:54

't Is effe wennen, een BMW hatchbak. Zijn ze wel laat mee, maar da's niet erg. Misschien komt het nog g oed met ze.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » di 26 mei, 2009 8:03

En profil vind ik het nog wel wat. Vanuit elke andere hoek is het allemaal helemaal niets.

eliminate
Geregistreerd lid

Bericht door eliminate » di 26 mei, 2009 12:00

Om toch maar is origineel te doen zetten ze de x6 nu weer op lagere poten.

De achterkant van die auto lijkt als 2druppels op de x6. Vindt ook dat de snuit te kort wordt.

Maar zal natuurlijk weer geweldige wegligging hebben

nh
Geregistreerd lid

Bericht door nh » di 26 mei, 2009 13:09

zet maar voor de deur hoor !!!!

ivo 71
In memoriam †

Bericht door ivo 71 » di 26 mei, 2009 14:14

De X6 is een crossover tussen een SUV en een sedan/station en mist daarmee zowel de ruimte van de SUV en de station als het cachet van de sedan. Complete design-mislukking wat mij betreft want het benadrukt de nadelen van dit bodytype.

Deze auto is imho heel iets anders. Het verenigt namelijk juist de voordelen van een sedan en een station. Hij biedt de perceptie van elegance van een sedan en koppelt die aan de -zeer behoorlijke- ruimte van een bijna-stationcar. Het is in feite een premium hatchback in het hogere prijssegment waarvan de achterklep bovendien met dubbele scharnieren is uitgerust. Daardoor is hij ook als sedan met kofferbak te verkopen wat heel nuttig kan zijn bij bijvoorbeeld het verzekeren van in de auto aanwezige dure objecten. Dit gaat de auto van de sales managers in de luxe goederen worden.

Deze -voor het eerst in de nieuwe Skoda Superb toegepaste- oplossing voor het ruimte-versus-kofferbak-probleem was een hele slimme vinding van de Tsjechen. Het heeft de weg geplaveid voor het eerherstel van de premium hatchback, een met de komst van de 'lifestyle estates' a la de Vulvo 850 en de Alfa 156 ten onrechte in de vergetelheid geraakt model, voor de terugkeer waarvan ik al jaren pleit. Zover ik me kan heugen was de Saab 9000 de laatste Mohikaan van dit type topklasser met veel toegevoegde nutswaarde. Want nuttig was (en is!) hij wel. Hij heeft meer kuubs achterin dan de 9-5 estate, om maar een zijstraat te noemen.

Ik voorspel dat we binnenkort bij alle betere merken nog veel meer modellen met die achterklep gaan zien. De premium hatch is back.

Ivo

grippen
Geregistreerd lid

Bericht door grippen » di 26 mei, 2009 14:34

:shock:lelijk.

nics
Geregistreerd lid

Bericht door nics » di 26 mei, 2009 15:11

"another car shaped by sitting an elephant on its roof"

wat een gedrocht.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » di 26 mei, 2009 17:39

Is theoretisch een concurrent van sommige uitvoeringen van de nieuwe 9.5
Persoonlijk vind ik hatchback's best handig en wat frivoler dan die saaie sedans met hun sterk beperkte mogelijkheden.
Estates zijn dan weer te ver doorgeschoten pakezels, dus die hatchback is een leuke tussenvorm.
Vroeger veel 9.3 hatchbacks gereden, toen ze daar mee stopten ben ik overgestapt op de BMW 3 serie Touring met dat superhandige openklappende achterraam.

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » di 26 mei, 2009 21:48

Die Bangle vouwen en lijnen blijven gewoonweg een gruwel. Het lijkt net of ie aan alle kanten wat zwaardere parkeerschade opgelopen heeft... Dat gevoel begon bij de 1-serie... doet ook pijn aan de ogen.

blafwoef
Geregistreerd lid

Bericht door blafwoef » di 26 mei, 2009 22:18

Concurrent voor de 9-3 Hatch.. O nee, die maakt SAAB niet meer... Dan maar concurrent van de nieuwe 9-5.
Helaas: Ik vind deze BMW toch een afgeleide van de X6 en die vond ik ook al niet mooi. Jammer, BMW kan echt mooie auto's maken, maar ik heb er de latste tijd toch wat moeite mee. Alsof de designer per lijn/vouw betaald wordt

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » di 26 mei, 2009 22:37

Waar ik sommige vorige modellen nog begon te waarderen na introductie (de 5, 6 en 7) zal dat hiermee nooit gebeuren. Wát een mislukking. Lijkt wel een 1-serie die van de pijnbank afgekomen is.

Hebben ze daar niet intussen een modellenoverschot bij bmw? de X3 X5 en X6, de 1 serie, 3 serie, Z4, 5 serie, 5 GT, 6 serie, 7 serie... En dan reken ik de cabrio's en stations nog niet mee. Waar houdt het op?

ivo 71
In memoriam †

Bericht door ivo 71 » di 26 mei, 2009 22:55

Keuze genoeg iig.

Ivo

Bigivan
Geregistreerd lid

Bericht door Bigivan » wo 27 mei, 2009 8:46

Wat hebben jullie eigenlijk tegen BMW? :wink: Afgezien van het design waar er gerust ruimte is voor discussie, vind ik het gewoon een véééél betere auto dan gelijk welke Saab. Geen rammeltje of piepje te horen.

Plaats reactie