Wat staat er dit jaar op jouw verlanglijstje??

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
bram
Geregistreerd lid

Wat staat er dit jaar op jouw verlanglijstje??

Bericht door bram » do 20 nov, 2003 8:45

een grotere geluidsinstallatie want degene die er nu in zit is prut. Standaard inbouw bij Saab 9000 cs.

Weet of heeft iemand nog leuke boxen en versterkertjes liggen?

Hannes
Forum Admin

Re: Wat staat er dit jaar op jouw verlanglijstje??

Bericht door Hannes » do 20 nov, 2003 11:27

Ha Bram,

Je fouten zijn hersteld :wink:
Bij de Brezan hebben ze op dit moment Magnat driewegs luidsprekers in de de aanbieding. Komt een goed geluidje uit. Weet alleen niet of die wel in de standaard plek passen. Voor een versterker heb je gauw genoeg aan een kleintje van bv Pioneer die dan de achterboxen aanstuurd.

Wat was er eigenlijk standaard voor een 9000 CS?

groeten
Hannes

bram
Geregistreerd lid

Bericht door bram » do 20 nov, 2003 13:00

ik ben zelf werkzaam bij Brezan als 6 maanden werkstudent.

Wij hebben de auto gekocht zonder radio erin. Wij hebben toen de dealer opdracht gegeven voor het installeren van een radio met cd. Deze radio is van GRundig en heeft een slecht geluid. De boxen die erin zitten weet ik niet.

gr

Heb net de dealer gebeld die de radio die erin heeft geplaats. De boxen zijn standaard Saab speakers. DE voor-speakers hebben een diameter van 10 cm, de achterspeakers zijn speciale voor Saab.

Weet jij wat ik aan het geluid kan doen om het beter te krijgen. De 9-5 van mijn vader heeft wel goed geluid ( audio 3 van Harmon Kardon)

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » do 20 nov, 2003 19:04

luidsprekers van een cs achterin zijn gewoon Standaard ovalen 9x6 geloof ik. Ik heb ze zelf vervangen door Sony Xplods. Aangestuurd door een caliber versterker.

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » do 20 nov, 2003 19:32

Versterkertje en nieuwe luidsprekers achterin, oude zijn aan vervanging toe, + dat ik er iets meer vermogen in wil hebben, moet nu nog basluidspreker in de koffebak hebben om een de bastonen (basgitaar en drums, geen boem boem herrie!) beter uit te laten komen. Moet ik wel weer een nieuwe hoedenplank gaan bouwen, of verbouwen, maar goed, moet ik er maar voor over hebben.

Ik had trouwens geluk dat mijn pioneer luidsprekers precies voor in de Saab pasten, zaten nog goede orginele in.

Verder wil ik nog nieuwe bumper(hoezen), de huidige zijn een beetje beschadigd her en der, erg jammer.

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » do 20 nov, 2003 20:51

Ik zie dat het hier nogal over hi-fi gaat.
Dan kan ik het volgende merk aanraden zoals ik ook al op het prikbord gezegd hebt: DLS ... www.dls.se
Het is een echt degelijk merk die bovendien past bij de SAAB filosofie.
Indien je (vooral) hun versterkers nogal duur vind kan je ook opteren voor bv Phoenix Gold of Audison. Maar het zijn ook niet de goedkoopste merken, dan is Caliber misschien ook geen slechte keuze.
Wie toch voor een (of meerdere) DLS versterker(s) opteert kan ik er bijzeggen dat hun garantie 1ste klasse is: een vriend van mij heeft zijn versterker van dacht ik rond de 800€! (maar hij doet er dan ook competitie mee) 2X opgeblazen (door eigen fout) en telkens heeft hij een splinternieuwe in de plaats gekregen. En dit zonder de minste verklaring moeten afleggen!
Voor speakers zijn Boston Accustics en Lanzar (die ik zelf in m'n 9k heb) ook top, maar op mijn verlanglijstje staat toch...DLS :)

Plaats reactie