Black Sludge

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
ervani
Geregistreerd lid

Black Sludge

Bericht door ervani » vr 04 apr, 2008 1:55

Een probleem waar je hier op het forum wel eens het een en ander over leest. Op het Volvo forum een kort verhaal over black sludge maar met foto's. Wel eens leuk om te zien waar men het over heeft bij Black Sludge...

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=25745.0

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 04 apr, 2008 7:57

ook daar alleen bij turbo motoren

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » vr 04 apr, 2008 11:28

:arrow:

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » vr 04 apr, 2008 16:20

willeme 1 schreef:
Ik ken iemand die hier een extra hitteschild heeft en na eigen zeggen het gedonder van black sludge verminderd heeft.
lijkt me juist averechts werken

want?

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » vr 04 apr, 2008 16:40

De oorzaak ligt volgens mij bij een niet goed functionerende carterventilatie en het feit dat er met een hoog vermogende motor ritjes worden gereden waarbij de temp van de olie niet boven de 60 graden komt en de additieven dus hun werk niet kunnen doen. Een hitteschild werkt dan averechts

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » vr 04 apr, 2008 16:43

:arrow:

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » vr 04 apr, 2008 17:07

tis al goed willem.

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » vr 04 apr, 2008 17:20

laat maar...

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 04 apr, 2008 18:00

willeme 1 schreef:
verde900 schreef:ook daar alleen bij turbo motoren
logisch toch, zal dadelijk met de (retro) roetfilters nog aanzienlijk toenemen, je ziet nu al dat div fabrikanten de olie verversingstermijn inkorten
ik ken het bij diesels niet, alleen bij benzines (of komen daar ook roetfilters op?)

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » vr 04 apr, 2008 18:24

baszwolle schreef:ja maar bij stilstand een stuk staal 2 cm onder je carter dat letterlijk je olie doet bakken is weer wat anders.
edit 2:

trek maar eens een carter open van een black sludge auto, het gedeelte boven de KAT is toch in een aanzienlijk slechtere staat dan de rest.
Yep, te heet is natuurlijk ook niet goed, misschien verslechtert dat de situatie nog eens

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » vr 04 apr, 2008 18:28

willeme 1 schreef:
ja maar bij stilstand een stuk staal 2 cm onder je carter dat letterlijk je olie doet bakken
kwats

meer dan driekwart van de auto`s met dwarsgeplaatste motor hebben de uitlaat(en) onder het carter doorlopen ivm de voordelen ervan
Je hebt niet de prijs 'kampioen normale discussie voeren' gewonnen neem ik aan? Wat wil je in hemelsnaam bereiken met uitspraken als deze waarbij je de andere partij buitenspel zet door te impliceren (eigenlijk gewoon expliciet maargoed) dat hij onzin verkondigt? Je bent waarschijnlijk een van de meest onbeschofte en onbehoorlijke discussiepartners die hier op het forum rondloopt en dat irriteert me mateloos, aangezien dit een forum is voor liefhebbers die graag op een normale toon een gesprek voeren, wat ook het doel is van een forum. Alleen het lezen van jouw reacties maakt het voor mij al minder plezierig hier op het forum rond te struinen, niet in de laatste plaats omdat ik zie dat je het plezier van het forum overduidelijk ook voor andere mensen vergalt hier. Bedankt.

Excuses, ik MOEST dit even kwijt, het irriteert me al TE lang.

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » vr 04 apr, 2008 18:47

kan me de reactie van oosthoek wel voorstellen. tis zwart of wit, goed of fout bij jou meningen willeme, verrekte moeilijk om daarmee te discuseren.

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » vr 04 apr, 2008 21:43

willeme 1 schreef:zwart wit ben ik niet, als iemand met iets komt wat juist is neem ik dat aan en ga ik er niet tegen beter weten in
Aha.

Ik durf het bijna niet te vragen, maar wie bepaalt of iets juist is of niet?

(toegegeven: als frietboer moet je wel één en ander van vetten en olie weten)

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » vr 04 apr, 2008 23:03

Willeme, ken je het verschijnsel 'Coking' ook?

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » vr 04 apr, 2008 23:09

Treedt dat niet alleen op bij turbo's?

Plaats reactie