vrijwaringsbewijs

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
9000H
Geregistreerd lid

vrijwaringsbewijs

Bericht door 9000H » wo 26 mar, 2008 19:50

Ik heb 3 weken geleden een caravan verkocht. Zie viewtopic.php?t=35239&highlight=caravan , nu is alleen de nieuwe eigenaar een beetje aan het zeiken over iets wat het niet doet (moover). Daar ga ik jullie niet mee vermoeien (ben alleen blij dat niet een van jullie em gekocht heeft.... :wink: ), alleen wil hij mij het vrijwaringsbewijs niet opsturen totdat ik hem 500 euro terugstort als een soort van schadevergoeding. Nu is een feit dat de nieuwe eigenaar zelf dat ding weer heeft DOORverkocht 2 weken geleden.

Heb ik een probleem als ik nooit meer mijn vrijwaringsbewijs krijg? Want geld teruggeven ga ik niet doen (ging via marktplaats....)

groet simon

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 26 mar, 2008 20:11

Als het vrijwaringsbewijs inderdaad bestaat staat de caravan nu toch echt op zijn naam en niet meer op de jouwe, wat maakt het dan allemaal nog uit? check gewoon www.rdw.nl

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » wo 26 mar, 2008 20:11

Als hij ook echt een vrijwaring heeft, dan heb je niets te vrezen. Hij is immers van je naam af.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 26 mar, 2008 20:14

twee zielen een gedachte :wink:

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » wo 26 mar, 2008 20:15

Tja... 8)

Ruudtw
Geregistreerd lid

Bericht door Ruudtw » wo 26 mar, 2008 21:50

Stuur hem een aangetekende brief waarin je hem in gebreke stelt en hem maant binnen 7 dagen het vrijwaringsbewijs op te sturen. Zo niet, dan zul je alle gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten op hem verhalen.

Dit werkt nóg beter wanneer je de brief door een bevriende advocaat op laat stellen.

Succes!

9000H
Geregistreerd lid

Bericht door 9000H » vr 28 mar, 2008 17:05

bedankt voor de antwoorden, heb ook nog even met de RDW contact opgenomen en zij zeggen het zelfde. Aangezien de caravan nu op naam van een ander staat maakt het allemaal niet zo veel meer uit. Sommige verzekeringen kunnen moeilijk doen, maar daar ga ik in mijn geval niet vanuit.

Het probleem met de caravan was namelijk dat er een chassisbalk krom was die rechtgetrokken moest worden a raison van een paar honderd euro. Nu wil het dat ik dus dat ding via marktplaats heb verkocht op een parkeerterrein in de regen. Meneer wist dat ik niets van caravans wist, dat ik de geschiedenis niet kende enz. Hij heeft een half uur onder de caravan gelegen, 2 uur erin gezeten en toen wilde hij em wel kopen. Twee weken daarna belde hij mij op of ik nog even een paar honderdjes wilde terugstorten omdat dus die balk krom was. Ik heb een aardig mailtje teruggstuurd met daarin dat ik geen geld terug ging geven en bovenal dat ik hem echt alle mogelijkheden aangeboden heb als keuringen enz. Ook heb ik hem er nogmaals op gewezen dat ik de geschiedenis niet kende en dat hij dat van te voren wist. Ook nog de vraag of hij mij het vrijwaringsbewijs wilde opsturen.

Toen kreeg ik een mail terug met "hoe je je ontzettend in mensen kan vergissen" :roll: Hij beweerde zelfs dat ik wel degelijk had geweten wat er mis was en dat hij het onbeschoft vond dat hij helemaal uit Drenthe moest komen voor een kromme caravan .....

Ik heb hier nog niet op gereageerd, ik laat het maar zo. Maar vandaar dus mijn vraag of ik een probleem zou hebben zonder vrijwaring.

Ik vind het natuurlijk best lullig voor hem, maar dat zijn volgens mij de risico's van via marktplaats kopen. Het zal ook niet de eerste keer zijn dat het met een Saabje zo gaat.

groet s.

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » vr 28 mar, 2008 17:32

willeme 1 schreef:ik zou me ook opgelicht voelen als ik zoiets gekocht had, maar wat maak je je druk, hij heeft hem toch al doorverkocht ?
Ik niet. Verkoper heeft duidelijk aangegeven er niets van te weten. Dus risico volledig voor de koper.

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » vr 28 mar, 2008 17:52

Hele gedoe kan ook een trucje zijn om de caravan nog iets goedkoper te maken.

Zou wel erg benieuwd zijn hoe hij er alsnog achter is gekomen dat die balk krom zou zijn.

Enfin, lekker laten gaan idd.

JohnR
Geregistreerd lid

Bericht door JohnR » vr 28 mar, 2008 18:50

Er zijn verzekeringen die de premie niet opschorten zonder vrijwaring. Verder weinig consequenties denk ik als je zeker weet dat ie is overgeschreven. Bewijst weer nooit auto/caravan meegeven zonder vrijwaring.

Oscar900T
Geregistreerd lid

Bericht door Oscar900T » vr 28 mar, 2008 19:32

zo´n zeurpiet heb ik ook een keer meegemaakt uit Drenthe :wink: Ja sorry hoor, risico koper dat is nou eenmaal zo in Nederland. Laat die vent maar lekker moeilijk doen, hij heeft hem zelf ook met gebrek verkocht waarschijnlijk zonder het te zeggen dus ga het geld nu maar lekker verbrassen :P

Ruudtw
Geregistreerd lid

Bericht door Ruudtw » za 29 mar, 2008 16:35

Oscar900T schreef:Ja sorry hoor, risico koper dat is nou eenmaal zo in Nederland.
Niet helemaal waar. De verkoper is verantwoordelijk voor alle verborgen gebreken, en moet deze ook melden aan koper. Maar ja, als de verkoper heeft aangegeven de geschiedenis niet te kennen, en de koper heeft een half uur onder de caravan gelegen, dan treft de verkoper geen blaam, lijkt mij.

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » za 29 mar, 2008 18:16

Volgens mij heeft de koper een onderzoeksplicht.

cornekev
Geregistreerd lid

Bericht door cornekev » za 29 mar, 2008 22:43

in belgië zorgen we gewoon voor een verkoopsakte met daar op duidelijk : in de staat waarin hij zich bevind en dan heb je normaal gezien nooit geen problemen

Ruudtw
Geregistreerd lid

Bericht door Ruudtw » za 29 mar, 2008 22:52

Klopt. Ik heb een verkoopovereenkomst gekregen met daarin de zin:

"De wagen wordt verkocht in de staat waarin hij zich bevindt, gekend en gekeurd door de koper."

Zo hoort het.

Plaats reactie