Pagina 1 van 1

deuren en stuursloten

Geplaatst: do 04 okt, 2007 21:59
door werli
hey
ik weet dat voor het openen van een gesloten deur er een veerstalen lat bestaat dat tussen de rubber en het venster glas gestoken wordt en even zoeken trekken en de deur is open
meerdere depanage bedrijven gebruiken dit wel eens

dan is er voor het 'breken'van het stuurslot een slagijzer ; twee metalen plaatjes die open gesperd worden in het slot en daarna met een slag de gehele cilinder aan stukken mept zodat er met een schroevendraaier kan gestart worden

mijn vraag is : wie kent dat,, weet hier de juiste benaming van en waar is er aan te komen

misschien vinden sommige dit een rare vraag ,daarom te verduidelijking:
ik transporteer auto's voor verzending naar afrika en sommige brengen hun auto netjes afgesloten zonder sleutels en vertrekken zelf al met de vlieger naar ginder met hun sleutel van de auto

mvg werner

Geplaatst: vr 05 okt, 2007 9:32
door Geert-Jan
Werner,

Bij de politie wisten ze geen methode? Lijkt me een redelijke vraag gezien de werkzaamheden vh bedrijf waar je werkt.

Anders zou ik de auto-verzekeringsbedrijven eens bellen voor een afspraak hierover. Zij weten vast meer over sloten in auto's.

Als het puur over het openmaken van cilindersloten gaat is er al het een en ander te vinden op internet. Google maar eens.

Groeten,

Geplaatst: za 06 okt, 2007 13:17
door AeroMan
Ik denk dat niemand hierover verder in zal gaan.. :lol:

Geplaatst: za 06 okt, 2007 23:13
door Daantje
Er zijn setjes universele autosleutels te koop waarmee je schijnbaar veel auto´s open krijgt...
Ook volop te vinden op 2e hands site´s :wink:

Hier de catalogus van Goldpage.be, vanaf bladzijde 25 vind je de veerstalen universeel openings haken die je zoekt (en nog meer handig gereedschap) :wink:


En nee, ik heb er geen ervaring mee, gewoon ff google gedaan

Geplaatst: zo 07 okt, 2007 8:07
door nelfrikandel
@werner: Mocht je zo'n setje hebben bemachtigd, geef me nog even een seintje... Ik heb nog altijd een niet te openen linker achterportier in mijn oude trouwe Nel, waar ik wel al een neuw CV motortje voor op de plank heb liggen...

Leuke job trouwens, zijn die <vul in exportland>-ianen nog steeds zo stom die auto's af te sluiten? Ik las zelfs dat sommigen deuren dichtlassen, en dan de auto helemeel volladen met huisraad en troep... Hoe denken die dan dat die op de boot gezet worden, met een kraan?

Geplaatst: zo 07 okt, 2007 9:06
door werli
nelfrikandel schreef:@werner: Mocht je zo'n setje hebben bemachtigd, geef me nog even een seintje... Ik heb nog altijd een niet te openen linker achterportier in mijn oude trouwe Nel, waar ik wel al een neuw CV motortje voor op de plank heb liggen...

Leuke job trouwens, zijn die <vul in exportland>-ianen nog steeds zo stom die auto's af te sluiten? Ik las zelfs dat sommigen deuren dichtlassen, en dan de auto helemeel volladen met huisraad en troep... Hoe denken die dan dat die op de boot gezet worden, met een kraan?
hey
een dagje meerijden kan veel opheldering verschaffen !
een lat voor deze deur te openen heb ik nog niet
en hoewel ik geen reactie verwacht had heb ik hier toch wel wat aan ik denk van maar eens naar eindhoven een avondje les te gaan nemen

het gereedschap dat ik al eens in werking heb gezien vind ik nog nergens terug
ik spreek dan over het slagijzer om de cilinder er gewoon uit te breken ; die dingen mogen gewoon kapot ; de man moet kunnen starten oftewel zeker vrij van stuurslot om de auto te stockeren , wij om te laden , de dokwerkers om de auto op de boot te zetten enof te verplaatsen
starten met een schroevendraaier is goed genoeg en naar een deukje ergens hoef je niet te zien
niet starten betekent duwen met een 4x4 of iets dat rijdt; dus ook om ze bovenaan op de vrachtwagen te duwen
wat voor sommige taboe is is voor andere dagelijkse werk , ik stond ook verbaasd te kijken toen ik met dit werk in kontakt kwam
mvg werner
ps: en heilig hier allemaal ik geloof het niet :)
pb kan natuurlijk ook

Geplaatst: zo 07 okt, 2007 14:25
door delange
zo'n lat om een deur van 't slot te halen maakten we vroeger op school van oude zaagbladen , gewoon ff een haakje eruit slijpen en wat plakband als handvat

dat slagijzer zegt me zo niks , we hadden daar een slotentrekker voor , een ijzeren staaf met een boortje aan de punt en een verschuifbaar gewicht aan de achterkant, kwestie van indraaien en 't gewicht vanuit de losse pols naar achteren schuiven ;)

(en voor er vragen komen , dit werd tijdens practijkles geleerd, officieel , op school 8))

Geplaatst: zo 07 okt, 2007 14:44
door Daantje
delange schreef:......dat slagijzer zegt me zo niks , we hadden daar een slotentrekker voor , een ijzeren staaf met een boortje aan de punt en een verschuifbaar gewicht aan de achterkant, kwestie van indraaien en 't gewicht vanuit de losse pols naar achteren schuiven.....
Zoiets........handig, maar maakt wel een beetje schade :lol:
http://www.pureesoiree.be/post.do?id=10683

Geplaatst: zo 07 okt, 2007 14:52
door delange
precies!! :lol:

maar voor het portier hadden we al de tennisbal :wink:

Geplaatst: zo 07 okt, 2007 14:56
door Daantje
delange schreef:zo'n lat om een deur van 't slot te halen maakten we vroeger op school van oude zaagbladen , gewoon ff een haakje eruit slijpen en wat plakband als handvat...
Z´on lat blijkt dus een Slim Jim of Lockout tool te heten.....Hier kan je lezen hoe je ´m moet gebruiken.....ff googelen en je weet waar je zoiets kan kopen :wink: