Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
-
JS Jacobs
- Geregistreerd lid
Bericht
door JS Jacobs » ma 09 jul, 2007 16:04
Eindelijk komt het er dan van: Ik ga dit jaar naar Zweden! Met de Saab natuurlijk!
Het plan is om 2 weken te reizen en onderweg in Kopenhagen te kijken om vervolgens naar Zweden over te steken en naar Stockholm te reizen.
Wie weet er wat aanraders in Zweden? De doelgroep is een stel studenten, niet vies van een drankje zeg maar. Overdag dus het land bekijken en 's avonds de inwoners
Vriendelijke groeten,
Jasper
-
Paul99
- Geregistreerd lid
Bericht
door Paul99 » ma 09 jul, 2007 16:09
JS Jacobs schreef:.....De doelgroep is een stel studenten, niet vies van een drankje zeg maar. .....
Een kofferbak vol met drank is in dat geval een aanrader

. Tenzij je een erg hoog budget hebt...
Stockholm is mooooi
-
dasdaas
- Geregistreerd lid
Bericht
door dasdaas » ma 09 jul, 2007 16:30
en mocht je met de tent naar stockholm gaan is de Östermalm-camping een echte aanrader! genoeg (gratis) plek voor je saabje(s?) en het centrum op loopafstand
ik wil ook wel weer!
-
JS Jacobs
- Geregistreerd lid
Bericht
door JS Jacobs » ma 09 jul, 2007 17:28
En een achterbak vol met drank, mag dat gewoon? Of lopen we dan de kans op een boete en (misschien nog wel erger) inbeslagname?

-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
Bericht
door De900C-GAS » ma 09 jul, 2007 18:27
JS Jacobs schreef:En een achterbak vol met drank, mag dat gewoon?
Laat ik het zo zeggen: "Zweden hoort tot de E.E.G.".
JS Jacobs schreef:Of lopen we dan de kans op een boete en (misschien nog wel erger) inbeslagname?
Als onderdeel van de E.E.G.??
IK denk dus van niet, maar je zou advies hierover kunnen vragen bij het zweeds verkeersbureau,
volgens mij gevestigd in Amsterdam.

-
9000H
- Geregistreerd lid
Bericht
door 9000H » ma 09 jul, 2007 18:48
JS Jacobs schreef:En een achterbak vol met drank, mag dat gewoon? Of lopen we dan de kans op een boete en (misschien nog wel erger) inbeslagname?

heb een paar jaar geleden nog een tank bezine voor de Saab geruild voor ik dacht 3 flessen sherry...

-
9000H
- Geregistreerd lid
Bericht
door 9000H » ma 09 jul, 2007 18:50
De900C-GAS schreef:JS Jacobs schreef:En een achterbak vol met drank, mag dat gewoon?
Laat ik het zo zeggen: "Zweden hoort tot de E.E.G.".
JS Jacobs schreef:Of lopen we dan de kans op een boete en (misschien nog wel erger) inbeslagname?
Als onderdeel van de E.E.G.??
IK denk dus van niet, maar je zou advies hierover kunnen vragen bij het zweeds verkeersbureau,
volgens mij gevestigd in Amsterdam.

gewoon doen man, die truckers op de boot richting Goteborg zitten 'smorgens ook nog gewoon pintjes weg te tikken....
-
WMB
- Geregistreerd lid
Bericht
door WMB » ma 09 jul, 2007 19:10
De900C-GAS schreef: "Zweden hoort tot de E.E.G.".
De EEG bestaat al een flink aantal jaartjes niet meer. In 1993, bij de inwerkingtreding van het Verdrag van Maastricht werd de naam van de gemeenschap gewijzigd in Europese Gemeenschap omdat de verdragsbepalingen zich vanaf dat moment veel verder uitstrekten dan alleen op het economische gebied. In hetzelfde verdrag is ook de Europese Unie opgericht, waarbij naast economisch, ook op politiek en juridisch niveau wordt samengewerkt.
Qua drank mag het volgende mee naar Zweden:
Voor personen van 20 jaar en ouder gelden de volgende hoeveelheden:
10 liter sterke drank
20 liter likeur
90 liter wijn (waarvan max. 60 liter mousserend)
110 liter bier
(bron ANWB website)
En je bent zoals hierboven al genoemd waarschijnlijk niet de enige die met een aanhanger vol drank de overtocht maakt.
-
JS Jacobs
- Geregistreerd lid
Bericht
door JS Jacobs » ma 09 jul, 2007 19:16
Qua drank mag het volgende mee naar Zweden:
Voor personen van 20 jaar en ouder gelden de volgende hoeveelheden:
10 liter sterke drank
20 liter likeur
90 liter wijn (waarvan max. 60 liter mousserend)
110 liter bier
Dankjewel WMB!
Is dit dan per voertuig of per persoon?
-
taaffert
- Geregistreerd lid
Bericht
door taaffert » ma 09 jul, 2007 19:17
Ik heb zulke mooie foto's gemaakt van net niet de grond rakende Volvo Estates (heel raar, alleen Volvo's lagen zo, heeft dat iets met de berijders te maken? ) dat ik wel zeker weet dat ze niet al te moeilijk zullen gaan doen.
Mijn kofferbak moest ook open bij controle, zoveel had ik er niet instaan, gewoon dat wat een gezonde student meeneemt op vakantie en was geen enkel probleem

-
WMB
- Geregistreerd lid
Bericht
door WMB » ma 09 jul, 2007 19:19
JS Jacobs schreef:
Is dit dan per voertuig of per persoon?
De ANWB houdt het er op dat dit de invoer per persoon is.
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
Bericht
door De900C-GAS » ma 09 jul, 2007 19:37
WMB schreef:De EEG bestaat al een flink aantal jaartjes niet meer. In 1993, bij de inwerkingtreding van het Verdrag van Maastricht werd de naam van de gemeenschap gewijzigd in Europese Gemeenschap omdat de verdragsbepalingen zich vanaf dat moment veel verder uitstrekten dan alleen op het economische gebied. In hetzelfde verdrag is ook de Europese Unie opgericht, waarbij naast economisch, ook op politiek en juridisch niveau wordt samengewerkt.
Eigenlijk is de Europese Gemeenschap gewoon een andere naam van de E.E.G en een wat uitgebreidere form van
samenwerking met meer landen.

-
WMB
- Geregistreerd lid
Bericht
door WMB » ma 09 jul, 2007 19:43
De900C-GAS schreef:Eigenlijk is de Europese Gemeenschap gewoon een andere naam van de E.E.G en een wat uitgebreidere form van samenwerking met meer landen.
Nee, dat is niet juist. De EEG is formeel opgeheven, de EG is ervoor in de plaats gekomen. Straks ga je nog zeggen de de EEG hetzelfde is als de EGKS...
-
jelger
- Geregistreerd lid
Bericht
door jelger » ma 09 jul, 2007 19:45
@ GasMan :
Zweden heeft nooit deel uitgemaakt van het verdrag waar de EEG voor stond (en nooit daar voor getekend) . MAW, Zweden heeft nooit deel uitgemaakt van de EEG, wel van de EG/EU.
@WMB : dat laatste wou ik ook net zeggen

-
edwardk
- Geregistreerd lid
Bericht
door edwardk » ma 09 jul, 2007 20:18
taaffert schreef:
Mijn kofferbak moest ook open bij controle
ze hebben vast slechte ervaringen met nederlanders, we worden immers niet vertrouwd, ben ook veelvuldig de #@$, maar rijd ik in een auto met een kenteken anders dan Nederlands (duits/sweeds), GEEN last

, maar wij hebben hier dan ook ietwat een drugsreputatie, toch ?
geef ze eens ongelijk, rotzooi moet je buiten de deur proberen te houden,.................