kosten rijklaar maken (tweedehandsje)

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
thor2002
Geregistreerd lid

kosten rijklaar maken (tweedehandsje)

Bericht door thor2002 » di 15 mei, 2007 13:36

Even een ´gewetens vraag´.. Wij willen een tweedehands wagen kopen bij een dealer. De wagen is net een jaar oud (januari 2006), is in nette staat. Waar betaal ik dan het rijklaar maken voor? een APK is niet echt nodig, Olie e.d. evenmin. Poetsen is al gedaan...Kortom, ik wil best een bedrag betalen voor het ten naam stellen, maar dat hoeft toch geen 715 euri te kosten?

Is het gebruikelijk om bij een dealer hierover af te dingen, kortweg om de handelaarsprijs te betalen?

Thor.

72sonett-III
Geregistreerd lid

Re: kosten rijklaar maken (tweedehandsje)

Bericht door 72sonett-III » di 15 mei, 2007 14:19

thor2002 schreef:... ik wil best een bedrag betalen voor het ten naam stellen, maar dat hoeft toch geen 715 euri te kosten?
Ik heb me ook altijd verbaasd over die 'kosten rijklaar maken'. Waarom zou ik een auto kopen die niet rijklaar is??

Het is gewoon een manier om een laag geprijsde auto in prijs te verhogen, m.a.w. je biedt een auto aan voor een lage prijs zodat er mensen op af komen en dan breng je ze buitensporig hoge 'rijklaar maken' kosten in rekening. Ik zou principieel weigeren bij zo een handelaar te kopen.

Laten ze gewoon de prijs noemen die je moet betalen voor een rijdende auto, op jouw naam. Straks bieden ze een auto aan voor 100 euro, exclusief motor en wielen die je er dan nog apart bij moet kopen om hem 'rijklaar' te maken. :twisted: :fight_headbang:

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » di 15 mei, 2007 14:24

Doet me denken aan een BMW handelaar in Kloosterhaar. Die idioot is al vrij duur met zijn auto's, maar als je een koop rond hebt krijg je hem afgeleverd met normale wielen ipv de M3/M5 wielen waarmee hij in de showroom stond. Wil je die luxe velgen dan moet je 1000 euro bij betalen.

Maar goed die vent spoort al wel 15 jaar niet en de hele regio weet dat ook.

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » di 15 mei, 2007 14:25

pfoe, 715 euro is inderdaad veel geld. Dat klinkt als kosten rijklaar voor een nieuwe auto, niet voor een gebruikte.

Normaal moet je rekenen op 395 en is het meer dan zou ik toch mijn vraagtekens erbij hebben.

Succes!

Oscar900T
Geregistreerd lid

Bericht door Oscar900T » di 15 mei, 2007 14:27

715 is echt buitensporig hoog.

Bij ons in de garage betaal je zelfs helemaal niks als je dat niet wilt! (we zijn dan wel geen dealer)

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » di 15 mei, 2007 14:28

Rijklaarmaak kosten zijn soms begrijpelijk maar die 700 niet.

Bij een dealer hier in de buurt betaal je 200 euro afleverkosten op een 2ehands. Dat is incl tenaamstelling, een schoonmaakbeurt en een kleine onderhouds beurt. Is nog redelijk, maar dan nog verwacht ik zulke bedragen bij de verkoopprijs in berekend en niet achteraf.

Tool
Geregistreerd lid

Bericht door Tool » di 15 mei, 2007 14:36

Dat is iid wel heel erg hoog..
Toen ik bij Ford werkte was het € 315,- en nu bij Audi is het ongeveer € 595,- (wat ik overigens ook veel geld vind :roll: )

Oscar900T
Geregistreerd lid

Bericht door Oscar900T » di 15 mei, 2007 14:45

jwaterink schreef:Rijklaarmaak kosten zijn soms begrijpelijk maar die 700 niet.

Bij een dealer hier in de buurt betaal je 200 euro afleverkosten op een 2ehands. Dat is incl tenaamstelling, een schoonmaakbeurt en een kleine onderhouds beurt. Is nog redelijk, maar dan nog verwacht ik zulke bedragen bij de verkoopprijs in berekend en niet achteraf.
Als hij dan goed gepoetst wordt en echt een klein onderhoud krijgt is dat opzich wel netjes hoor. Poetsen kost iets van 100 euro ex. BTW (gemiddeld), kleine beurt heb je toch olie en filter en nog wat vloeistoffen en tenaamstelling een tientje.

Dan is het nog wel een net bedrag vind ik :)

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » di 15 mei, 2007 15:30

dat zeg ik, die garage van de 200 euro en wat hij ervoor uitvoert, ala. Maar wat die andere gaffelgarage vraagt (715 pleuro) lijkt nergens op.

bertus06
Geregistreerd lid

Bericht door bertus06 » di 15 mei, 2007 15:32

hoi

vraag me ook af of dat nou wel nodig is,zal wel meer een extraatje zijn voor hemzelf

mvg bert

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Bericht door SpeekTuning » di 15 mei, 2007 15:34

jwaterink schreef:Doet me denken aan een BMW handelaar in Kloosterhaar. Die idioot is al vrij duur met zijn auto's, maar als je een koop rond hebt krijg je hem afgeleverd met normale wielen ipv de M3/M5 wielen waarmee hij in de showroom stond. Wil je die luxe velgen dan moet je 1000 euro bij betalen.

Maar goed die vent spoort al wel 15 jaar niet en de hele regio weet dat ook.
Als je richting Balderhaar rijdt vanaf Sibculo aan de linkerkant denk ik? (midden in Kloosterhaar, na de rotonde?)

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » di 15 mei, 2007 15:38

Yep die dodo bedoel ik. Na de rotonde links. Die auto's hebben altijd een paar dikke wielen, tot het moment van aflevering :lol: .

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Bericht door SpeekTuning » di 15 mei, 2007 15:39

jwaterink schreef:Yep die dodo bedoel ik. Na de rotonde links. Die auto's hebben altijd een paar dikke wielen, tot het moment van aflevering :lol: .
Dat klopt idd. Vaak best wel leuke BMW's

Geert9000cse1997
Geregistreerd lid

Bericht door Geert9000cse1997 » di 15 mei, 2007 16:19

Je hebt natuurlijk al getekend voor de auto, anders bel je hem op en geeft door dat je de auto wel wil, maar dat hij de afleveringskosten maar moet vergeten. Denk eraan er staan genoeg auto's te koop in het land, en een verkoper wil er ook zo snel mogelijk vanaf.

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » di 15 mei, 2007 16:50

Doet me denken aan een aflevering van Seinfeld waar hij een andere Saab gaat kopen "The Dealership" denk ik, die verkoper praat de prijs ook enige 100den $$ omhoog met banden, matten, een 'verftoeslag' etc.

Je koopt een huis toch ook kant en klaar, niet zonder dak of ramen waar je later nog voor moet bijbetalen om het 'bewoonbaar' te maken.

Plaats reactie