Afstandbediening van de nieuwste VDO navi's

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Afstandbediening van de nieuwste VDO navi's

Bericht door jwaterink » do 07 dec, 2006 0:43

Zo pas geleden tevreden mijn VDO MS5000 uit 2000 vervangen voor een MS5600 van juli 2006! (voor de kenners, eentje uit een P407 van de actie van dit voorjaar) Super upgrade van 2D naar 3D kortom ik was happy totdat het donker was en je aan die nieuwe afstandsbediening moet wennen, wat blijkt die klotezooi is tegenwoordig niet meer verlicht!

Foei toch VDO besparen op zo iets kleins.

Na een zoektochtje op internet leerde ik dat het wel mogelijk is om ze erin te maken, de printsporen zijn namelijk al aanwezig.

Gezien ik op mijn werk gsm's repareer, heb ik een Nokia 3310 print genomen, de ledjes met een veels te lompe gas soldeerbout met 1 mm punt gedesoldeerd en weer gemonteerd. De voorschakelweerstandjes doorgesoldeerd (die zijn namelijk niet aanwezig op de print) en voila het resultaat van 45 minuten klooien met niet het correcte SMD gereedschap.

Afbeelding

En dit is m dus gemonteerd en al

Afbeelding

De werking is identiek aan de ms5000 afstandsbediening, dus na aanraken toets een paar seconden licht of je moet hem permanent in de niet standaard bijgeleverde docking monteren en dan brand het licht permament.

Als nog iemand met hetzelfde model zit en zich hieraan ook stoort, het is dus mogelijk.

krokoklaas
Geregistreerd lid

Bericht door krokoklaas » do 07 dec, 2006 22:17

Wat voor ding? een afstandsbediening. heel erg ouderwets, ik tik gewoon het scherm aan van de Alpine.

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » za 09 dec, 2006 2:31

Zit ook wel een behoorlijk prijsverschil tussen, ook 2ehands.

krokoklaas
Geregistreerd lid

Bericht door krokoklaas » za 09 dec, 2006 10:07

Jazeker, je hebt ook wel gelijk een aardig stukje huisvlijt.
Misschien kun je hem ook inbouwen in de middenconsole, dan lijkt het net origineel 1e montage Saab.

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » za 09 dec, 2006 11:10

Ik gebruik deze remote alleen om bepaalde instellingen te wijzigen. Er zit een stuurwielbediening bij, alleen die heeft niet alle functies.

Plaats reactie