Garage-/motorkraan. Iemand suggesties?
-
Luud
- Donateur (8x)

-
albertk
- Donateur (3x)

Re: Garage-/motorkraan. Iemand suggesties?
Ik zou wel kijken om er een zogenaamde evenaar bij te kopen, dan kun je makkelijk het zwaartepunt instellen en de motor er rechtop in of uit takelen. Verder doet de kraan wat hij doen moet en kan lekker hoog.
-
MvR
- Geregistreerd lid
Dank voor de aanvulling. Een 'evenaar' (mooi woord hier!!!) en een motorsteun staan samen op mijn verjaardagsverlanglijst. (Voor het eerst sinds jaren heb ik weer wensen!)
En over die kleine wieltjes: praat me er niet van! Die dingen onder 'car movers' zijn net zo beroerd.
En over die kleine wieltjes: praat me er niet van! Die dingen onder 'car movers' zijn net zo beroerd.
-
Orphy
- Donateur (5x)

Ik heb die van HBM ook hier staan, toen gekocht om snel wat te hebben maar ding doet nog steeds wat hij doen moet.
De eerste die ik kreeg had wel een lekker cilinder dus moest geruild worden maar dat is over het algemeen (mijn ervaring ) wel goed geregeld.
De eerste die ik kreeg had wel een lekker cilinder dus moest geruild worden maar dat is over het algemeen (mijn ervaring ) wel goed geregeld.
-
MvR
- Geregistreerd lid
Oh goed! Dank voor de tip over de cilinder. (Net een laskap gekocht bij Lidl: net geen € 18. En volgens Harry the Ferryman op YT (hier al eens genoemd) is er prima mee te lassen!
-
Orphy
- Donateur (5x)

Ja het ligt er natuurlijk ook aan hoe vaak je hem gebruikt. Hier niet dagelijks maar wel vaker dan de gemiddelde hobbyist denk ik.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Betreft die HBM en vergelijkbare motortakels: de kwaliteit is niet in de buurt van geweldig, maar voor dit geld kan je niet nat gaan, voor hobbymatig gebruik. En iets echt fatsoenlijks kost het vijfvoudige, zonde als je er maar incidenteel gebruik van maakt.

De motor er rechtop uit takelen bij een 96 V4 wordt een uitdaging.albertk schreef: ↑za 27 jan, 2024 17:52Ik zou wel kijken om er een zogenaamde evenaar bij te kopen, dan kun je makkelijk het zwaartepunt instellen en de motor er rechtop in of uit takelen.
-
Saapie
- Donateur (2x)

Ik heb zelf een hele goede professionele gekocht via MP voor 85 euro. Ik zou altijd eerst een goed gebruikte zoeken.
-
Sa93Ve
- Geregistreerd lid
Mocht die helm je niet bevallen o.i.d. mag je die van mij een keer proberen. Ik heb een 3M Speedglas 9100 die ik op dit moment niet gebruik en je best een keer mag lenen.MvR schreef: ↑za 27 jan, 2024 19:21Oh goed! Dank voor de tip over de cilinder. (Net een laskap gekocht bij Lidl: net geen € 18. En volgens Harry the Ferryman op YT (hier al eens genoemd) is er prima mee te lassen!
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Koop ook een los kapje , soms met een helm is het bij een auto niet altijd gemakkelijk. (Vooral 99 900).
Alhoewel aan de foto’s die ik voorbij zag komen is het een 96 zonder spartborden.
Als hij kaal is, ik heb nog wel een spit voor je te leen.
Ook gemakkelijk, hoef je niet op “de kop” te lassen
En ja op MP staan ook motortakels

Alhoewel aan de foto’s die ik voorbij zag komen is het een 96 zonder spartborden.
Als hij kaal is, ik heb nog wel een spit voor je te leen.
Ook gemakkelijk, hoef je niet op “de kop” te lassen
En ja op MP staan ook motortakels

-
MvR
- Geregistreerd lid
Oh dank voor je aanbod!
De auto is al gelast aan de onderkant. In feite hoef ik qua lassen aan de body niets meer te doen en het werk aan de spatborden is niet veel: een antennegat dichtmaken, een piepklein gaatje dichtmaken waarover een knipperlicht-huis komt en aan de achterspatborden 1 recht randje van zo'n 7 cm lassen.
Daarbij: al alles goed gaat, komt 'ie later deze week op een op maat gemaakte bok te staan, zodat ik de onderkant kan gaan behandelen wanneer de temperaturen iets hoger zijn (en bodyschutz etc tenminste willen drogen).
De auto is al gelast aan de onderkant. In feite hoef ik qua lassen aan de body niets meer te doen en het werk aan de spatborden is niet veel: een antennegat dichtmaken, een piepklein gaatje dichtmaken waarover een knipperlicht-huis komt en aan de achterspatborden 1 recht randje van zo'n 7 cm lassen.
Daarbij: al alles goed gaat, komt 'ie later deze week op een op maat gemaakte bok te staan, zodat ik de onderkant kan gaan behandelen wanneer de temperaturen iets hoger zijn (en bodyschutz etc tenminste willen drogen).
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Tip, voor dat je gaat body coaten , eerst goed primeren en sealen
-
gewoonikke
- Geregistreerd lid
Hier ook al jaren een 3m speedglas en nooit koppijn of scherpe vlekken zien ervan, wat ik met een goedkope automatische lashelm van cranenbroek wel had, die 150 euro verschil zijn me mijn ogen wel waardSa93Ve schreef: ↑zo 28 jan, 2024 10:05Mocht die helm je niet bevallen o.i.d. mag je die van mij een keer proberen. Ik heb een 3M Speedglas 9100 die ik op dit moment niet gebruik en je best een keer mag lenen.
-
Sa93Ve
- Geregistreerd lid
Verschil is er wel degelijk inderdaad. Of iemand dat gaat merken bij af en toe een beetje bakken weet ik niet.gewoonikke schreef: ↑di 30 jan, 2024 22:15Hier ook al jaren een 3m speedglas en nooit koppijn of scherpe vlekken zien ervan, wat ik met een goedkope automatische lashelm van cranenbroek wel had, die 150 euro verschil zijn me mijn ogen wel waard![]()