Hij is binnen apk vrijstelling en nog 1

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Hij is binnen apk vrijstelling en nog 1

Bericht door turbopilot » za 18 jun, 2022 9:07

Van de week toch nog leuk nieuws ontvangen.

Er staat hier al jaren een 96 in de schuur, van de week een brief van de RDW dat wegens het bereiken van de juiste leeftijd de auto vrijgesteld is van APK :wow:

Ik kreeg dit per brief, ik heb ook al gehoord dat een mede forummer deze per mail heeft gehad, (zal wel ergens een instelling zijn).

Moet hem maar eens pakken, en deze een beurt geven. Aan de andere kant, ben bang dat mijn dochter hem inpikt :-S+

Gårdarket
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Hij is binnen apk vrijstelling

Bericht door Gårdarket » za 18 jun, 2022 9:29

Gefeliciteerd!

Vraagje, had de auto nog APK of niet ( ik lees eigenlijk van niet). Want dit heb ik mij wel wel eens afgevraagd. Ik was altijd in de veronderstelling dat een auto APK vrijstelling kreeg mits er nog een APK op zat. Anders zou je dus theoretisch gezien met elke auto van 50 jaar of ouder de weg op kunnen, ongeacht de staat van de auto.

KeesB
Geregistreerd lid

Bericht door KeesB » za 18 jun, 2022 14:44

Ook een van APK vrijgestelde auto moet aan alle veiligheids eisen voldoen.
Je mag zeker niet zomaar met een wrak de weg op, dan krijg je alsnog een boete als je wordt aangehouden, of een groot probleem als je een ongeluk krijgt!

Gårdarket
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Gårdarket » za 18 jun, 2022 20:27

Ik vroeg me alleen af of het theoretisch mogelijk zou zijn om de weg op te gaan. Dat je niet met een wrak de weg op mag snap ik zelf ook nog wel :wink:

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » za 18 jun, 2022 21:26

Ja theoretisch kan dat, in de RDW brief word aanbevolen om vrijwillig een apk te laten doen.

Vraag mij af wat de verzekering eist, als ik verzekeraar zou zijn, zou ik het gewoon eisen.
Apk stelt eigenlijk niet zo veel voor, is het wel veel werk, dan is dit vaak ook terecht .

Oja, de saab staat al jaren geschorst. Dus het gaat automatisch.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » za 09 jul, 2022 19:31

Aha weer een bericht, de sonett is ook apk vrijgesteld :D

Maar eens kijken of ik nog tijd heb in de vakantie om hem er weer fris erbij te zetten . ( maar ja ik heb al een klusjes lijst van hier tot Tokio ) :-S+

72sonett3
Geregistreerd lid

Re: Hij is binnen apk vrijstelling en nog 1

Bericht door 72sonett3 » za 09 jul, 2022 22:35

Ik kreeg vorige week deze brief ook voor mijn '72 Sonett, per 1/7 vrijgesteld van APK.

Plaats reactie