Wat is slim?
-
phanot
- Donateur (2x)

Re: Wat is slim?
ik moet de winterbanden er nog laten opleggen, maar ik wacht nog steeds tot het echt winter wordt. 
-
Luud
- Donateur (8x)

Bedoel je van de zolder of van de auto....Gerara schreef: ↑zo 06 mar, 2022 17:09Is het al tijd om de winterbanden er af te halen?
-
Marius0404
- Donateur (7x)

Sinds een paar jaar crossclimate (behalve voor cabrio); is wel zo makkelijk.
-
Orphy
- Donateur (5x)

Als je niet meer op wintersport gaat zou ik ze er met een gerust hart afhalen.
Winterbanden zijn letterlijk alleen beter in de sneeuw.
Winterbanden zijn letterlijk alleen beter in de sneeuw.
-
Harrie1971
- Donateur

Kijk in de test van je banden tot welke temperatuur ze beter zijn dan zomerbanden. Vaak een graad of 6 Celcius. En kijk dan op weer.nl voor de verwachting van de komende maand 

-
tanisha
- Geregistreerd lid
Met deze energie prijzen mogen we blij zijn dat het niet echt winter is geweest.
En wat betreft de winter banden ik heb nog 1 auto op winterbanden maar dat is de awd waar ze het hele jaar onder blijven.
En wat betreft de winter banden ik heb nog 1 auto op winterbanden maar dat is de awd waar ze het hele jaar onder blijven.
-
Henk-Jan
- Donateur

Voor Nederland lijkt me dit een prima oplossing eerlijk gezegd.Marius0404 schreef: ↑zo 06 mar, 2022 19:39Sinds een paar jaar crossclimate (behalve voor cabrio); is wel zo makkelijk.
Mocht je toch graag zomers echte zomerbanden willen (rijdt tóch lekkerder en stiller eerlijk gezegd), zou je ook kunnen overwegen om 's winters 4-seizoensbanden te monteren en 's zomers naar zomerbanden te wisselen. Dan heb je minder de nadelen van winterbanden als het heel mild is en kan je met een goed gevoel (minder onzekerheid) iets langer wachten met het wisselen naar de zomerbanden.
Wij rijden nu al 3 winters in Zwitserland op 4-seizoensbanden van Continental en ik ben tot nu toe enkel positief verrast. Met echte winterbanden zal je zeker meer grip hebben als het echt sneeuwt, maar aan de andere kant rijd ik nu voorzichtiger en de banden hebben zich verbluffend goed gehouden die paar weekenden dat we echt sneeuw hadden / opgezocht hebben. De kettingen heb ik tot nu toe nog niet nodig gehad in ieder geval.
-
Henk-Jan
- Donateur

Gezien Pasen meerdere weken verschuift in de loop van het decennium, is dat geen heel consistente stelregel.Frank HF schreef: ↑ma 07 mar, 2022 15:05Stelregel: Van O tot O (Oktober bis Ostern) Oktober tot Pasen![]()
Zelf zou ik ze van begin November t/m eind April erop laten zitten, onder het mom van "April doet wat hij wil" en omdat er gemiddeld meer vorstdagen in April dan in Oktober vallen. Ben je wat minder risicoavers en volg je Orphy's logica, zou je December t/m Maart kunnen overwegen?
-
rutgerreinier
- Donateur

Heb ze maandag gewisseld. Mocht er sneeuw en kou komen dan pak ik wel de andere auto die nog op winterband staat.
Het is trouwens niet zo dat een winterband ALLEEN op sneeuw beter is… over het algemeen kouder dan 7 graden.
Het is trouwens niet zo dat een winterband ALLEEN op sneeuw beter is… over het algemeen kouder dan 7 graden.
-
voodoo
- Geregistreerd lid
Ah, dus des ochtends op winterbanden naar kantoor, wielen wisselen en op zomerbanden weer naar huis! 
-
MvR
- Geregistreerd lid
Goed topic: moet een afspraak inplannen met de bandenboer!
Normaal rijden we op winterbanden in de periode tussen de twee 'tijdverzet-momenten'. Zomertijd/wintertijd en weer andersom. Maar met dit weer kan het wel iets eerder dan het einde van deze maand.
(Nog een reminder: moet mijn pas-verzette rododendrons water geven vanaf het einde van de week, wanneer de nachtvorst weg is).
Normaal rijden we op winterbanden in de periode tussen de twee 'tijdverzet-momenten'. Zomertijd/wintertijd en weer andersom. Maar met dit weer kan het wel iets eerder dan het einde van deze maand.
(Nog een reminder: moet mijn pas-verzette rododendrons water geven vanaf het einde van de week, wanneer de nachtvorst weg is).
-
Funky Dude
- In memoriam †
Of wat uurtjes overwerkenvoodoo schreef: ↑do 10 mar, 2022 17:43Ah, dus des ochtends op winterbanden naar kantoor, wielen wisselen en op zomerbanden weer naar huis!![]()
-
Gerara
- Geregistreerd lid
MvR schreef: ↑do 10 mar, 2022 20:10Goed topic: moet een afspraak inplannen met de bandenboer!
Volgens mij (wel eens gelezen) na ijsheiligen niet eerder! Denk dat ze er al wel uit zijn!
-
Gerara
- Geregistreerd lid
Er kan (ter herinnering als ze er al niet onder zitten) al weer een afspraak gemaakt worden voor plaatsen van de winterbanden.
@Mvr: en stoppen met water geven
@Mvr: en stoppen met water geven