Ik vind vooral die achterste leuk. Maar die Hot rod is ook erg kek.De Hot Rod heeft de V8 van Volvo vlak voor de achterwielen.....nou ja V8 van Volvo, V8 van Yamaha dan eigenlijk. Een soort Volmaha

Heb er zelf ook veel plezier van mogen hebben..., erg snel en relatief zuinig, is wel voldoende compact voor een 9000marq101 schreef:Ik vind het ook een prachtige motor. Compact, licht, mooi ontwerp en zeker weten bomproef....zouden we eigenlijk in een 9000verde900 schreef:Je hoeft je voor die V8 niet echt te schamen, 315pk´s en reeds voldoend aan de E5 norm, Yamaha maakt hem uitsluitend voor Volvo.
moeten proppen

Dwars geplaatste V8 is wel vrij uniek... Alleen de Lancia Thema 8.32 voor zover ik weet, en een paar amerikanen. De 1986 Cadillac Seville en Eldorado... Die laatste heb ik zelf bereden, kek autootje, voor een cadillac redelijk compact, en best rap, maar geen super wegligging...verde900 schreef:... hij is van huis uit wel ontworpen voor dwarse plaatsing.
Inderdaad: Een Amazon met 600pk!!taaffert schreef:Tsjee wat is die stationwagen mooi.

3x Wow!!elentinos schreef:Inderdaad: Een Amazon met 600pk!!taaffert schreef:Tsjee wat is die stationwagen mooi.
![]()
http://www.autoblog.nl/archive/2006/10/ ... -sema-2006

Bij een 8.32 was de motor niet ontworpen voor dwarse plaatsing, daar stond hij met de versnellingsbak naar voren gericht in de lengte achterin gebouwd.nelfrikandel schreef:Dwars geplaatste V8 is wel vrij uniek... Alleen de Lancia Thema 8.32 voor zover ik weet, en een paar amerikanen. De 1986 Cadillac Seville en Eldorado... Die laatste heb ik zelf bereden, kek autootje, voor een cadillac redelijk compact, en best rap, maar geen super wegligging...verde900 schreef:... hij is van huis uit wel ontworpen voor dwarse plaatsing.
Dat viel reuze mee hoor, de geheel aluminium Ferrari (eigenlijk Ducati, daar werd het blok gebouwd) was niet zo gek veel zwaarder dan de 2 liter turbo of turbodiesel. Vooral de uitrusting, zoals het speciale interieur en de speciale instelbare schokdempers ed., maakte de auto zwaarder dan een standaard Thema. En dat viel met 100kg meergewicht ook wel weer mee...verde900 schreef:Door die dwarse plaatsing is de neus van een Thema veel zwaarder dan normaal,