Volvo Hot Rod

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
marq101
Geregistreerd lid

Volvo Hot Rod

Bericht door marq101 » wo 01 nov, 2006 8:25

Afbeelding

Ik vind vooral die achterste leuk. Maar die Hot rod is ook erg kek.De Hot Rod heeft de V8 van Volvo vlak voor de achterwielen.....nou ja V8 van Volvo, V8 van Yamaha dan eigenlijk. Een soort Volmaha

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 01 nov, 2006 9:24

Je hoeft je voor die V8 niet echt te schamen, 315pk´s en reeds voldoend aan de E5 norm, Yamaha maakt hem uitsluitend voor Volvo.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » wo 01 nov, 2006 9:49

verde900 schreef:Je hoeft je voor die V8 niet echt te schamen, 315pk´s en reeds voldoend aan de E5 norm, Yamaha maakt hem uitsluitend voor Volvo.
Ik vind het ook een prachtige motor. Compact, licht, mooi ontwerp en zeker weten bomproef....zouden we eigenlijk in een 9000
moeten proppen

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » wo 01 nov, 2006 9:51

Tsjee wat is die stationwagen mooi :love:

De tweezitter is uiteraard ook stoer, maar das een hele andere klasse.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 01 nov, 2006 10:20

marq101 schreef:
verde900 schreef:Je hoeft je voor die V8 niet echt te schamen, 315pk´s en reeds voldoend aan de E5 norm, Yamaha maakt hem uitsluitend voor Volvo.
Ik vind het ook een prachtige motor. Compact, licht, mooi ontwerp en zeker weten bomproef....zouden we eigenlijk in een 9000
moeten proppen
Heb er zelf ook veel plezier van mogen hebben..., erg snel en relatief zuinig, is wel voldoende compact voor een 9000 :twisted: hij is van huis uit wel ontworpen voor dwarse plaatsing.

ruter001
Geregistreerd lid

Bericht door ruter001 » wo 01 nov, 2006 10:59

Die tweezitter lijkt helemaal niet op een volvo. Die amazon is cool 8)

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 01 nov, 2006 10:59

ruter001 schreef:Die tweezitter lijkt helemaal niet op een volvo. Die amazon is cool 8)
Hij is gebouwd door medewerkers van Volvo met een flink deel Volvo componenten, een 9-7X lijkt ook niet op een SAAB..... en?

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » wo 01 nov, 2006 11:04

verde900 schreef:... hij is van huis uit wel ontworpen voor dwarse plaatsing.
Dwars geplaatste V8 is wel vrij uniek... Alleen de Lancia Thema 8.32 voor zover ik weet, en een paar amerikanen. De 1986 Cadillac Seville en Eldorado... Die laatste heb ik zelf bereden, kek autootje, voor een cadillac redelijk compact, en best rap, maar geen super wegligging...

elentinos
Geregistreerd lid

Bericht door elentinos » wo 01 nov, 2006 12:15

taaffert schreef:Tsjee wat is die stationwagen mooi :love:.
Inderdaad: Een Amazon met 600pk!! :shock:

http://www.autoblog.nl/archive/2006/10/ ... -sema-2006

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » wo 01 nov, 2006 13:29

elentinos schreef:
taaffert schreef:Tsjee wat is die stationwagen mooi :love:.
Inderdaad: Een Amazon met 600pk!! :shock:

http://www.autoblog.nl/archive/2006/10/ ... -sema-2006

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
3x Wow!! :love:

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » wo 01 nov, 2006 14:13

Die pook is wreed :krull:

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » wo 01 nov, 2006 14:21

Prachtige auto's. :applause: :headbang3: :bow:

Onder een Hotrod horen eigenlijk deepdish Wolfrace velgen te zitten, maar voor de rest is hij perfect.
Afbeelding

Caspar

Bericht door Caspar » wo 01 nov, 2006 15:35

vind die amazone erg mooi.. die velgen zijn ook erg bruut... zou je wel onder mijn 900 willen hebben...

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 01 nov, 2006 17:26

nelfrikandel schreef:
verde900 schreef:... hij is van huis uit wel ontworpen voor dwarse plaatsing.
Dwars geplaatste V8 is wel vrij uniek... Alleen de Lancia Thema 8.32 voor zover ik weet, en een paar amerikanen. De 1986 Cadillac Seville en Eldorado... Die laatste heb ik zelf bereden, kek autootje, voor een cadillac redelijk compact, en best rap, maar geen super wegligging...
Bij een 8.32 was de motor niet ontworpen voor dwarse plaatsing, daar stond hij met de versnellingsbak naar voren gericht in de lengte achterin gebouwd.
Door die dwarse plaatsing is de neus van een Thema veel zwaarder dan normaal, bij een grote beurt moeten de kleppen gesteld worden, daarvoor moeten zowel het stuurhuis als de airco gedemonteerd worden, een grote beurt kost daardoor zonder materialen al snel een > € 3.000,--

elentinos
Geregistreerd lid

Bericht door elentinos » wo 01 nov, 2006 19:38

verde900 schreef:Door die dwarse plaatsing is de neus van een Thema veel zwaarder dan normaal,
Dat viel reuze mee hoor, de geheel aluminium Ferrari (eigenlijk Ducati, daar werd het blok gebouwd) was niet zo gek veel zwaarder dan de 2 liter turbo of turbodiesel. Vooral de uitrusting, zoals het speciale interieur en de speciale instelbare schokdempers ed., maakte de auto zwaarder dan een standaard Thema. En dat viel met 100kg meergewicht ook wel weer mee...

En dat blok was wel degelijk ontworpen voor dwarse plaatsing, wat in de Ferrari 308 serie lag ie ook dwars voor de achteras.

Dat van die beurt is wel weer waar, een geldverslindende auto. Een kennis van mij heeft er een. Schitterende auto's, maar met een groot nadeel: aandrijving op de verkeerde wielen. Daar weten wij als Saabliefhebbers alles van... :wink:

Plaats reactie