YoungTimers
-
900 SE C
- Geregistreerd lid
YoungTimers
Wie heeft/hebben er meer dan (1) YoungTimer op hun BV/1-mans zaak staan zonder gedoe met de vrienden van de Belastingdienst?
-
monsieur P
- Donateur (2x)

Re: YoungTimers
Ik heb er 3 op de zaak. Geen enkel probleem, ik betaal wel netjes bijtelling over alle drie de auto’s.
-
Viking13
- Donateur

Hier sinds dit jaar 2. Wel met taxatierapport....
Ben benieuwd of ik daar discussie over krijg.
-
ghulst
- Geregistreerd lid
Meerdere auto's op de zaak en geen gedoe. Als je maar netjes betaalt.900 SE C schreef: ↑do 22 apr, 2021 23:46Wie heeft/hebben er meer dan (1) YoungTimer op hun BV/1-mans zaak staan zonder gedoe met de vrienden van de Belastingdienst?
-
R1c0
- Geregistreerd lid
Wij hebben er inmiddels 4 maar geen meerdere op dezelfde werknemer (ik schat in dat dat jouw bedoeling is)
-
900 SE C
- Geregistreerd lid
Klopt Rico, beide gaan dan van privé naar zakelijk, ik rijd ze zelf en/maar ik stal ze 6 maanden om en om sinds jaren (zomer/winter).
De omzetting naar zakelijk moet ik nog wel even goed bekijken - er zal vast ergens nwel weer een addertje in het gras liggen?!
van prive
De omzetting naar zakelijk moet ik nog wel even goed bekijken - er zal vast ergens nwel weer een addertje in het gras liggen?!
van prive
R1c0 schreef: ↑vr 23 apr, 2021 7:58Wij hebben er inmiddels 4 maar geen meerdere op dezelfde werknemer (ik schat in dat dat jouw bedoeling is)
-
900 SE C
- Geregistreerd lid
hey Viking,
die heb ik ook. wat bedoel je met de .... achter. Wel met taxatierapport .....
waarom discussie - en/maar waarom is dat handig?
Om ze hoog gewaardeerd ('duur') naar zakelijk te halen (en in privé te cashen) om ze vervolgens goed af te schrijven?!
naar
Om ze hoog gewaardeerd ('duur') naar zakelijk te halen (en in privé te cashen) om ze vervolgens goed af te schrijven?!
naar
Viking13 schreef: ↑vr 23 apr, 2021 7:39Hier sinds dit jaar 2. Wel met taxatierapport....
-
J.vandermeulen
- Donateur

Hier spreekt de belastingdienst: als de auto's niet of nauwelijks zakelijk worden gebruikt kunnen deze bedrijfsmiddelen niet tot het ondernemingsvermogen worden gerekend voor de inkomstenbelasting.
-
900 SE C
- Geregistreerd lid
[]
Reden: Onnodige quote verwijderd
-
monsieur P
- Donateur (2x)

Klopt. De belastingdienst formuleert het (even uit mijn hoofd) zo: een auto moet meer dan bijkomstig zakelijk worden gebruikt. In de praktijk wordt een regel van minimaal 10% gehanteerd. Dus als je meerdere auto's op de zaak hebt moet je ze allemaal af en toe meepakken. Of in ieder geval die auto(s) die je ook privé veel gebruikt.J.vandermeulen schreef: ↑vr 23 apr, 2021 11:31Hier spreekt de belastingdienst: als de auto's niet of nauwelijks zakelijk worden gebruikt kunnen deze bedrijfsmiddelen niet tot het ondernemingsvermogen worden gerekend voor de inkomstenbelasting.
-
John
- Geregistreerd lid
Dan neem je ze toch als belegging / pensioenvoorziening? Ik ken genoeg mensen die dat doen.
Hoe wordt ondernomen is de verantwoordelijkheid van de ondernemer, niet van de Belastingdienst
Hoe wordt ondernomen is de verantwoordelijkheid van de ondernemer, niet van de Belastingdienst
-
J.vandermeulen
- Donateur

Het is voor een BV anders dan voor een IB ondernemer. We zien helaas nogal wat fouten in de praktijk en dat leidt tot correcties met boetes.
-
monsieur P
- Donateur (2x)

Dat kan natuurlijk altijd. Maar dan kun je er privé niet in rijden. Privégebruik is belast met bijtelling, ongeacht of jij het als ondernemer beschouwt als belegging.John schreef: ↑vr 23 apr, 2021 12:53Dan neem je ze toch als belegging / pensioenvoorziening? Ik ken genoeg mensen die dat doen.
-
John
- Geregistreerd lid
Bedoel je dat het met een BV wel kan, en voor een eenmanszaak of VOF niet?J.vandermeulen schreef: ↑vr 23 apr, 2021 13:23Het is voor een BV anders dan voor een IB ondernemer. We zien helaas nogal wat fouten in de praktijk en dat leidt tot correcties met boetes.
-
Viking13
- Donateur

Bij mij wijkt de aankoopprijs af van de taxatie waarde. Die laatste is namelijk lager.900 SE C schreef: ↑vr 23 apr, 2021 8:52hey Viking,
naar
Je ziet vaak dat de taxatie voor de verzekering hoger uitvallen dan de marktwaarde (mijn mening).