YoungTimers

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
900 SE C
Geregistreerd lid

YoungTimers

Bericht door 900 SE C » do 22 apr, 2021 23:46

Wie heeft/hebben er meer dan (1) YoungTimer op hun BV/1-mans zaak staan zonder gedoe met de vrienden van de Belastingdienst?

monsieur P
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: YoungTimers

Bericht door monsieur P » do 22 apr, 2021 23:48

Ik heb er 3 op de zaak. Geen enkel probleem, ik betaal wel netjes bijtelling over alle drie de auto’s.

Viking13
Donateur
Donateur

Bericht door Viking13 » vr 23 apr, 2021 7:39

Hier sinds dit jaar 2. Wel met taxatierapport....

Ben benieuwd of ik daar discussie over krijg.

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » vr 23 apr, 2021 7:46

900 SE C schreef:
do 22 apr, 2021 23:46
Wie heeft/hebben er meer dan (1) YoungTimer op hun BV/1-mans zaak staan zonder gedoe met de vrienden van de Belastingdienst?
Meerdere auto's op de zaak en geen gedoe. Als je maar netjes betaalt. ;) Pas een ondernemer gesproken die er zes had...

R1c0
Geregistreerd lid

Bericht door R1c0 » vr 23 apr, 2021 7:58

Wij hebben er inmiddels 4 maar geen meerdere op dezelfde werknemer (ik schat in dat dat jouw bedoeling is)

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » vr 23 apr, 2021 8:48

Klopt Rico, beide gaan dan van privé naar zakelijk, ik rijd ze zelf en/maar ik stal ze 6 maanden om en om sinds jaren (zomer/winter).
De omzetting naar zakelijk moet ik nog wel even goed bekijken - er zal vast ergens nwel weer een addertje in het gras liggen?!

van prive
R1c0 schreef:
vr 23 apr, 2021 7:58
Wij hebben er inmiddels 4 maar geen meerdere op dezelfde werknemer (ik schat in dat dat jouw bedoeling is)

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » vr 23 apr, 2021 8:52

hey Viking,

die heb ik ook. wat bedoel je met de .... achter. Wel met taxatierapport .....

waarom discussie - en/maar waarom is dat handig?
Om ze hoog gewaardeerd ('duur') naar zakelijk te halen (en in privé te cashen) om ze vervolgens goed af te schrijven?!

naar
Viking13 schreef:
vr 23 apr, 2021 7:39
Hier sinds dit jaar 2. Wel met taxatierapport....

Ben benieuwd of ik daar discussie over krijg.

J.vandermeulen
Donateur
Donateur

Bericht door J.vandermeulen » vr 23 apr, 2021 11:31

Hier spreekt de belastingdienst: als de auto's niet of nauwelijks zakelijk worden gebruikt kunnen deze bedrijfsmiddelen niet tot het ondernemingsvermogen worden gerekend voor de inkomstenbelasting.

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » vr 23 apr, 2021 11:37

:D Dank, dat komt goed met zakenreizen in EU, Deo (corona) Volente!

[]
Reden: Onnodige quote verwijderd

monsieur P
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door monsieur P » vr 23 apr, 2021 11:49

J.vandermeulen schreef:
vr 23 apr, 2021 11:31
Hier spreekt de belastingdienst: als de auto's niet of nauwelijks zakelijk worden gebruikt kunnen deze bedrijfsmiddelen niet tot het ondernemingsvermogen worden gerekend voor de inkomstenbelasting.
Klopt. De belastingdienst formuleert het (even uit mijn hoofd) zo: een auto moet meer dan bijkomstig zakelijk worden gebruikt. In de praktijk wordt een regel van minimaal 10% gehanteerd. Dus als je meerdere auto's op de zaak hebt moet je ze allemaal af en toe meepakken. Of in ieder geval die auto(s) die je ook privé veel gebruikt.

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » vr 23 apr, 2021 12:53

Dan neem je ze toch als belegging / pensioenvoorziening? Ik ken genoeg mensen die dat doen.
Hoe wordt ondernomen is de verantwoordelijkheid van de ondernemer, niet van de Belastingdienst

J.vandermeulen
Donateur
Donateur

Bericht door J.vandermeulen » vr 23 apr, 2021 13:23

Het is voor een BV anders dan voor een IB ondernemer. We zien helaas nogal wat fouten in de praktijk en dat leidt tot correcties met boetes.

monsieur P
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door monsieur P » vr 23 apr, 2021 13:56

John schreef:
vr 23 apr, 2021 12:53
Dan neem je ze toch als belegging / pensioenvoorziening? Ik ken genoeg mensen die dat doen.
Hoe wordt ondernomen is de verantwoordelijkheid van de ondernemer, niet van de Belastingdienst
Dat kan natuurlijk altijd. Maar dan kun je er privé niet in rijden. Privégebruik is belast met bijtelling, ongeacht of jij het als ondernemer beschouwt als belegging.

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » vr 23 apr, 2021 15:27

J.vandermeulen schreef:
vr 23 apr, 2021 13:23
Het is voor een BV anders dan voor een IB ondernemer. We zien helaas nogal wat fouten in de praktijk en dat leidt tot correcties met boetes.
Bedoel je dat het met een BV wel kan, en voor een eenmanszaak of VOF niet?

Viking13
Donateur
Donateur

Bericht door Viking13 » vr 23 apr, 2021 15:56

900 SE C schreef:
vr 23 apr, 2021 8:52
hey Viking,

die heb ik ook. wat bedoel je met de .... achter. Wel met taxatierapport .....

waarom discussie - en/maar waarom is dat handig?
Om ze hoog gewaardeerd ('duur') naar zakelijk te halen (en in privé te cashen) om ze vervolgens goed af te schrijven?!

naar
Bij mij wijkt de aankoopprijs af van de taxatie waarde. Die laatste is namelijk lager.
Je ziet vaak dat de taxatie voor de verzekering hoger uitvallen dan de marktwaarde (mijn mening).

Plaats reactie