Oude beelden Grand Prix

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
hermank
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Oude beelden Grand Prix

Bericht door hermank » zo 06 sep, 2020 11:44

Voor een klant was ik wat terug gegaan in de tijd en flink lopen grasduinen in mijn negatief-archief.
Misschien leuk om een paar foto's te delen.
In 1974 heb ik de training voor de Grand Prix in Zandvoort gefotografeerd.

Afbeelding
Ronnie Peterson in de JPS Lotus-Ford

Afbeelding
Arturo Merzario in de ISO-Marlboro ( Williams Racing)

Afbeelding
J.P. Jarier in de Shadow

Ik was destijds net met de fotografie begonnen en had een Hasselblad geleend. Dit bleek niet echt een goede keus camera voor een beginner en dit onderwerp. Wel zo'n 4 films volgeschoten, maar ook wel wat missers.
Afbeelding
Bij het terugzoeken naar wie in welke wagen zat, vond ik deze; ook een fotograaf met een Hasselblad :D

In 1977 ben ik nogmaals geweest en toen met een handzame Nikon F2. Dat werkt een stuk beter.

Afbeelding
Mario Andretti ( de winnaar van deze G.P. ) in de Lotus 78

Afbeelding
Patrick Depaillier in de Tyrrel 6-wieler.

jelger
Geregistreerd lid

Re: Oude beelden Grand Prix

Bericht door jelger » zo 06 sep, 2020 11:50

Leuk! Ik ben bij de laatste F1 op Zandvoort geweest als tiener. Foto's gemaakt met een oud toestel uit de jeugd van mijn moeder. :lol: Niet hele beste foto's door het weer. Paar jaar later kocht ik een Praktika.

John
Geregistreerd lid

Re: Oude beelden Grand Prix

Bericht door John » zo 06 sep, 2020 13:30

Leuk! Gisteren heb ik er een aantal mogen aanschouwen op de historische grand prix op Zandvoort. Jammer genoeg waren er uiteindelijk maar 9 op de baan (Tyrell reed maar 1 rondje omdat de beoogd coureur vanuit de VS ons land ivm corona niet in kwam of zoiets)
https://historicgrandprix.nl/wp-content ... One-v2.pdf

Plaats reactie