vermogen electrisch laden omlaag, anders..........

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
edwardk
Geregistreerd lid

vermogen electrisch laden omlaag, anders..........

Bericht door edwardk » di 18 feb, 2020 23:27

Nu gaat binnenkort toch waarheid worden wat ik jaren terug al voorspelde ;
https://www.ad.nl/auto/vermogen-elektri ... ~a1878199/
:lol: , ja je moet ergens op inleveren om electrisch te kunnen rijden. :wink:

Het ned. electriciteitsnet is er niet op berekend om beladen te worden door al die windmolens en zonnepanelen en het kan oo de laadpieken lang niet aan.

RoelandV
Geregistreerd lid

Re: vermogen electrisch laden omlaag, anders..........

Bericht door RoelandV » wo 19 feb, 2020 0:17

Ik zie het al voor me, alle problemen in de buurt als gevolg van een laadpaal..... :D

"Buurman wilt u even alle lampen en de wasmachine uit zetten want ik MOET nu even mijn auto opladen...."
"Zeg eh... buurman..... mag IK vanavond even om 7 uur aan die laadpaal want ik moet nog weg vanavond...""
"Jeetje... er heeft iemand een auto geparkeerd.... precies voor MIJN laadpaal..... "
"Oh nee hè... die nieuwe bewoners hebben nu ook een EV.... dat wordt dringen bij de laadpaal...."

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » wo 19 feb, 2020 0:32

Ja ja , er komt vast nog meer , we zijn er nog niet , let maar eens op als het aantal auto's van nu alleen maar eens verdubbbeld is :rotfl:

:arrow: HEEL Nederland moet OOK nog van het gas af naar electrisch verwarmen weet je nog, straks met een strenge winter lekker in de kou zitten :coldsnow:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 19 feb, 2020 7:59

In straten waar steeds meer electrisch gekookt wordt heeft de straatverlichting ook steeds meer problemen

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » wo 19 feb, 2020 9:43

Miskleun van de auteur van het stuk: Schrijven over de actieradius van een Hybride van 3- tot 80 kilometer en dat dat voor de meeste ritten genoeg is. (Dat is nog eens een goeie reclame zeg :wink: )

Schrijf gewoon:" Een hybride hoeft helemaal niet persé aan de laadpaal, die laadt zichzelf tijdens het rijden bij en heeft altijd brandstof om op terug te vallen en een lager brandstofverbruik door de electromotoren die ondersteunend werken bij sprintjes en cruisesenelheden. Hierdoor is de uitstoot van hybride beduidend minder dan een auto met verbrandingsmotor."

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » wo 19 feb, 2020 11:34

In de scandinavische landen is men van oudsher al gewend nagenoeg alles op electriciteit te doen , koken,verwarmen auto opwarmen langs de straat. Omdat gas aanleg tot in de bijna onbewoonde delen van b.v. Zweden icm de bodemgesteldheid (rotsgrond) geen doen is , blijft de relatief eenvoudige electriciteit over.

@verde900 , De straatverlichting is een circuit dat gescheiden is van de consumenten aansluitingen.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » wo 19 feb, 2020 11:49

maar het komt van dezelfde centrale, voordat ons net geschikt is is de chaos er al.
Zomers alle airco s aan, en wat doen de ontwikkelingslanden wanneer die straks
aan de koelkast en airco gaan? Zetten we sahara vol met zonnenpanelen?

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » wo 19 feb, 2020 13:23

Dat bedoel ik dus ; je hoeft er echt niet blij mee te zijn dat in de nabije toekomst alles electrisch moet zijn/worden , en het is de vraag of dat zonder problemen gaat lukken :roll:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 19 feb, 2020 17:13

@edwardk, het hele blok kookt hier nu elektrisch, de wijkverlichtingslampen (maatje kleiner dan straatlantaarns) hier voor de deure redden het nu nog maar 'n paar maanden terwijl ze ooit jaren meegingen, in sommige delen van de wijk is de levensduur zelfs nog maar weken..

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » wo 19 feb, 2020 17:25

[]En dat komt omdat er nu in jullie blok elektrisch gekookt wordt? Dat zal een grap zijn zeg.
Zoals gezegd, in Scandinavië kan het ook, verschil is dat het daar allemaal wat relaxter is en men zich niet zo druk maakt.
Reden: Quote verwijderd

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » wo 19 feb, 2020 18:33

Haha straks wordt stroom schaars en wordt het tijd om een oude diesel generator neer te zetten die op alles van afgelopen oliën draait tot een houtvergasser. :lol:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 19 feb, 2020 18:36

Ik woon 'n deel van het jaar in Zweden en ken de situatie daar qua elektra en capaciteit, 'n aggregaat kan daar soms ook handig zijn

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » wo 19 feb, 2020 19:10

Ik snap het hier toch niet we hebben één van de modernste gasnetten van Europa in andere delen van Europa zijn ze druk bezig met aanleggen en wij willen er af.
Ik bedoel het is natuurlijk gekte ten top!

Het elektriciteitsnet is verouderd maar voor we dat zo hebben als wat ons voorgespiegeld wordt moet er heel wat geïnvesteerd gaan worden.

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » wo 19 feb, 2020 19:14

Hebben we nou een van de modernste of een verouderd netwerk?

Edit:

Of je leest eerst even goed Ronald :lol: :lol: :lol:

Solly....

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » wo 19 feb, 2020 21:42

tanisha schreef:
wo 19 feb, 2020 18:33
Haha straks wordt stroom schaars en wordt het tijd om een oude diesel generator neer te zetten die op alles van afgelopen oliën draait tot een houtvergasser. :lol:
:D

Geen last van. Ik heb 9100KW op het dak liggen. Even een paar accu's nog, en klaar. Geen diesel uitstoot meer.

:O:

Plaats reactie