Cabrio daken met de hand

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Cabrio daken met de hand

Bericht door Robbert » do 07 jun, 2018 21:37

Vraagje:

je hebt allerlei soorten cabrio daken. Maar in feite met drie manieren van openen.

Electrisch, hydraulisch en handmatig.

Nu hebben alle methodes hun eigen pros en cons.

Maar eigenlijk is de handmatige variant de eenvoudigste. Geen problemen met hydraulische lekkage of electrische problemen.

Eigenlijk spreekt die eenvoud mij wel aan.

Ik heb zitten Googlen maar vind niet echt een lijstje met cabrio's met slechts een handmatig dak.

Uiteraard kan ik er wel een paar bedenken : Engelse cabrio's uit de vorige eeuw etc..

Maar weet iemand een lijstje te vinden van modernere (zeg 1990 en later) met handmatig dak.

Een voorzet: de mx5, maar op een of andere manier trekt deze mij niet helemaal.

Wie?

rademaker
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Cabrio daken met de hand

Bericht door rademaker » do 07 jun, 2018 22:22

2cv

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » vr 08 jun, 2018 8:40

Een lijstje heb ik niet, maar de Z3 had ook een handmatig dakje. Na even googlen kwam ik erachter dat een klein gedeelte van de Z4's ook een handmatig dakje heeft: http://www.zpost.com/forums/showthread.php?t=520201

De MX-5 heeft mij altijd wel gecharmeerd, evenals de S2000, maar die heeft een elektrische kap.

BergenB
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door BergenB » vr 08 jun, 2018 9:38

MG TF, was al rijdend met één hand open en dicht te gooien.

Funky Dude
In memoriam †

Bericht door Funky Dude » vr 08 jun, 2018 10:40

Fiat Barchetta heeft, meen ik, ook een handdak (door Top Gear verkozen boven mx-5 en Z3) Fraai en apart model, komt op foto's niet helemaal tot z'n recht

Afbeelding

Alfa Romeo Spider, ruim 30 jaar geproduceerd, onderverdeeld in 4 series

Afbeelding

en Alfa Romeo GTV Spider (weet niet zeker of het een handdakje is) misschien niet ieders smaak maar ik vind de looks geweldig

Afbeelding

Reindert aero
Geregistreerd lid

Bericht door Reindert aero » vr 08 jun, 2018 12:25

peugeot 205 cti. Alhoewel ik er ook gezien heb die handmatig gingen (uitzonderingen).

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » vr 08 jun, 2018 16:14

fiat 124 spider. heb m gehuurd op Lanzarote. leuk ding voor een vakantie. Met handdak. Met achterwielaandrijving :O: . Zonder bergruimte.

Afbeelding

Plaats reactie