Vraagje:
je hebt allerlei soorten cabrio daken. Maar in feite met drie manieren van openen.
Electrisch, hydraulisch en handmatig.
Nu hebben alle methodes hun eigen pros en cons.
Maar eigenlijk is de handmatige variant de eenvoudigste. Geen problemen met hydraulische lekkage of electrische problemen.
Eigenlijk spreekt die eenvoud mij wel aan.
Ik heb zitten Googlen maar vind niet echt een lijstje met cabrio's met slechts een handmatig dak.
Uiteraard kan ik er wel een paar bedenken : Engelse cabrio's uit de vorige eeuw etc..
Maar weet iemand een lijstje te vinden van modernere (zeg 1990 en later) met handmatig dak.
Een voorzet: de mx5, maar op een of andere manier trekt deze mij niet helemaal.
Wie?
Cabrio daken met de hand
-
Henk-Jan
- Donateur

Re: Cabrio daken met de hand
Een lijstje heb ik niet, maar de Z3 had ook een handmatig dakje. Na even googlen kwam ik erachter dat een klein gedeelte van de Z4's ook een handmatig dakje heeft: http://www.zpost.com/forums/showthread.php?t=520201
De MX-5 heeft mij altijd wel gecharmeerd, evenals de S2000, maar die heeft een elektrische kap.
De MX-5 heeft mij altijd wel gecharmeerd, evenals de S2000, maar die heeft een elektrische kap.
-
BergenB
- Donateur (4x)

MG TF, was al rijdend met één hand open en dicht te gooien.
-
Funky Dude
- In memoriam †
Fiat Barchetta heeft, meen ik, ook een handdak (door Top Gear verkozen boven mx-5 en Z3) Fraai en apart model, komt op foto's niet helemaal tot z'n recht

Alfa Romeo Spider, ruim 30 jaar geproduceerd, onderverdeeld in 4 series

en Alfa Romeo GTV Spider (weet niet zeker of het een handdakje is) misschien niet ieders smaak maar ik vind de looks geweldig

Alfa Romeo Spider, ruim 30 jaar geproduceerd, onderverdeeld in 4 series

en Alfa Romeo GTV Spider (weet niet zeker of het een handdakje is) misschien niet ieders smaak maar ik vind de looks geweldig

-
Reindert aero
- Geregistreerd lid
peugeot 205 cti. Alhoewel ik er ook gezien heb die handmatig gingen (uitzonderingen).
-
Nick
- Donateur (2x)

fiat 124 spider. heb m gehuurd op Lanzarote. leuk ding voor een vakantie. Met handdak. Met achterwielaandrijving
. Zonder bergruimte.