Nieuwe auto: van kopen naar betalen voor gebruik
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Nieuwe auto: van kopen naar betalen voor gebruik
Diverse autofabrikanten gaan ervan uit dat we in de toekomst geen nieuwe auto's meer kopen, maar gaan betalen voor het gebruik.
BMW gaat nog een stap verder, BMW wil een abonnement introduceren dat continu recht geeft op elke BMW naar keuze.
De abonnee kan op elk gewenst moment en op elke gewenste locatie van auto wisselen.
Met het abonnement wordt momenteel proefgedraaid in de Amerikaanse staat Tennessee.
Bron: https://bit.ly/2qa46Zl
BMW gaat nog een stap verder, BMW wil een abonnement introduceren dat continu recht geeft op elke BMW naar keuze.
De abonnee kan op elk gewenst moment en op elke gewenste locatie van auto wisselen.
Met het abonnement wordt momenteel proefgedraaid in de Amerikaanse staat Tennessee.
Bron: https://bit.ly/2qa46Zl
-
J.vandermeulen
- Donateur

Re: Nieuwe auto: van kopen naar betalen voor gebruik
Maar wie wil in vredesnaam altijd over een bmw kunnen beschikken?
-
tanisha
- Geregistreerd lid
-
Howie_Ak
- Geregistreerd lid
Da's de toekomst ja.
Porsche kwam vorig jaar al met dat idee: http://www.porschepassport.com" onclick="window.open(this.href);return false;
En NEVS zet ook in op een deelmodel. Voor alle mensen die niks met auto's hebben is dat wel interessant. Minder auto bezit, geen idee of het een impact zou hebben op de hoeveelheid auto's op de baan.
Voor ons auto liefhebbers is dat wat anders. Ik ben nogal gehecht aan m'n auto's
Porsche kwam vorig jaar al met dat idee: http://www.porschepassport.com" onclick="window.open(this.href);return false;
En NEVS zet ook in op een deelmodel. Voor alle mensen die niks met auto's hebben is dat wel interessant. Minder auto bezit, geen idee of het een impact zou hebben op de hoeveelheid auto's op de baan.
Voor ons auto liefhebbers is dat wat anders. Ik ben nogal gehecht aan m'n auto's
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Niks voor mij, ik wil niet een door een ander afgeragde bak onder m'n kont, maar een vertroetelde, lekker rijdende en goed onderhouden auto. En tanisha, ik denk dat ze de boel wel flink zullen begrenzen. Daarbij: je kunt bijv. alleen de BMW 116i private leasen momenteel. Dikkere modellen alleen koop of zakelijke lease.
-
Henk-Jan
- Donateur

Ik snap wel dat dit mensen trekt, je hoeft geen groot bedrag in te leggen voor een nieuwe auto, je hebt geen risico wat onderhoud betreft en je kunt het altijd heroverwegen / opzeggen. Mensen willen meer en meer zulke flexibiliteit, ook wanneer het gemiddeld per maand duurder uitkomt, vele mensen hebben toch geen fantastisch gevoel voor cijfers. Dan liever elke maand wat meer dan nodig dan soms eens een groot bedrag ineens. En als je dan monetair problemen ondervindt, kan je altijd nog downsizen of met de trein.Howie_Ak schreef:Da's de toekomst ja.
Verder is een auto doorgaans de tweede grote uitgavenpost na een dak boven het hoofd, de belastingdienst en kinderen even daargelaten, en een huurhuis vind ook niemand vreemd, hoewel dat juist een waardevast goed is.
Voor autoliefhebbers die graag zelf klussen aan hun eigendom is dit misschien wel een hoopgevende ontwikkeling. Des te meer autofabrikanten hun eigen voertuigen moeten onderhouden, des te groter de drang om deze betrouwbaar en gemakkelijk in onderhoud te laten zijn. Misschien worden auto's dan ook wel meer modulair gebouwd, om jaar op jaar eenvoudiger belangrijke updates door te kunnen voeren en je asset te kunnen blijven verhuren. Ook dat lijkt me fijn voor eigenaren, wil zou er zich bijvoorbeeld geen betere navigatie en smartphone integratie wensen voor hun 9-3 SS of 9-5?
-
martinphili
- Geregistreerd lid
Dit is de verkeerde kerk, de verkeerde parochie. Natúúrlijk willen wij onze eigen auto onder de kont. Logisch.
Maar voor wie een auto niets anders is dan vervoer van A naar B is het een prima oplossing.
Stel dat LG zou komen met een soortgelijk model, betalen naar gebruik, voor een televisie. Hoeveel van jullie zouden met de vinger omhoog voorop in de rij staan?
Maar voor wie een auto niets anders is dan vervoer van A naar B is het een prima oplossing.
Stel dat LG zou komen met een soortgelijk model, betalen naar gebruik, voor een televisie. Hoeveel van jullie zouden met de vinger omhoog voorop in de rij staan?
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Ik heb al een LG 
-
vanderzanden
- Geregistreerd lid
IkHenk-Jan schreef: .. wil zou er zich bijvoorbeeld geen betere navigatie en smartphone integratie wensen voor hun 9-3 SS of 9-5?
Overgewaarde speeltjes voor 90% van de autogebruikers, d.w.z. de mensen die een auto gebruiken om regelmatig een vast traject te rijden. Lijkt me sterk dat je na 200 keer tussen huis en werk pendelen nog navigatie nodig hebt. En een beetje vegen over een smartphone tijdens het rijden, pfffff .
-
gewoonikke
- Geregistreerd lid
juist in gevallen van deelauto,s als dat zo massal gaat zullen de navigatie, en andere dure onderdelen
waarschijnlijk net zo als in het openbaar vervoer schermen bekrast/gestolen/vernield worden enz...
Moet je dan alsnog je eigen tomtommetje meenemen om ergens te komen
Als ik zie hoe menigeen met hun werkplek omgaat, of hoe een pretpark er uit ziet na een dagje bezoek
(Of het toilet wat op een tankstation altijd tot aan het plafond ondergezeikt moet worden,
of in het geval van de dames, gebruikte verbanden en ander watachtig materiaal plakt zo goed tegen muren of plafonds
)
dan zitten we op het gegeven feit dat de meeste mensen gewoon varkens zijn als de spullen niet van hunzelf zijn,
waarschijnlijk net zo als in het openbaar vervoer schermen bekrast/gestolen/vernield worden enz...
Moet je dan alsnog je eigen tomtommetje meenemen om ergens te komen
Als ik zie hoe menigeen met hun werkplek omgaat, of hoe een pretpark er uit ziet na een dagje bezoek
(Of het toilet wat op een tankstation altijd tot aan het plafond ondergezeikt moet worden,
of in het geval van de dames, gebruikte verbanden en ander watachtig materiaal plakt zo goed tegen muren of plafonds
dan zitten we op het gegeven feit dat de meeste mensen gewoon varkens zijn als de spullen niet van hunzelf zijn,
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
@App1: klik maar eens op de onderstaande link en vul 200 in bij het vakje MAX bij LEASETARIEF/MAAND:
https://www.autoweek.nl/privateleasevergelijker/
https://www.autoweek.nl/privateleasevergelijker/
-
martinphili
- Geregistreerd lid
Een broertje van me, toch best een petrolhead, woonde en werkte in centrum Amsterdam. Een eigen auto was voor hem meer last dan lust. Had hij dus ook niet. Op de fiets naar zijn werk en beperkte parkeerruimte, zowel in zijn woonstraat als bij z'n werkadres.
Hij huurde eenvoudiger en goedkoper zo'n Greenwheels Peugeot als hij buiten Amsterdam moest zijn. Daarvoor moest je ook abonnee zijn. Dus zo ontzettend nieuw is het concept niet eens.
Hij huurde eenvoudiger en goedkoper zo'n Greenwheels Peugeot als hij buiten Amsterdam moest zijn. Daarvoor moest je ook abonnee zijn. Dus zo ontzettend nieuw is het concept niet eens.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Er is wel een wezenlijk verschil tussen Greenwheels en private lease.
Greenwheels gaat ervan uit dat je zo af en toe een auto nodig hebt en die dus deelt met andere Greenwheels-gebruikers.
Na gebruik parkeer je de Greenwheels auto weer op de Greenwheels parkeerplek.
Bij private lease deel je de auto niet met iemand anders maar is deze expliciet voor jou.
De auto staat dus iedere dag voor jou persoonlijk ter beschikking en wordt niet gedeeld met anderen.
Verschil met een eigen auto is dat je een vast maandbedrag betaalt en de auto niet op jouw naam staat.
Greenwheels gaat ervan uit dat je zo af en toe een auto nodig hebt en die dus deelt met andere Greenwheels-gebruikers.
Na gebruik parkeer je de Greenwheels auto weer op de Greenwheels parkeerplek.
Bij private lease deel je de auto niet met iemand anders maar is deze expliciet voor jou.
De auto staat dus iedere dag voor jou persoonlijk ter beschikking en wordt niet gedeeld met anderen.
Verschil met een eigen auto is dat je een vast maandbedrag betaalt en de auto niet op jouw naam staat.
-
Funky Dude
- In memoriam †
Greenwheels is betalen voor gebruik.