Ook Maastricht aan de Milieu-zone.
-
Luud
- Donateur (8x)

Ook Maastricht aan de Milieu-zone.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1786538 ... milieuzone" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Raggare
- Geregistreerd lid
Re: Ook Maastricht aan de Milieu-zone.
Ik heb twee auto,s uit de jaren 80 en twee brommers uit de jaren 80.... 
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Re: Ook Maastricht aan de Milieu-zone.
Straks in 2019 ontdekt diezelfde gemeenteraad dat er "totaal onverwacht" veel winkelpanden leegstaan....
-
93Rookie
- Donateur (3x)

Re: Ook Maastricht aan de Milieu-zone.
Sorry hoor voor mij blijft het symbool politiek zo vlak voor de Gemeente Raad verkiezingen.
Wat mij wel opvalt is het feit dat ook in de regio Maastricht grote chemische bedrijven zijn gevestigd.
Ik zal me t.z.t. inlezen wie hier de echte (lucht) vervuilers zijn.
Wat mij wel opvalt is het feit dat ook in de regio Maastricht grote chemische bedrijven zijn gevestigd.
Ik zal me t.z.t. inlezen wie hier de echte (lucht) vervuilers zijn.
update: Helaas beste Saab rijders dit is verplicht kijkvoer van NPO en 2-DOC ! Neem er eens de tijd voor !
@| Beerput | Nederland | Diepgaand onderzoek naar milieucriminaliteit in Nederland
https://youtu.be/DQSBfHabKbI ik moest even wachten bij het laden dat wel.
En op de uitzending is geen SMAAD klacht door betrokkenen ingediend, dus met grote aannemelijk is het gewoon de waarheid.
Steve - O heeft de bijdrage destijds gepost en hem komt deze eer dan ook toe! Hulde Hulde
Groet van een R![]()
kie in milieu
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Re: Ook Maastricht aan de Milieu-zone.
In dezelfde telegraaf stond vd week dat de minister het er nog niet zo mee eens is, met al die zelf bedachte gemeente wildgroei regeltjes.
Nog zo iets;
Gisteren een ritje gereden, ik wist niet dat je zo veel drempels kon aanleggen in een buitengebied
En dan ook nog niet van die kleintjes , nee ze waren zo hoog dat ik bijna 4 wheel drive en lage gearing in moest schakelen.
Nog zo iets;
Gisteren een ritje gereden, ik wist niet dat je zo veel drempels kon aanleggen in een buitengebied
En dan ook nog niet van die kleintjes , nee ze waren zo hoog dat ik bijna 4 wheel drive en lage gearing in moest schakelen.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Re: Ook Maastricht aan de Milieu-zone.
Politiek Den Haag heeft in de afgelopen jaren laten zien dat men niet in staat is om
een effectief milieubeleid voor auto's te ontwikkelen. Kijk bijv. naar fiscale regeling voor hybrides.
Die heeft héél veel geld gekost maar voor het milieu totaal NIETS opgeleverd.
De landelijke politiek heeft dus op dit punt overduidelijk haar brevet van onvermogen afgegeven.
Vanuit die gedachte vind ik het niet meer dan logisch dat gemeenten nu zelf beleid ontwikkelen.
een effectief milieubeleid voor auto's te ontwikkelen. Kijk bijv. naar fiscale regeling voor hybrides.
Die heeft héél veel geld gekost maar voor het milieu totaal NIETS opgeleverd.
De landelijke politiek heeft dus op dit punt overduidelijk haar brevet van onvermogen afgegeven.
Vanuit die gedachte vind ik het niet meer dan logisch dat gemeenten nu zelf beleid ontwikkelen.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Re: Ook Maastricht aan de Milieu-zone.
Ik zie wel mogelijkheden om een nieuwe app te ontwikkelen om automobilisten per vierkante kilometer te kunnen informeren wat ze wel en niet mogen. Iets met GPS coördinaten en dan waarschuwingen: pas op, u riskeert een boete van €1300 als u 1 straat verder rijdt met deze zwaar vervuilende auto. Met behulp van deze app kunt u voor slechts €10 per provincie een abonnement aanschaffen voor een jaar zodat u precies weet waar u wel en niet mag rijden. Wordt binnenlopen denk ik
Nu wordt het pas echt spannend welke fabrikanten allemaal schuldig zijn aan sjoemelen met diesels (kleine tip: ALLE fabrikanten want de huidige emissienormen zijn simpelweg onhaalbaar met een diesel in praktijkomgeving
)
Inderdaad hopeloze symboolpolitiek, wordt het allemaal niet makkelijker op qua mobiliteit. Behalve dan als je politiek correct in de pas loopt met vanwege lobby op papier schone voertuigen

Misschien dan toch maar een Chevrolet pick-up uit 1958 ofzo kopen met chevy small block V8 voorzien van een flinke joekel van een carb en een LPG installatie die lekker rijk afgesteld is, dan mag je gewoon alles zonder gezeik en je betaalt ook geen mrb ondanks dat je 1 op 3 ongefilterde uitlaatgassen (weliswaar van lpg) de lucht in blaast
Nu wordt het pas echt spannend welke fabrikanten allemaal schuldig zijn aan sjoemelen met diesels (kleine tip: ALLE fabrikanten want de huidige emissienormen zijn simpelweg onhaalbaar met een diesel in praktijkomgeving
Inderdaad hopeloze symboolpolitiek, wordt het allemaal niet makkelijker op qua mobiliteit. Behalve dan als je politiek correct in de pas loopt met vanwege lobby op papier schone voertuigen
Misschien dan toch maar een Chevrolet pick-up uit 1958 ofzo kopen met chevy small block V8 voorzien van een flinke joekel van een carb en een LPG installatie die lekker rijk afgesteld is, dan mag je gewoon alles zonder gezeik en je betaalt ook geen mrb ondanks dat je 1 op 3 ongefilterde uitlaatgassen (weliswaar van lpg) de lucht in blaast
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Re: Ook Maastricht aan de Milieu-zone.
1 op 3 gaat niet lukken, je mag overal hooguit 30 of 60 km/H in het buitengebied :
wink:
Sprak iemand met een nieuwe pick -up op gas, 200 liter gastank en een kar erachter tot 3500 kg haalde gemakkelijk nog 1 op 6
Sprak iemand met een nieuwe pick -up op gas, 200 liter gastank en een kar erachter tot 3500 kg haalde gemakkelijk nog 1 op 6
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Re: Ook Maastricht aan de Milieu-zone.
Het ergste is dat je ook met een oudere LPG-auto niet meer de stad in kunt vaak.
In het geval van Maastricht zou dat een ramp zijn voor mij....
In het geval van Maastricht zou dat een ramp zijn voor mij....
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Re: Ook Maastricht aan de Milieu-zone.
40+ valt in nl meestal weer in de vrijstelling ook lpg
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Re: Ook Maastricht aan de Milieu-zone.
Zo oud is mijn 900 nog niet...
Ik mag Antwerpen niet vanwege het bouwjaar, ondanks dat ik op LPG rijd
.
Ik mag Antwerpen niet vanwege het bouwjaar, ondanks dat ik op LPG rijd
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Re: Ook Maastricht aan de Milieu-zone.
Hoe jong moet het voor Antwerpen zijn, ik moet daar soms nog door 
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Re: Ook Maastricht aan de Milieu-zone.
Ik weet het niet precies.
Je kunt het online uitzoeken als je de gegevens van je auto ingeeft.
Je kunt het online uitzoeken als je de gegevens van je auto ingeeft.
-
Robbert
- Donateur (6x)

Re: Ook Maastricht aan de Milieu-zone.
Vanaf 1 februari milieuzone Antwerpen
Sinds woensdag 1 februari 2017 is er in Antwerpen een lage emissiezone (LEZ) . Dit kan gevolgen hebben voor eigenaars van oudere auto’s. De ANWB adviseert automobilisten die naar Antwerpen willen rijden om tijdig te controleren of hun auto wel de stad in mag.
De vuistregel is dat diesels van voor 2006 én benzine-auto’s van voor 1992 de stad niet meer in mogen. Je kan op deze website testen of jouw auto wordt toegelaten of bekijk dit schema.
https://www.anwb.nl/verkeer/buitenland/ ... -antwerpen
Sinds woensdag 1 februari 2017 is er in Antwerpen een lage emissiezone (LEZ) . Dit kan gevolgen hebben voor eigenaars van oudere auto’s. De ANWB adviseert automobilisten die naar Antwerpen willen rijden om tijdig te controleren of hun auto wel de stad in mag.
De vuistregel is dat diesels van voor 2006 én benzine-auto’s van voor 1992 de stad niet meer in mogen. Je kan op deze website testen of jouw auto wordt toegelaten of bekijk dit schema.
https://www.anwb.nl/verkeer/buitenland/ ... -antwerpen