stel ik kan niet meer aan een gebruikte motorkap komen of een whaletail spoiler of complete bumper... maar ik kan een exemplaar van iemand anders laten 3D scannen
Zijn er tegenwoordig 3D printers die vervolgens de motorkap, whaletail of bumper in 1 stuk uitprinten?
en welke materialen kun je dan uit kiezen? ABS, metaalsoorten?
3D printen van plaatwerk
-
Pisang
- Donateur

Re: 3D printen van plaatwerk
Het kan zeker. Steek je licht eens op bij http://www.jorislaarman.com/ Die kunstenaar/vormgever maakt in samenwerking met tech-bedrijven de gekste dingen die voorheen nooit mogelijk waren. Vaak m.b.v. 3D scan en 3D print.
Ik ben niet echt ingewijd, maar ik weet dat aluminium kan. ABS natuurlijk ook. Wellicht in beide gevallen zul je wel iets moeten doen aan de stijfheid denk ik. Een scan van het origineel gaat dat niet voor je oplossen. Voor het grote formaat dat je wil is het een idee om in kleiner formaat modules te printen. Die verlijmen e in de eindafwerking zie je daar niets van.
Kan een leuke gewichtsbesparing opleveren. Ineens je Saab op hoger op de poten
Wel een gaaf idee trouwens!
Ik ben niet echt ingewijd, maar ik weet dat aluminium kan. ABS natuurlijk ook. Wellicht in beide gevallen zul je wel iets moeten doen aan de stijfheid denk ik. Een scan van het origineel gaat dat niet voor je oplossen. Voor het grote formaat dat je wil is het een idee om in kleiner formaat modules te printen. Die verlijmen e in de eindafwerking zie je daar niets van.
Kan een leuke gewichtsbesparing opleveren. Ineens je Saab op hoger op de poten
Wel een gaaf idee trouwens!