Blik op de Weg failliet

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
RoelandV
Geregistreerd lid

Blik op de Weg failliet

Bericht door RoelandV » wo 02 dec, 2015 20:33

Afbeelding
wo 02 dec 2015, 14:17
Leo de Haas failliet
door een onzer verslaggevers
AMSTERDAM -

Het is over en sluiten voor het productiebedrijf van mister Blik op de Weg Leo de Haas. De drijvende kracht achter het populaire verkeersprogramma dat tussen 1991 en maart dit jaar op televisie was, heeft zelf het faillissement aangevraagd. Blik op de Weg werd de langste periode uitgezonden door de NCRV en was de laatste seizoenen bij de Avro te zien. Het was het eerste programma in zijn soort en genoot grote populariteit. Ook toen SBS6 met een concurrent kwam in de vorm van Wegmisbruikers en De Haas in 2007 knallende ruzie kreeg met het toenmalige Bureau Verkeershandhaving van justitie onder leiding van Koos Spee. Die verbood politiekorpsen medewerkers van De Haas nog mee te nemen. Iets wat later in het jaar nadat er zelfs Kamervragen waren gesteld weer werd bijgelegd. Sinds de lente van 2013 draaide de ploeg van De Haas geen nieuwe onderwerpen meer. Het was zijn bedoeling over te gaan op een nieuwe serie onder de titel 'Politiewerk'.

Eerder dit jaar haakte de afnemer voor dit programma af. Toen er ook werk bij RTL wegviel, had de presentator/producent te weinig reserves om betere tijden af te wachten. Op de Facebookpagina van Blik op de Weg laat De Haas weten de stekker er ook uit te hebben getrokken omdat er naar verwachting bij de publieke omroep volgend jaar niet veel meer werk zal komen. ,,Ook merken we dat de situatie bij de commerciëlen verre van florissant is", aldus de ondernemer.
Bron: http://www.telegraaf.nl/filmenuitgaan/r ... iet__.html

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Blik op de Weg failliet

Bericht door levensnevel » wo 02 dec, 2015 20:41

ff maar met sleur en pleur het betreffende bericht van Leo himself van vleesboek
https://www.facebook.com/Blik-op-de-Weg ... 2/?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
gehaald
qte.
22 hrs

Beste mensen,
Het bedrijf dat ik op 1 januari 1980 begon heeft vorige week haar eigen faillissement aan moeten vragen en dat is vanmorgen om 10:00 uur door de rechter uitgesproken. De reden daarvan is simpel: te weinig werk.
Vanaf 2011 zijn de bezuinigingen bij de Publieke Omroep sterk voelbaar geworden. Per 1 januari 2016 wordt de situatie bij de NPO er nog weer eens slechter op, maar dat gaan wij dus in deze vorm niet meer meemaken. Ook merken we dat de financiële situatie bij de commerciëlen verre van florissant is.
Om een idee te geven: tussen 2011 en 2014 hebben wij voor Blik op de Weg ruim 63% van ons budget moeten inleveren. We moesten het dus doen met minder dan 37% van het aanvankelijke budget. En dat kon niet; er moest geld bij. Dat geld hadden we in de vorm van reserves en die hebben we erbij gelegd tot ze op waren.
Kortgeleden werd duidelijk dat ook het nieuwe programma ‘Politiewerk’ waarin we twee jaren werk investeerden niet doorgaat en ook trok RTL Nederland haar opdrachten aan ons plotseling in. We zijn er vervolgens niet voldoende (snel) in geslaagd om andere bronnen van inkomsten aan te boren.
Gelukkig laten we nauwelijks onbetaalde schuldeisers achter.
Hoe het verder gaat met deze pagina weet ik eerlijk gezegd nog niet. Dat horen jullie nog!
Leo de Haas
unqte

waarvan akte.
Kortom: another one bites the dust.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » wo 02 dec, 2015 20:43

jammer, dit programma had nog enige educatieve waarde.

beter als wegmisbruikers met dat Fuc ...ing iritante dwerg mannetje Andre van der Toorn (gniffel gniffel ff een bmw tje pakken) ;-|+

Afbeelding

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » wo 02 dec, 2015 23:09

Het was wel veel van het zelfde. Die vd Toorn reed in ieder geval nog Saab.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » wo 02 dec, 2015 23:22

[]Ja dat klopt: viewtopic.php?f=17&t=575

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » wo 02 dec, 2015 23:31

72sonett3 schreef:Die vd Toorn reed in ieder geval nog Saab.
Maakt niks uit, blijf het een irritant onsympathiek mannetje vinden.

ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door ZSR » do 03 dec, 2015 0:37

Dat kratje waar hij op staat, geweldig!!

Tja was wel vaak oude meuk, veel uren draaien voordat je iets leuks hebt, maar om nu jaren 90 wegsituaties te bekijken.
Wel leuk om te zien dat de boetes veeeeel lager lagen.

Tja en dan hebben we nu alleen nog Rail Away. Arme brakke studenten :mrgreen:

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » do 03 dec, 2015 0:50

Bestaat Rail Away nog? Ondanks ik niks met de trein heb vond ik dat altijd een prachtig programma... Heb vroeg er eens een hele dvd box daarvan gekeken met een vriend.

Jammer dat Leo de Haas z'n BV failliet is... Vond het het enige redelijke programma over dit onderwerp. Koos & André met hun hyperirritante gesprekken, altijd dat belerende toontje en die eentonig uitgesproken wederkerige vragen als: "Koos, wat doet deze man nu precies fout?" terwijl iedereen dat allang weet... En na de opnamen snel met 200 naar huis. Koos Spee had vorig jaar ook nog eens een verkeersboete te pakken, het overkomt dus 'de besten' ondanks hij maar al te graag mensen die 10 km te hard rijden vernedert op tv. Wat ik me overigens afvraag is of je verplicht bent aan zo'n programma mee te werken, de beelden bekijkende denk ik van wel, maar ik zou er er een stokje voor steken...

Helaas zijn het vaak de leuke programma's die verdwijnen en er blijft uiteindelijk steeds meer troep over... Daarom kijk ik het liefst helemaal geen TV meer.

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » do 03 dec, 2015 1:27

Bij ons stond hij al bekend als: " Koos Kansloos".

FC
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door FC » do 03 dec, 2015 9:24

72sonett3 schreef:Die vd Toorn reed in ieder geval nog Saab.
Hij had ooit ook een Mini.. gooi de term 'Dr. Flippo' voor de gein maar eens in een zoekmachine.
Zoals je dan kunt zien zat het acteren er al vroeg in :-S

Chris

ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door ZSR » do 03 dec, 2015 9:46

Zo kop koffie even lekker zaniken want vroeger was alles beter...

Eerst Sesamstraat nu blik op de weg.. Idd wat blijft over... Alleen goedkope reality achige meuk. Holland op een duppie, met de voordeur in huisvallen, blonde del in de Schilderswijk, samen zingen zing je mee. Snel gemaakt en goedkoop

Behalve voor het journaal en af en toe dwdd en tussen kunst en kitsch ( :shock: ) kijk ik heel weinig tv.
Ok dan, niet helemaal waar; Discovery auto meuk etc, keuringsdienstvanwaarde en zombies of vikings kijken op maandag avond :-P+
Oh en de bzt show en rtlz :roll:

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » do 03 dec, 2015 9:48

turbopilot schreef:... irritant onsympathiek mannetje...
Dat gaat blijkbaar vaak samen, zie je ook hier op SF... :)

jor
Geregistreerd lid

Bericht door jor » do 03 dec, 2015 13:55

Het gros v/d automobilisten snappen wel waar het over gaat .De heldere uitleg van dhr Spee is voor een groep huttedreuners die het niet willen snappen of er lak aan hebben.

Parallel
Geregistreerd lid

Bericht door Parallel » do 03 dec, 2015 17:03

Vooral het commentaar van Leo de Haas in de uitzendingen vond ik er droog en grappig. Jammer dit..

Texpert
Geregistreerd lid

Bericht door Texpert » do 03 dec, 2015 20:51

Zonde, toch een soort bakermat voor de snelweg televisie :) Leo heeft ook nog eens een tijd een youngtimer handeltje gehad volgens mij.

Plaats reactie