Ik heb een VW dus ik wil 100 miljoen triljoen ...

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Ik heb een VW dus ik wil 100 miljoen triljoen ...

Bericht door ZSR » do 01 okt, 2015 22:53

;-|+

Ok VW was een beetje dom, maar die malloten in the USA die op de no cure no pay trein springen.
Een staat of was het stad die denkt even zijn begroting rond te krijgen door 100 miljoen te eisen... (25000 per dag dat die "vieze" auto de lucht vervuilde... Echt wtf?

En nu een Nederlandse variant, wel van auto bezitters dus dan ben ik al wat sympathieker, en ok het is 'maar' 3000-7000 e per VW. Maar de gretigheid waar mee dit gebeurd. :shock:
Zo van "yes we got them"
Een VW is opeens 7000e minder waard? (Is dat ook over een jaar nog zo, als men allang weer achter iets anders aanrent) omdat hij minder schoon is in het wild dan verteld??
99.9% heeft puur naar bijtelling/subsidie gekeken. Ok hij is niet zo zuinig als in de folder...maar wie geloofde dat dan wel? Dan moet je als een oud vrouwtje rijden (kan dus wel) en het gevloek van je mede weg gebruikers ondergaan..

Haaien....Ze hebben de auto die ze verdienen :-P+

Funky Dude
In memoriam †

Re: Ik heb een VW dus ik wil 100 miljoen triljoen ...

Bericht door Funky Dude » vr 02 okt, 2015 0:39

Ik vraag me af of die nederlandse stichting wel is opgezet door VW/Audi-bezitters, je ziet de laatste jaren vaker dat er wat "slimmeriken" zijn die gebruik maken van de massahysterie en zo denken makkelijk binnen te kunnen lopen en/of zichzelf in de kijker te zetten.
Op dit moment lijkt me dit nog compleet zinloos omdat VW de auto's in kwestie nog niet heeft aangepast, pas na de update kun je iets zinnigs zeggen over de waardevermindering.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » vr 02 okt, 2015 2:04

Funky Dude schreef: Op dit moment lijkt me dit nog compleet zinloos omdat VW de auto's in kwestie nog niet heeft aangepast, pas na de update kun je iets zinnigs zeggen over de waardevermindering.
Speculeren is mens eigen en daar maakt men de situatie graag nog erger mee , uit winstbejag :-P+ , kijk maar wat de benzineprijs doet bij b.v. een ernstig conflict ergens in de wereld en het hoeft niet eens brandstof of olie gerelateerd te zijn.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » vr 02 okt, 2015 7:22

En dan vooral een stichting, lijkt lekker neutraal.
Maar ondertussen flink graaien uit de pot, inclusief de declaratie voor een auto :wow:

Vraag mij af waar ze zelf in rijden, een dikke A6 :mrgreen:

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » vr 02 okt, 2015 9:06

de stichting wil 15% van de uitgekeerde claim.
Gewoon juristen die een markt zien: dat heet ondernemen. Niets mis mee zou ik zeggen. Wellicht komen er nog andere stichtingen of bedrijven
die het werk voor 5 % willen doen?

Maupy
Geregistreerd lid

Bericht door Maupy » vr 02 okt, 2015 10:03

Het is weer het bekende gebral van meneer Lijesen die in deze zaak overigens geen inschrijfgeld vraagt. Citaat van de site:
Moet ik inschrijfgeld betalen?

Nee, in tegenstelling tot andere initiatieven zal de stichting geen inschrijfgeld vragen aan de deelnemers van de Volkswagenaudiclaim. De belangrijkste reden is dat we zoveel mogelijk mensen de kans willen geven om een claim in te dienen.

Einde citaat

Roerend en ik moet bijna een traantje wegpinken bij zoveel nobelheid.

Wat nu precies geclaimd wordt, welke schade, is mij niet helder na zijn site geraadpleegd te hebben. Maar dat maakt Lijesen c.s. niets uit, een claim is een claim en vroeger of later zal er geld naar de stichting moeten gaan vloeien.
Ook is het nog volstrekt niet duidelijk of aansluiten zin heeft; ik zie mijn auto in Lijesens lijstje staan, echter of dat ook een sjoemelaar is, is mij nog niet kenbaar gemaakt door de fabriek. Maar misschien beschikt Lijesen al over alle technische info, je weet het niet.

Hij rijdt zelf in een oude Mercedes, zo las ik afgelopen zaterdag in de krant. Op lpg.

http://www.volkswagenaudiclaim.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door ZSR » vr 02 okt, 2015 12:47

Dat consumenten zich verenigen om (redelijke) schade te claimen vind ik een logische stap, dat ze daar een stichting voor opzetten ook. Allemaal wat inleggen om de advocaat te betalen die geen financiële belanghebbende is..

Maar zo'n stichting als deze meneer opzet is geen gewenst ondernemerschap Reino. Dat is het zijn van een pooier ook niet.
Niet overal waar geld aan te verdienen is, is ondernemerschap. Dit is ook niet in de geest van de rechtspraak en kost ons allen belasting geld.

Veel te hebberig en gehaaid deze no cure no pay. Bannen dat beginsel!!

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 9323 » vr 02 okt, 2015 13:17

Maar ondertussen is het best handig dat gedupeerden zich nu kunnen verenigen en worden vertegenwoordigd , waar ze als individu geen kans hebben tegen Pon. Manier waarop is discutabel, maar voor niets gaat de zon op...

Hertog
Geregistreerd lid

Bericht door Hertog » vr 02 okt, 2015 13:27

Ook opvallend dat Seat en Skoda modellen niet in de lijst staan :P.

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » vr 02 okt, 2015 17:00

Wellicht is daar niet veel te halen qua deelnemers aan deze potentiële rechtszaak?

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » vr 02 okt, 2015 19:46

Afbeelding
Ach... ook met een dure auto kun je soms pech hebben....claimen helpt niet.. de wegenwacht wel... :D :D :D

gunar
Geregistreerd lid

Bericht door gunar » do 08 okt, 2015 20:36

Meermaals gedupeerd met VW. De TFSI-benzine motor. Hoog olieverbruik van 0,5 liter op 1.000 km ( :-S+ ).

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/video ... =1.2464035" onclick="window.open(this.href);return false;

Er lopen al class-actions in meerdere landen op de aardbol:

In NL:

http://www.radartv.nl/uitzending/archie ... fsi-motor/" onclick="window.open(this.href);return false;

Down under, Australië, 2013, noodlottige (= ga je aan dood :green_spider: als het je treft, het lot) problemen met VW versnellingsbak:

http://www.abc.net.au/news/2013-06-12/v ... ll/4747694" onclick="window.open(this.href);return false;

Eerder dit jaar verkondigde de VW topman (Martin Winterkorn) dat hij een goed christen was en dat VW in 2018 de grootste ter wereld zou zijn, als autobouwer. Het spoor volledig bijster :O: ....een goed, een ware huichelaar. :P

Een thema in het Interview was Automanager und Christ. Deze VW topman antwoordde:

"Halt gibt dem Manager sein christlicher Glaube. "Als bekennender Christ fühle ich mich schon sehr verantwortlich auch für die Zukunft der Mitarbeiter. Wir reden nicht nur von 570. 000 Mitarbeitern. Wenn wir weiter rechnen - also Lieferanten, Händler, Familienmitglieder -, dann reden wir am Ende des Tages über zehn Millionen Menschen. Es passt zu meinem Bild als bekennender Christ, dass ich mich verantwortlich fühle in meinem täglichen Tun und Handeln für diese Mitarbeiter." Schließlich sei Christentum nichts anderes "als auf die Menschen zu achten, dass es ihnen gut geht, dass sie sich wohlfühlen und keine Zukunftsängste haben." :o

Voor op een Australisch bidprentje: ;-(+ "Ik geloof dat de auto's zijn zeer gevaarlijk. Ik denk dat de DSG (Direct Shift versnellingsbak), ongeacht hoe vaak ze te vervangen, het gaat niet om het probleem op te lossen. Mijn auto is weer griezelen. Ik denk dat het slechts een kwestie van tijd voordat we een andere tragische noodlottigheid op de weg."

Plaats reactie