Kentekenplaten gestolen, invullen voegingsformulier
-
Guido
- Geregistreerd lid
Kentekenplaten gestolen, invullen voegingsformulier
Vermoedelijk heeft iemand die weggetje al eens bewandeld.
Hopenlijk zou diegene mij van wat informatie willen voorzien.
Mijn kentekenplaten zijn gestolen geweest. Ik ben hier niet voor verzekerd. Verdachte is gepakt. Dus nu kan ik op hem verhalen.
Welke immateriele schade kan ik verhalen. En wat voor een bedrag. 100euro?
Hopenlijk zou diegene mij van wat informatie willen voorzien.
Mijn kentekenplaten zijn gestolen geweest. Ik ben hier niet voor verzekerd. Verdachte is gepakt. Dus nu kan ik op hem verhalen.
Welke immateriele schade kan ik verhalen. En wat voor een bedrag. 100euro?
-
johnb52
- Donateur (7x)

Re: Kentekenplaten gestolen, invullen voegingsformulier
In Nederland?
Wat voor kosten heb je moeten maken?
Wat voor kosten heb je moeten maken?
-
Guido
- Geregistreerd lid
Dit is in Nederland gebeurd.
Materiele kosten zijn nieuwe kentekenplaten en een beetje reiskosten. Montage heb ik zelf gedaan.
Immateriele kosten zijn voor het ongemak. Aan wat voor een bedrag moet je dan denken?
Kleine toevoeging. Met het ongemak word een vergoeding voor de stressreacties bedoeld.
Dit is een copy-paste:
Stressreacties na een ingrijpende gebeurtenis:
Lichamelijke reacties: sufheid, spanning, slecht slapen of hoofdpijn.
Emotionele reacties: huilbuien.
Ermee bezig blijven: op onverwachte momenten komen nare herinneringen aan de gebeurtenis naar boven. Misschien heeft u last van nachtmerries.
Op uw hoede zijn en snel schrikken: u bent alert op nieuw gevaar in uw omgeving en schrikachtig, bijvoorbeeld bij harde geluiden.
Vermoeidheid en slecht slapen: veel over de gebeurtenis nadenken kost energie.
Verlies van geduld en concentratie: u bent prikkelbaarder. Ook kan het zijn dat u zich moeilijk kunt concentreren of meer vergeet.
U gaat plekken of situaties uit de weg die te maken hebben met de gebeurtenis. Ook kan het zijn dat u hard gaat werken of andere afleiding zoekt om niet aan de gebeurtenis te hoeven denken.
Gevoelens van schuld en schaamte.
De meeste mensen die een misdrijf of verkeersongeluk meemaken zullen op eigen kracht, met steun van mensen om hen heen, de draad van het leven weer oppakken.
Nu verschilt dit natuurlijk per persoon en zal de een er meer last van hebben dan de ander, maar wat is zoiets waard?
Materiele kosten zijn nieuwe kentekenplaten en een beetje reiskosten. Montage heb ik zelf gedaan.
Immateriele kosten zijn voor het ongemak. Aan wat voor een bedrag moet je dan denken?
Kleine toevoeging. Met het ongemak word een vergoeding voor de stressreacties bedoeld.
Dit is een copy-paste:
Stressreacties na een ingrijpende gebeurtenis:
Lichamelijke reacties: sufheid, spanning, slecht slapen of hoofdpijn.
Emotionele reacties: huilbuien.
Ermee bezig blijven: op onverwachte momenten komen nare herinneringen aan de gebeurtenis naar boven. Misschien heeft u last van nachtmerries.
Op uw hoede zijn en snel schrikken: u bent alert op nieuw gevaar in uw omgeving en schrikachtig, bijvoorbeeld bij harde geluiden.
Vermoeidheid en slecht slapen: veel over de gebeurtenis nadenken kost energie.
Verlies van geduld en concentratie: u bent prikkelbaarder. Ook kan het zijn dat u zich moeilijk kunt concentreren of meer vergeet.
U gaat plekken of situaties uit de weg die te maken hebben met de gebeurtenis. Ook kan het zijn dat u hard gaat werken of andere afleiding zoekt om niet aan de gebeurtenis te hoeven denken.
Gevoelens van schuld en schaamte.
De meeste mensen die een misdrijf of verkeersongeluk meemaken zullen op eigen kracht, met steun van mensen om hen heen, de draad van het leven weer oppakken.
Nu verschilt dit natuurlijk per persoon en zal de een er meer last van hebben dan de ander, maar wat is zoiets waard?
-
Descendent
- Donateur (2x)

1000x opschrijven 'Ik moet ten aller tijde met mn tengels van andermans kentekenplaten afblijven' lijkt me een betere remedie tegen immateriele gevolgen dan $$ 
-
Guido
- Geregistreerd lid
Tja voor het leerproces van de dader zou dat zeker wel een oplossing zijn. Hoewel, tijdens telefonisch contact bleek dat de kentekenplaten zijn gebruikt bij een overval in zuid limburg. Ik moest nog verklaren dat ik het niet ben geweest.
Denk dat de dader weinig bijgekneed kan worden met 1000 strafregels...
-
johnb52
- Donateur (7x)

Vooropgesteld dat ie kan schrijven natuurlijk
Heb je dan nu een 1tje op je platen?
Ik denk niet dat je immateriële schade hebt?
Verhoog de materiële kosten: ook reistijd rekenen?
Heb je dan nu een 1tje op je platen?
Ik denk niet dat je immateriële schade hebt?
Verhoog de materiële kosten: ook reistijd rekenen?
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
zou je 'm niet ook kunnen aanklagen wegens poging tot molest van industrieel erfgoed?
schadepost: een bedrag even groot als de emotionele waarde van jouw auto: € priceless,-

schadepost: een bedrag even groot als de emotionele waarde van jouw auto: € priceless,-
-
Descendent
- Donateur (2x)

Guido schreef:Tja voor het leerproces van de dader zou dat zeker wel een oplossing zijn. Hoewel, tijdens telefonisch contact bleek dat de kentekenplaten zijn gebruikt bij een overval in zuid limburg. Ik moest nog verklaren dat ik het niet ben geweest.
Zei ik strafregels?
Ik bedoelde natuurlijk: zweepslagen.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Ik ben benieuwd of er immateriële schade uitgekeerd gaat worden. Vrij ongebruikelijk in NL.
-
sb129h
- Donateur (2x)

Dan wordt 't toch eens tijd.
Naast het geld mag ook de tijd en energie die je kwijt bent aan zo'n akkefietje toch netjes vergoed worden, lijkt me...
Naast het geld mag ook de tijd en energie die je kwijt bent aan zo'n akkefietje toch netjes vergoed worden, lijkt me...
-
Hertog
- Geregistreerd lid
Volgens mij is tijd ook onder de 'materiële' kant te scharen, gewoon je uurloon (of eventueel vrije dagen of iets dergelijks) opgeven. Ik heb ooit aangifte gedaan van een afgetrapte spiegel en toen werd ook de tijd die ik kwijt was gewoon genoteerd. Die dader is helaas nooit gepakt dus ik weet niet wat het resultaat zou zijn geweest, maar er werd wel naar gevraagd.
Volgens mij moet je bij immaterieel echt denken aan 'ik heb dagen niet kunnen slapen van het idee dat er iemand in mijn huis was' en dat wordt inderdaad niet vaak gedaan.
Volgens mij moet je bij immaterieel echt denken aan 'ik heb dagen niet kunnen slapen van het idee dat er iemand in mijn huis was' en dat wordt inderdaad niet vaak gedaan.
-
Guido
- Geregistreerd lid
Het was gelukkig niet de saab, maar mijn hobbelhok een peugeotje 106 met 440.000km...
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Dan snap ik dat je nachten niet kon slapen 
Dat is wat anders... Daarom is het ook zo dat je van een schade nooit beter wordt. Ook al ben je all-risk verzekerd, alleen de materiële schade wordt gedekt. Het probleem lijkt mij ook dat het zeer lastig te bepalen is hoeveel immateriële schade iemand lijdt. Voor de een is het 'maar' een auto en 'maar' een half uurtje werk om er een spiegeltje van de sloop op te schroeven. Voor de ander is het vreselijk en is de auto net een kind en moet er een fabrieksnieuwe worden gevonden enz. In dat geval is de immateriële impact groter. Maar hoe moet dat dan worden vastgesteld?sb129h schreef:Dan wordt 't toch eens tijd.
-
johnb52
- Donateur (7x)

Bij de dokter , laten nakijken of je besmet bent met Saabvirus