25jr+ Saabjes op LPG in 2014

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Brandslang
Geregistreerd lid

25jr+ Saabjes op LPG in 2014

Bericht door Brandslang » wo 18 dec, 2013 2:34

Nu de nieuwe MRB wet is aangenomen komt de volgende vraag bij mij boven:

Welke Saabjes van 25 jaar en ouder die (milievriendelijk) op LPG rijden gaan we volgend jaar nog kunnen zien op onze Nederlandse wegen? Post in dit topic je foto!

Deze zal in ieder geval gewoon lekker door blijven rijden:
Afbeelding

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: 25jr+ Saabjes op LPG in 2014

Bericht door Sapphire » wo 18 dec, 2013 3:30

Ik hoop dat zoveel mogelijk mensen morgen gelijk hun oldtimers allemaal schorsen. De enige manier om ze terug te pakken is in de portemonnee. Dat er een halve branche kapot gaat maakt niemand uit zolang de overheidsfinanciën er (op papier!) maar wel bij varen.

Thom
Donateur
Donateur

Bericht door Thom » wo 18 dec, 2013 10:54

ik ga er 4 of 5 op lpg schorsen. Dat is al 6000 euro minder inkomsten dan gepland. En een paar APK's minder.

pbakkum
Geregistreerd lid

Bericht door pbakkum » wo 18 dec, 2013 11:04

Ik ga de mijne helaas ook schorsen ;-(+

Zoek alleen nog een goedkope stalling...

charles1
Geregistreerd lid

Bericht door charles1 » wo 18 dec, 2013 11:27

Ik schors er ook 2 of 3.

rvt
Geregistreerd lid

Bericht door rvt » wo 18 dec, 2013 12:28

Ik schors ook.
Voor die 1500 km per jaar die nu bijna 1 euro per km aan belasting gaan kosten ( buiten de belasting op de brandstof ) is voor mij de lol van het rijden er wel af. :O: ---> :(
Ik houd het voorlopig wel bij poetsen en af en toe genieten van het geluid van het stationair snorrende motortje .

Thom
Donateur
Donateur

Bericht door Thom » wo 18 dec, 2013 13:11

over een jaar of 10 als de saabjes weer uit de stalling komen dan lachen we (hopelijk) weer. Als we 10 jaar hadden doorgereden dan zouden de saabs ook weer allemaal erg veel kms hebben.

vanderzanden
Geregistreerd lid

Bericht door vanderzanden » wo 18 dec, 2013 13:25

Thom schreef:over een jaar of 10 als de saabjes weer uit de stalling komen ..
Gegeven het tempo waarin, vanwege politieke scoringsdrift, de fiscale behandeling van oldtimers de laatste jaren overhoop is gegooid, zou ik er maar rekening mee houden dat over een paar jaar - in lijn met de ons omringende EU landen - de leeftijdsgrens van 40 op 30 jaar wordt gezet.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » wo 18 dec, 2013 13:28

Oproep!

Vrijstelling Oldtimer .nl wil de staat voor de rechter dagen inzake het toestemmen met de nieuwe MRB wet. Dat is nou precies wat "de oldtimeralliantie" gelijk al had moeten doen met al hun koffiedrinkerij! Ik roep iedereen op om op http://www.vrijstellingoldtimer.nl" onclick="window.open(this.href);return false; een donatie toe te zeggen om de rechtzaak mogelijk te maken. Denk bijvoorbeeld aan een bedrag per auto of een kwartaal MRB voor (een van) je oldtimer(s). Wanneer de rechtzaak doorgaat en gewonnen wordt (goede kans) is dit snel terugverdiend en bij te weinig toezeggingen gaat de rechtzaak niet door en kost het dus ook niets. Hou onze pareltjes op de weg!

De mijne komen in elk geval niet buiten voorlopig en zowel dan doe ik ze een voor een een kwartaaltje in de belasting. Op die manier brengt het niets meer op dan wanneer ik met bijvoorbeeld mijn 9000 rondrijd. Helaas voor Weekers moet hij terug naar groep 3 om te leren rekenen!

Aero_9000

Bericht door Aero_9000 » wo 18 dec, 2013 15:13

Ik blijf lekker rijden op gas, hij loopt er prachtig op!

Afbeelding

Blindstra
Geregistreerd lid

Bericht door Blindstra » wo 18 dec, 2013 15:17

Thom schreef:over een jaar of 10 als de saabjes weer uit de stalling komen dan lachen we (hopelijk) weer. Als we 10 jaar hadden doorgereden dan zouden de saabs ook weer allemaal erg veel kms hebben.
That's the spirit! Behoud van Saab erfgoed. :)

rvt
Geregistreerd lid

Bericht door rvt » wo 18 dec, 2013 19:10

Aero_9000 schreef:Ik blijf lekker rijden op gas, hij loopt er prachtig op!
JA dat is t m nou juist, t loopt er niet alleen mooi op maar ook nog bewezen schoner ( minder vervuilend :wink: ) dan op benzine.
Zie je nu de stupiditeit van deze maatregel ;-|+ door dat stelletje hersenloze in Den Haag.

Ze hopen erop dat de gas rijders voor hun gas installatie de volle mep gaan betalen of verwijderen en dan kiezen voor 120 euries per jaar , dan hebben ze dat al vast binnen. Extra milieuvervuiling hierdoor ( een benzineauto is tenslotte toch iets minder schoon) interesseert ze dan toch weer niets.
Milieu???? , ze geven er geen reet om alleen als t geld opbrengt.

Uit het oogpunt voor t milieu ( en ook voor mezelf :wink: ) heb ik een BMW i3 aangeschaft, past prima binnen ons gebruikspatroon van de auto.
Schone auto erin en vuile eruit.
Als er genoeg verkocht zijn kan je er natuurlijk op wachten dat hier straks ook weer aan gesneden gaat worden als ze kans zien om er een paar euries mee binnen te slepen. ;-(+

En als er toevallig iemand is die interesse heeft in mijn vuile auto die wel superrrrr is om in te rijden en in smetteloze staat, hier wat gegevens :
BMW X1 20IA sDrive Business, 12/2011, 53000 km , M sportpakket, 8 traps automaat, Navi Professional, en nog veel meer opties.

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » wo 18 dec, 2013 20:21

URL=http://s267.photobucket.com/user/dia/20 ... 9.jpg.html]Afbeelding
De mijne wil ik wel op lpg onderbouw gaan rijden indien mogelijk

Mark V
Geregistreerd lid

Bericht door Mark V » wo 18 dec, 2013 20:33

Dan heb ik nog wel een benzinetank voor onder de kofferbakvloer te koop. Dan zou je op de plaats van de originele benzinetank een onderbouw gastank kunnen hangen.

PS dat zijn toch geweldig leuke "gasbakken" die het straatbeeld opfleuren :-D Super om ze op de weg te houden, makes me smile :-)

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » wo 18 dec, 2013 23:47

Afbeelding
deze blijft ook op gas op de weg, in ieder geval in het zeilseizoen. Kan me wel voorstellen dat ie delen van het jaar geschorst wordt.

Plaats reactie