Saoedische vrouwen mogen niet... autorijden!

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
RoelandV
Geregistreerd lid

Saoedische vrouwen mogen niet... autorijden!

Bericht door RoelandV » zo 27 okt, 2013 19:44

Afbeelding
Vrouwen die autorijden, riskeren daarmee problemen met hun eierstokken. Dat heeft een belangrijke conservatieve geestelijke van Saudi-Arabië, Sheikh Saleh bin Saad al-Lohaidan, gezegd. In het streng islamitische Arabische land wordt momenteel actie gevoerd tegen het huidige verbod op vrouwen op de weg. Lohaidan is juridisch adviseur bij een vereniging van psychologen in de Golfstaten. In een interview op de website Sabq.org zegt hij dat vrouwen met rijambities hun 'verstand vóór hun hart, emotie en passie moeten laten gaan'. Lohaidan verwijst naar onderzoeken waarin zou staan dat autorijden 'direct effect heeft op de eierstokken en het bekken omhoog duwt'. Daardoor 'hebben vrouwen die regelmatig rijden, kinderen met verschillende vormen van medische problemen'. Om welke studies het zou gaan, liet hij niet weten. Voor zover bekend heeft hij zelf ook helemaal geen medische achtergrond. Hoe zijn medestanders in de geleerdenraad over de kwestie denken, is niet duidelijk.
De afgelopen week kreeg een oproep tegen een massale protestrit volgende maand veel bijval op internet. Zondag blokkeerde het koninkrijk de website van de campagne. In Saudi-Arabië mogen alleen mannen hun rijbewijs halen. Vrouwen die zich zonder rijbewijs toch op de weg vertonen, kunnen een fikse boete krijgen of in de cel belanden.
Bron: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nie ... kken.dhtml

jor
Geregistreerd lid

Re: Saoedische vrouwen mogen niet... autorijden!

Bericht door jor » zo 27 okt, 2013 20:19

Hoe zou het dan gaan met de stokjes als bijrijdster?

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » zo 27 okt, 2013 20:31

Wist ik al langgggggggggg.

Descendent
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Descendent » zo 27 okt, 2013 21:27

Religieus fascisme heet dat....
Kan me zo ergeren aan dit soort dingen...

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » zo 27 okt, 2013 21:51

Vrouwen die hiertegen opkomen zijn erg dapper en daar heb ik groot respect voor.

Je zal maar in zo'n land wonen :roll:

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » ma 28 okt, 2013 0:37

dat heeft weer met moslim geloof en vrouwen onderdrukking te maken het christendom is ook niks beter vrouwen kregen in Nederland pas in 1922 stemrecht
ik hoop de dag nog mee te maken dat deze beide geloven geheel uitgewist worden!

Sporthatch
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Sporthatch » ma 28 okt, 2013 11:01

Vanaf nu wel:
Afbeelding

Blindstra
Geregistreerd lid

Bericht door Blindstra » ma 28 okt, 2013 12:48

Ach, zolang ze een LV tasje naast zich hebben staan gata het ze zo slecht nog niet ;-|+

geintje :mrgreen:

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » ma 28 okt, 2013 21:26

De meeste vrouwen kunnen prima autorijden en... dat vindt hun partner ook.
Maar bij sommige vrouwen heeft de partner er nog niet zoveel vertrouwen in...

Afbeelding

Funky Dude
In memoriam †

Bericht door Funky Dude » ma 28 okt, 2013 23:48

Bij een verbod op inparkeren zou ik me nog wat voor kunnen stellen... :joker:

Denk trouwens dat dit niet zozeer een religieuze kwestie is, maar meer één van enge bekrompen machtsbeluste mannetjes...

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » di 29 okt, 2013 0:43

Funky Dude schreef:... niet zozeer een religieuze kwestie is, maar meer één van enge bekrompen machtsbeluste mannetjes...
Dat is toch hetzelfde?

Descendent
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Descendent » di 29 okt, 2013 0:48

Funky Dude schreef:Bij een verbod op inparkeren zou ik me nog wat voor kunnen stellen... :joker:

Denk trouwens dat dit niet zozeer een religieuze kwestie is, maar meer één van enge bekrompen machtsbeluste mannetjes...
En waar halen die mannetjes hun legitimatie voor hun achterlijke ideeen vandaan.....

Marx had wat dat betreft gelijk; want opium is ook nog eens erg ongezond -en kan debiel gedrag veroorzaken. :P

Funky Dude
In memoriam †

Bericht door Funky Dude » di 29 okt, 2013 1:04

@ 72sonett3: Nu is het een godsdienst wat als kapstok wordt gebruikt, zou ook iets anders kunnen zijn, maar de mannetjes blijven van dezelfde soort.

@ Descendent: Wat je bedoelt met je link met opium is me wat onduidelijk, maar met Marx ideeëngoed hebben hetzelfde soort mannetjes ook hele rare dingen gedaan.

Descendent
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Descendent » di 29 okt, 2013 18:25

Funky Dude schreef:@ 72sonett3: Nu is het een godsdienst wat als kapstok wordt gebruikt, zou ook iets anders kunnen zijn, maar de mannetjes blijven van dezelfde soort.

@ Descendent: Wat je bedoelt met je link met opium is me wat onduidelijk, maar met Marx ideeëngoed hebben hetzelfde soort mannetjes ook hele rare dingen gedaan.
Klopt; bijna iedere vorm van georganiseerd van bovenop dwingend opgelegd gedachtengoed krijg je enge dingen van.
Met de opium link bedoelde ik dat die denkwijze van die Saudische mannetjes -een denkwijze die zij 'religie' zouden noemen, maar die daar een eng aftreksel van is- erg ongezond is. (Marx bedoelde overigens meer in de trant van 'het houdt de mensen rustig', maar ik ben dan ook geen Marx fan. :P

gunar
Geregistreerd lid

Bericht door gunar » wo 30 okt, 2013 12:52

Saudi reggae: :singer: No woman, no drive. Zonder zonnebril gezongen. :o

http://www.youtube.com/watch?v=aZMbTFNp4wI" onclick="window.open(this.href);return false;

"....good friends we lost on the highway" :shock: ....at home you can cook my dinner...laat zien wat zijn vrouw gemaakt heeft en is daar gelukkig mee: fastfood ! (door zijn vrouw besteld ? (vreemde man aan de deur !) of toch, hint, door zijn vrouw even gehaald met de :O: :-P+

:-S+ Youtube, afbeeldingen, iPhone, tablets.....ongewoon, ongezien in deze cultuur. Wel arabesken: mozaïeken.
Gebruiken daar een tablet alleen om mozaïeken te scannen (QR-codes), niet om plaatjes te kijken .....kijk aan Doutzen Kroes in QR-code :evil: ....volgens de sharia wordt alleen in dat geval de hand die de tablet vasthoudt niet afgehakt. :roll:

In Kazachstan geen discussie over. Geen vrouwen achter het stuur..."Ridiculous"" (=belachelijk, gek, lachwekkend, mal, zot) ...dat is als apen een vliegtuig laten besturen..."very dangerous"..
waarmee ze in Kazachstan na de vliegtuigcrash in 2001 gestopt zijn (Borat zit op een bijzonder bankje :idea: ). :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=7_lo3yiZd2k" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie