Pagina 1 van 2

V-POWER

Geplaatst: wo 28 apr, 2004 15:04
door bram
Wat is dit nu precies voor een brandstof?

toch niet die octaan 100 brandstof die al langere tijd in duitsland te verkrijgen is.

En helpt het echt tot betere prestaties van de auto?? :?:

Re: V-POWER

Geplaatst: wo 28 apr, 2004 15:09
door John
Het octaangetal is 95. Meer weet ik er niet van.

Re: V-POWER

Geplaatst: wo 28 apr, 2004 15:26
door Hannes
Volgens Shell, helpt het je motor te reinigen.
En lijkt daarmee wel verdacht veel op de Pura die heel toevallig nu niet meer te verkrijgen is.
Schonere benzine geeft schonere motoren en schonere uitlaatgassen en betere prestaties.

Hannes

Re: V-POWER

Geplaatst: wo 28 apr, 2004 15:58
door bram
je betaalt ook wel lekker voor V-power. 1, 30 dacht ik langs de snelweg.
pfffffffffff

Re: V-POWER

Geplaatst: wo 28 apr, 2004 16:11
door Diederik
om verwarring aan de pomp te voorkomen staat hij genoteerd als 95 ron, het is echter toch echt 97 ron . Dit verschilt echter per land, in duitsland is het inderdaad 100 ron.

Ik rij er nu 3 tankjes vol mee en merk helemaal niets in het verbruik, dat blijft ouderwets hoog. Ik heb wel het vage gevoel ( freudiaanse wens...? )
dat mijn Saabje iets beter "aan het gas" hangt.
Ik zet mijn test nog een tankje of 3 voort, als ik dan nog niets aan het verbruik merk dan stop ik en hou die 4,5 extra centen in mijn zak.

Re: V-POWER

Geplaatst: wo 28 apr, 2004 20:46
door kolst007
Een verkoop-stunt vogens mij.
Ik denk dat het voor Shell wat oplevert maar de gebruiker zal er echter weinig van merken.
:wink:

Groet,

Jacco.

Re: V-POWER

Geplaatst: wo 28 apr, 2004 21:51
door Hanm
Niet lang geleden hieft hier een heel uitgebreid artikel over in de "Auto-& MotorTechniek" gestaan, toen het nog niet verkrijgbaar was in NL. Diverse onafhankelijke tests hebben aangetoond dat m.n. moderne motoren hier op dankbare wijze hun profijt uit halen, zowel qua prestaties, als qua verbruik. Die bewuste tests hadden betrekking op de 100 octaan versie zoals die in Duitsland verkrijgbaar is. De V-Power in NL is (mijns inziens helaas) 97 oktaan, maar bevat daarentegen meer reinigende bestanddelen (en vervangt daarom ook Pura).
Dat het voornamelijk een marketingstunt is, daar geloof ik echt niet in. Als het octaangetal hoger lag kwam het er bij mij zondermeer in...

Re: V-POWER

Geplaatst: wo 28 apr, 2004 21:55
door Ruud
Volgens een vriend van me waarvan z'n vader meerdere (BP) tankstations heeft, dus wel in het wereldje zit.
Is V-Power in Nederland precies hetzelfde als de voorgaande Pura :-S+ .
Verder in Europa is de samenstelling in veel landen anders waardoor de auto sportiever rijdt zo lang het octaan gehalte omhoog is gegaan.
Dat is in NL niet zo, dus dat zou in ieder geval niet zo zijn. :(
Daar in tegen schijnt het de motor wel beter te reinigen.

Het precieze weten hun er verder ook niet van maar of er merkbaar verschil is opgetreden betwijfel ik :? .

Re: V-POWER

Geplaatst: wo 28 apr, 2004 23:11
door B235R
V-power bevat geen zwavel! Pura deed dat wel, door de zwavel uit brandstof te filteren voldoet V-power aan de toekomstige europese eisen. hetzelfde is door de meeste oliemaatschappijen een paar jaar geleden gedaan met de Diesel, deze is nu ook zwavelvrij.

maar V-power uit duitsland :smart:

Re: V-POWER

Geplaatst: do 29 apr, 2004 11:16
door Jelmer
Volgens mij is V-power in Nederlands zelfs 'slechts' RON 95!
Het volgende staat op de site van Shell:

Is Shell V-Power geschikt voor alle voertuigen?

Shell V-Power is geschikt voor alle auto's die Euro 95 of Shell Pura gebruiken. Zelfs gebruikers van Super Plus 98 kunnen in de meeste gevallen probleemloos Shell V-Power tanken. Een beperkt aantal oudere auto's heeft echter een minimale octaanbehoefte van 98. Indien uw auto een octaanbehoefte heeft van minimaal 98, adviseren wij u Super Plus 98 te blijven gebruiken. Raadpleeg in geval van twijfel uw instructieboekje of uw garage.

Re: V-POWER

Geplaatst: do 29 apr, 2004 11:59
door 900T-R
Nee, het is 97, maar wordt gemarket als alternatief voor Euro 95...

Re: V-POWER

Geplaatst: do 29 apr, 2004 13:50
door Garrett
V-Power (ron100) in duitsland kost evenveel als ron98 in NL. Wel de moeite om even de grens over te wippen...

Re: V-POWER

Geplaatst: do 29 apr, 2004 17:08
door jbgood
stond in de Autotrack.nl

"In Duitsland kunnen automobilisten al jaren zwavelvrij tanken. Door die zwavelvrije benzine werkt de katalysator veel beter. Bovendien gaat zwavelvrije brandstof erg goed samen met direct ingespoten motoren. Wel hebben die motoren klopvaste benzine (uitgedrukt in octaangetal) nodig om optimaal te presteren.

VW en Audi hebben zulke motoren al, Mercedes ook, maar dat merk houdt ze nog in Duitsland zolang hier de juiste brandstof niet voorhanden is. De nieuwe V-Power is voor motoren die draaien op Euro 95. In Duitsland is zwavelvrije benzine met een octaangetal van 100 voor direct ingespoten benzinemotoren verkrijgbaar"

Re: V-POWER

Geplaatst: di 04 mei, 2004 19:48
door Moppersmurf
Is de diesel in ons land, bijv. Shell, nu zwavelvrij, of zwavelarm?
Bij de pomp staat inderdaad 95 voor de nieuwe Sheel bezine, maar sommigen hier melden dat het 97 ron is. Ik vraag het omdat mijn 900Gli 97 ron nodig heeft...
M-smurf

Re: V-POWER

Geplaatst: di 04 mei, 2004 21:29
door Garrett
Het is 97 ron, hoogstwaarschijnlijk zijn er nog geen vervangende stickertjes o.i.d. :)