Straatverlichting uit, nightpanel aan
-
ivanzon
- Geregistreerd lid
Straatverlichting uit, nightpanel aan
http://www.nu.nl/politiek/3358847/verli ... rjaar.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien komen al die mensen die met half werkende koplampen rondrijden er eens achter dat er wat stuk is.
Wat mij betreft kan op de snelwegen dat spul volledig uit. Reflectiestrepen en de reflectorpaaltjes zijn voldoende
Misschien komen al die mensen die met half werkende koplampen rondrijden er eens achter dat er wat stuk is.
Wat mij betreft kan op de snelwegen dat spul volledig uit. Reflectiestrepen en de reflectorpaaltjes zijn voldoende
-
Monti
- Geregistreerd lid
Re: Straatverlichting uit, nightpanel aan
Ja heel veel voegen die ook niet toe. Uiteindelijk als het donkerder is, is het makkelijker anticiperen op je tegenligger dan met de extra straatverlichting in de nacht.
-
Maartenschuur
- Geregistreerd lid
Btje
Laatst op de A15, vrouw op leeftijd. 21:30 uur. Reed met parkeerlicht aan (kan dat uberhaupt?) dus met één koplamp op stadslicht, en één achterlicht. Toen de weg overging van verlicht naar niet-verlicht ging het lampje branden en gingen de lampjes branden
Naast het feit van op leeftijd zijn, opletten ed, geeft dit mijn inziens aan hoe (overmatig) goed onze wegen verlicht zijn.
Laatst op de A15, vrouw op leeftijd. 21:30 uur. Reed met parkeerlicht aan (kan dat uberhaupt?) dus met één koplamp op stadslicht, en één achterlicht. Toen de weg overging van verlicht naar niet-verlicht ging het lampje branden en gingen de lampjes branden
Naast het feit van op leeftijd zijn, opletten ed, geeft dit mijn inziens aan hoe (overmatig) goed onze wegen verlicht zijn.
-
ivanzon
- Geregistreerd lid
Da's een flinke computer chaos. En blijkbaar genoeg licht om de 'auto' stand niet te laten werken. Die lichtsensor zou al overdag moeten inschakelen in tunnels.
Zie er genoeg rijden met half werkende koplampen, en soms een waarbij de hele unit dood is (soms inclusief knipperlicht)
Zie er genoeg rijden met half werkende koplampen, en soms een waarbij de hele unit dood is (soms inclusief knipperlicht)
-
ZSR
- Donateur (3x)

Of aan, maar dan zo 'afgesteld' dat het lijkt of ze met groot licht rijden.
Zal ook wel meer gaan gebeuren; "als ik het maar goed zie"
Hop bak licht aan.
Zal ook wel meer gaan gebeuren; "als ik het maar goed zie"
Hop bak licht aan.
-
bobkoppert
- Geregistreerd lid
Wat mij verbaast, c.q. ergert is dat de kerstverlichting in koplampen, waarmee Audi is begonnen en die erg in de mode schijnt te zijn, bij sommige auto's niet werkt icm de achterlichten. M.i. gevaarlijk en verwarring scheppend, wat mij betreft mogen dit soort modegrillen verboden worden, is niet meer dan een design-gimmick.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Renault heeft nu auto's met LED-achterlichten waarin de clignoteur midden in achter- en remlicht zit. Een soort opzij gedraaide hoefijzers zeg maar.
Resultaat: als je er niet pal achter rijdt, kun je niet zien dat richting wordt aangegeven. Hoe komt zoiets doms door de type-keuring???
+ 
Resultaat: als je er niet pal achter rijdt, kun je niet zien dat richting wordt aangegeven. Hoe komt zoiets doms door de type-keuring???
-
odin1899
- Donateur

Daylight Running Lights/dagrijverlichting.bobkoppert schreef:Wat mij verbaast, c.q. ergert is dat de kerstverlichting in koplampen, <knip>, bij sommige auto's niet werkt icm de achterlichten. <knip>
-
Hans9-5
- Geregistreerd lid
Heb je wel meer met LED, en niet alleen van Renault of zelfs auto's. Bij verkeerslichten met LED lampen krijg je precies hetzelfde, iets te schuin erop en je ziet de krengen niet meer.Steve-O schreef:Renault heeft nu auto's met LED-achterlichten waarin de clignoteur midden in achter- en remlicht zit. Een soort opzij gedraaide hoefijzers zeg maar.
Resultaat: als je er niet pal achter rijdt, kun je niet zien dat richting wordt aangegeven. Hoe komt zoiets doms door de type-keuring???+
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Ach die straatverlichting Bullshit.
Ze hebben hier in de jaren 70 en 80 moeten emmeren om het te krijgen in dit buitengebied. Hebben ze rond gekregen en is bij wijze van pilot in kader van energiebesparing ten oosten van Hardenberg ALLE straat verlichting uitgeschakeld geweest in November, December en Januari om te kijken wat ze bespaarden. Gevaarlijke bochten niets kon je herleiden. Puur de hele grote kruisingen die de snelweg naar duitsland kruisen hadden 1 lampje ter herkenning.
Op de snelweg heb je nog strepen voor de zijkant en per wegvak. Hiero niets, just black tarmack. Medio januari na veel geemmer met de gemeente hebben ze ze weer opgestart, er was enige burgerlijke ongehoorzaamheid nodig om sommige kruisingen toch te verlichten omdat er anders hele naren dingen konden gebeuren.
Energiebesparing ok, maar dan wel op plaatsen waar het kan!
Ze hebben hier in de jaren 70 en 80 moeten emmeren om het te krijgen in dit buitengebied. Hebben ze rond gekregen en is bij wijze van pilot in kader van energiebesparing ten oosten van Hardenberg ALLE straat verlichting uitgeschakeld geweest in November, December en Januari om te kijken wat ze bespaarden. Gevaarlijke bochten niets kon je herleiden. Puur de hele grote kruisingen die de snelweg naar duitsland kruisen hadden 1 lampje ter herkenning.
Op de snelweg heb je nog strepen voor de zijkant en per wegvak. Hiero niets, just black tarmack. Medio januari na veel geemmer met de gemeente hebben ze ze weer opgestart, er was enige burgerlijke ongehoorzaamheid nodig om sommige kruisingen toch te verlichten omdat er anders hele naren dingen konden gebeuren.
Energiebesparing ok, maar dan wel op plaatsen waar het kan!
-
jor
- Geregistreerd lid
Hier in de gemeente Buren is rigoreus alle verlichting verwijdert in het buitengebied.De lantarenpalen zijn weg en alleen op de kruisingen staat er nog een paal.Bullshit hoor want het is echt link.