Doe het zelf garages

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Oosthoek
Donateur
Donateur

Doe het zelf garages

Bericht door Oosthoek » vr 31 mar, 2006 18:39

Zijn er mensen die wel eens naar een zgn. 'doe het zelf' garage gaan om zo een overdekte plek te hebben waar je kunt sleutelen?

Ik heb zojuist gebeld naar garage Plooij in Utrecht ( http://www.doehetzelfgarage.nl ) en ga daar morgen waarschijnlijk mn nieuwe hoofdremcilinder en achterremklauwen monteren. Wel vond ik het tarief redelijk pittig. 13 euro nogwat voor een uurtje brughuren :? Maargoed ik zit nu al zo lang tegen die klus aan te hikken dat dit er ook nog wel bij kan (en die boete van vanmiddag ook :evil: )

marq101
Geregistreerd lid

Re: Doe het zelf garages

Bericht door marq101 » vr 31 mar, 2006 20:23

Oosthoek schreef:Zijn er mensen die wel eens naar een zgn. 'doe het zelf' garage gaan om zo een overdekte plek te hebben waar je kunt sleutelen?

Ik heb zojuist gebeld naar garage Plooij in Utrecht ( http://www.doehetzelfgarage.nl ) en ga daar morgen waarschijnlijk mn nieuwe hoofdremcilinder en achterremklauwen monteren. Wel vond ik het tarief redelijk pittig. 13 euro nogwat voor een uurtje brughuren :? Maargoed ik zit nu al zo lang tegen die klus aan te hikken dat dit er ook nog wel bij kan (en die boete van vanmiddag ook :evil: )
Daar is al wat over geschreven. Het ligt eraan wat er allemaal in die 13 euro zit. Kale huur van een brug in amsterdam was 7 euro per uur. Zodra je andere spullen gaat gebruiken gaat de teller natuurlijk lopen. We waren 25 euro kwijt voor 3 uurtjes

Oosthoek
Donateur
Donateur

Re: Doe het zelf garages

Bericht door Oosthoek » za 01 apr, 2006 8:21

marq101 schreef:
Oosthoek schreef:Zijn er mensen die wel eens naar een zgn. 'doe het zelf' garage gaan om zo een overdekte plek te hebben waar je kunt sleutelen?

Daar is al wat over geschreven. Het ligt eraan wat er allemaal in die 13 euro zit. Kale huur van een brug in amsterdam was 7 euro per uur. Zodra je andere spullen gaat gebruiken gaat de teller natuurlijk lopen. We waren 25 euro kwijt voor 3 uurtjes
Ik heb geen idee eigenlijk, maar we zullen het straks zien. Zal wel even verslag doen.

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » za 01 apr, 2006 17:47

Zo, weer thuis inmiddels. Tot mn grote geluk is alles redelijk vlekkeloos verlopen. Was er pas om 11.30 dus ging meteen aan de slag. De garage is er erg schoon, en ik kon een pak pakken om de remvloeistof in weg te laten lopen. Als je je eigen motorolie meeneemt moet je voor 1 personenauto 3 euro verwijderingskosten betalen voor de olie, maar dat hoefde niet voor de remvloeistof.

Heb rustig al mn klusjes kunnen doen, was dan ook goed voorbereid. Had alle mn gereedschap meegenomen om de klauwen + hoofdremcilinder te vervangen maar ook mn eigen bleeder en oude lappen etc. Toch ontkom je er niet aan dat je plotseling iets mist, maar daar wordt gelukkig niet moeilijk over gedaan. Even aan de receptie vragen of een slangeklem hadden oid en kon meteen weer verder.

De man die naast me stond met een kever kreeg zelfs een soort 'sleutelles' van een monteur. Hij was samen met die monteur aan t klussen om zo zelf te leren hoe t moet dus zelfs voor de mindere sleutelaars is het mogelijk om hier te klussen!

Al met al een hele prettige kluservaring gehad. Geen gezeik met een krik en assteunen, regen, wind of kou. En zelfs nog een forumlid tegengekomen. Helaas vergeten te vragen wat zn naam was :oops:

Ben weer voorzien van twee nieuwe klauwen aan de achterkant (oude schijf was zelfs compleet verroest omdat de klauw niks meer deed), uiteraard icm nieuwe blokken en schijven, en een nieuwe hoofdremcilinder zodat ik nu eindelijk blijf staan bij het stoplicht! Heerlijk :D

Plaats reactie