Pechhulp Europa voor de Belgen

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Pechhulp Europa voor de Belgen

Bericht door Thieuke » zo 24 jun, 2012 21:06

Binnenkort op vakantie, en dus nog even snel de pechhulp voor Belgische voertuigen onder de loep genomen.

Ik zie voornamelijk vervangwagens voor 5 dagen, of repatriëring van het voertuig en gezin (en dus geen vakantie meer). Gekeken bij Belfius (voorheen Dexia), Ethias, VAB. En dat voor toch wel redelijk hoge bedragen (resp. € 130,- , € 171,- , € 207,-).

Alleen bij Touring krijg je 15 dagen een vervangwagen (dus verder op vakantie, in ieder geval 2 weken), en de kosten zijn € 144,90.

Zijn er mensen die nog tips hebben, andere bedrijven? andere mogelijkheden?

Garrett
Lid van verdienste

Re: Pechhulp Europa voor de Belgen

Bericht door Garrett » zo 24 jun, 2012 21:19

Ja. Tanken bij total...... Gratis Europahulp via Touring als je ééns per drie weken min 25 liter tankt. Geldt vanaf de eerste tankbeurt. Kijk voor de exacte voorwaarden even op de website van total.

Ethias is scherp geprijsd met goede voorwaarden.

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » zo 24 jun, 2012 21:26

Net even gelezen op de total site. Vervangwagen voor 24 uur. Ik wil eigenlijk gewoon net als bij de ANWB een vervangauto voor de rest van de vakantie kunnen krijgen..... Maar dat biedt geen van allen Belgische verzekeringen.

berta
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door berta » zo 24 jun, 2012 21:35

Misschien, dat weet ik dus niet zeker, kun je als Nederlander wonende in Belgie, je ook wel verzekeren bij de ANWB.
Ik zou het even navragen.

Grt Hennie

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » zo 24 jun, 2012 21:44

Je bent me net voor Hennie, ik heb net gelezen dat je als Nederlander in het buitenland ook lid kan worden: Iedereen met de Nederlandse nationaliteit die in het buitenland woont en ouder is dan 18 jaar. Deze leden kunnen beperkt gebruikmaken van de voordelen van het ANWB-lidmaatschap en ontvangen geen Kampioen.

Die Kampioen maakt me niet zo veel uit, maar wat de beperkte voordelen zijn moet ik morgen even voor bellen.

Bedankt voor het meedenken.

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » zo 24 jun, 2012 21:47

Post je hier even je bevindingen? Ben benieuwd wat de ANWB voor 'ons' kan betekenen. Pechhulp is hier, net als alle andere verzekeringen, erg duur met behoorlijk uitgeklede voorwaarden.

Tip voor de reisverzekering: zoek even op mondial assistance Apeldoorn!

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » zo 24 jun, 2012 21:50

Deze club dus: https://www.reisverzekeringkorting.nl/w ... uitenland/" onclick="window.open(this.href);return false;

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » zo 24 jun, 2012 21:50

Ik zal morgen laten weten wat de uitkomst is! Bij de ANWB zou ik voor € 88,- per jaar klaar zijn namelijk (€ 75,- voor pechhulp Europa, € 13,- extra voor gratis vervangwagen (en creditcard....)).

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » ma 25 jun, 2012 9:27

Ok, voor de Nederlandse Belgen onder ons zit het als volgt wat betreft de ANWB:
De beperkte voirdelen zijn:

Met Europadekking krijg je in heel Europa pechhulp behalve in Belgie.....

berta
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door berta » ma 25 jun, 2012 11:21

Maar nu waar het eigenlijk om ging !!!
Krijg je nu 'n vervangauto om je vakantie te vervolgen ?

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » ma 25 jun, 2012 11:42

@Thieuke: zo werkt dat bij de ANWB. Je hebt de pakketten Woonplaats, Nederland en Europa. Er zit geen overlap in. Dat wil zeggen dat Europa alle Europese landen bevat, behalve Nederland. Want die zit al in het Nederland-pakket. In het Nederland-pakket, zit dan ook niet de hulp in de eigen woonplaats.

Dus wil je in heel Europa dekking, moet je alle drie de pakketten nemen. Daarom zit ik bij Mondial, stuk goedkoper en kleine euvels kan ik tegenwoordig zelf prima fixen. Helaas bieden zij het alleen voor auto's met Nederlands kenteken.

Hans9-5
Geregistreerd lid

Bericht door Hans9-5 » ma 25 jun, 2012 12:15

Ik kan alleen maar positieve dingen zeggen over Ethias-as. Ok, vervangwagen 5 dzgen, maar ik heb reeds meerdere malen mogen ervaren dat je een prima, persoonlijke service krijgt.

Ze hebben me ooit 400 km ter plaatse gebracht met een taxi (=800 voor de chauffeur) 9 dagen een vervangwagen en omdat ik die reis al zoveel pech had gehad, hebben ze me weer met een taxi naar mijn herstelde wagen gebracht. Alle telefoonkosten, zowel van mijn B-tel, alsook de kosten van mijn Portugese pay & go. Hotel 3 dagen, met vervangwagen. Vervangwagen met trekhaak omdat ik de caravan mee had.

Heb wel de hoogste (premium???) verzekering.

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » ma 25 jun, 2012 12:42

Het probleem is dat als de auto stuk is ik deze zelf wil maken (heb de middelen namelijk), maar wil ook mijn vakantie vervolgen. Als de auto stuk gaat op de heenweg bijvoorbeeld dan het ik met 5 dagen een vervangauto een probleem....

De ANWB is de beste optie echter:

Voor een vervangauto heb je een creditcard nodig, en die heb ik niet. Met Europa-service (zonder België dan) krijg ik dan een alternatief: openbaar vervoer.

Ik zie het al voor me:
Ik sta in Frankrijk, met mijn vrouw, kind van 9 maanden, een hond en al mijn bagage uit de dakkoffer. En dat moet de bus en de trein in.......

Nee bedankt.

Met andere woorden, de beste optie wordt:
Een Belgische maatschappij, met op z'n meest 15 dagen vervangauto (tenminste, als ik dan geen creditcard nodig heb).

De keuze is nog niet gemaakt.

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » ma 25 jun, 2012 12:44

berta schreef:Maar nu waar het eigenlijk om ging !!!
Krijg je nu 'n vervangauto om je vakantie te vervolgen ?
Ik ben nog niet weg Hennie, en we gaan er van uit dat de auto gewoon blijft rijden natuurlijk, het is een SAAB per slot van rekening.

Vanavond gaan we de auto vakantieklaar maken (blok lekt olie op de krukaskeerring, ondanks nieuwe keerring bij blokwissel), dus poellie wisselen.

Hans9-5
Geregistreerd lid

Bericht door Hans9-5 » ma 25 jun, 2012 13:29

Voor een vervangwagen heb je geen creditcard nodig.

Maar sorry, zonder creditcard, hetzij Maestro, hetzij Visa, op reis naar het buitenland????

Neem toch zo een kaart, dat kost je echt de kop niet, en je bent niet verplicht deze te gebruiken, maar ze zijn verrekte makkelijk als je in nood zit.

Trouwens, Ethias schiet de betaling voor, toen ik die reis had met al die pech, lag mijn Visa hier op tafel, zodat ik hem zeker niet zou vergeten :roll: :roll: , mijn moeder is dan binnengegaan hier en Ethias heeft a) de kosten voorgeschoten en B) gezorgd dat de kaart in Portugal arriveerde.

Plaats reactie