wiel balanceren: plaklood tape en zo.

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
vanderzanden
Geregistreerd lid

wiel balanceren: plaklood tape en zo.

Bericht door vanderzanden » wo 22 feb, 2012 18:32

En dan heb je een lichtmetalen velg (en nog anderhalf paar) en dan heb je om te balanceren 40 gram plaklood (nou ja : Fe) en dan is dit met tape geplakt aan de binnenkant van de velg. En dan, dan is dit plakgewicht losgeraakt.
En dan is het op de velg ook nog goed te zien waar dit geplakt zat. En dan is de vraag slechts welk soort tape hiervoor wordt gebruikt; een klodder Locktite is ook zo wat.

Raggare
Geregistreerd lid

Re: wiel balanceren: plaklood tape en zo.

Bericht door Raggare » wo 22 feb, 2012 18:45

Ik zou het wiel weer opnieuw laten balanseren bij de dichtsbijzijnde bandenboer.

vanderzanden
Geregistreerd lid

Bericht door vanderzanden » wo 22 feb, 2012 18:48

Dat kan altijd nog, maar ik vroeg me gewoon af welk soort tape hiervoor gebruikt wordt. is dit een dubbelzijdig duct tape of iets anders.

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » wo 22 feb, 2012 19:09

Is btw al enige jaren geen lood meer maar is zink geworden

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » wo 22 feb, 2012 19:40

het is niet de normale dubbelzijdige plakband uit de bouwmarkt in elk geval (uit ervaring)

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » wo 22 feb, 2012 23:21

Die 'loodjes' zijn van zichzelf al voorzien van een kleeflaag. Geen idee of zulke tape los verkrijgbaar is. Ik wed dat je bij de bandenboer zo wat grammetjes meekrijgt als je het lief vraagt, daar liggen die dingen vaak over de grond te slingeren.

Plaats reactie