trip naar Stockholm > wat is een goede periode?
-
9323
- Donateur (2x)

trip naar Stockholm > wat is een goede periode?
hallo,
Als de 9000 (die ik nog niet heb) helemaal klaar is, wil ik met mijn vriendin een paar dagen naar Stockholm. Zo'n tripje lijkt me wel wat, zeker met zo'n toepasselijk voertuig. Nu heb ik als Zweden-leek een vraag: Wat is de beste/mooiste periode om die kant op te gaan? Voorjaar? Zomer? Herfst?
Dank!
Philip
Als de 9000 (die ik nog niet heb) helemaal klaar is, wil ik met mijn vriendin een paar dagen naar Stockholm. Zo'n tripje lijkt me wel wat, zeker met zo'n toepasselijk voertuig. Nu heb ik als Zweden-leek een vraag: Wat is de beste/mooiste periode om die kant op te gaan? Voorjaar? Zomer? Herfst?
Dank!
Philip
-
sb129h
- Donateur (2x)

Re: trip naar Stockholm > wat is een goede periode?
Elk jaargetijde heeft daar zo z'n charme, kan zo niet zeggen wat mijn voorkeur zou hebben, je mag me d'r zelfs in een hozende regenbui droppen
.
Weet wel dat het voorjaar wat later is dan hier, als we hier het voorjaar achter de rug hebben, moet het daar meestal nog komen.
Weet wel dat het voorjaar wat later is dan hier, als we hier het voorjaar achter de rug hebben, moet het daar meestal nog komen.
-
Hans9-5
- Geregistreerd lid
Ben er ooit jaaaren geleden eens 2 dagen geweest eind mei, stonden vast met een defect aan het vliegtuig.
Heerlijk weertje, tja toen

Heerlijk weertje, tja toen
-
rademaker
- Donateur (6x)

Heb ooit de marathon van Stockholm gelopen, in juni, en ik heb nog nooit zoveel bikini's tijdens een stadsmarathon langs de kant gezien. Met andere woorden: het was bloedheet.
Los hiervan zou ik me niet zo focussen op het weer. Het kan ook slecht weer zijn en het zou zonde zijn als je je humeur daardoor laat beínvloeden.
Koos
Los hiervan zou ik me niet zo focussen op het weer. Het kan ook slecht weer zijn en het zou zonde zijn als je je humeur daardoor laat beínvloeden.
Koos
-
9323
- Donateur (2x)

Da's wel een goed punt natuurlijk...
Andere vraag: Ik ken Zweden absoluut niet, vandaar dat ik me voorlopig op Stockholm focus. Maar misschien zijn er wel andere steden die veel mooier zijn?
Andere vraag: Ik ken Zweden absoluut niet, vandaar dat ik me voorlopig op Stockholm focus. Maar misschien zijn er wel andere steden die veel mooier zijn?
-
gj900
- Donateur (9x)

Stockholm is natuurlijk nr. 1 als het om mooie steden in Zweden gaat, maar vergeet onderweg Malmö niet, je komt er toch langs
Qua jaargetijde is alleen de herfst af te raden, hartje winter is mooi als het vriest en er sneeuw ligt.
-
bob_z
- Geregistreerd lid
ben het oneens met gj900 de herfst is prachtig met die mooie kleuren allemaal, echter voor een steden trip zou ik laat in het voorjaar gaan.
leuke harldoop schoenen heb je enneh mountainbike ook trouwens, Inov is dat ook niet een Canadees merk net als Rocky Mountain? Ik loop zelf op Newton Running.
leuke harldoop schoenen heb je enneh mountainbike ook trouwens, Inov is dat ook niet een Canadees merk net als Rocky Mountain? Ik loop zelf op Newton Running.
-
rademaker
- Donateur (6x)

dit is wel even off-topic: Inov-8 (spreek uit: innoveight) is geweldig Engels merk minimalistische hardloopschoenen.
Newton heb ik ook op gelopen, een nadeel vond ik snelle slijtage van het zooldeel dat geleid heeft tot de naam van de natuurkundige Newton (actie geeft reactie).
Maar om op Zweden terug te komen: de winterperiode zou ik niet opzoeken, te koud en te lang donker. Tussen april en oktober is het daar prima toeven. Vroeger had Zweden de naam erg duur te zijn, maar zolang je niet teveel alcohol drinkt valt dat enorm mee.
Koos
Newton heb ik ook op gelopen, een nadeel vond ik snelle slijtage van het zooldeel dat geleid heeft tot de naam van de natuurkundige Newton (actie geeft reactie).
Maar om op Zweden terug te komen: de winterperiode zou ik niet opzoeken, te koud en te lang donker. Tussen april en oktober is het daar prima toeven. Vroeger had Zweden de naam erg duur te zijn, maar zolang je niet teveel alcohol drinkt valt dat enorm mee.
Koos
-
millerman
- Donateur (3x)

Ik ben vorig jaar in de nazomer naar Stockholm gegaan, het was echt fantastisch! In een zonnetje is het kleurrijke centrum heel erg mooi. Ik zou ook eind mei/begin juni of eind augustus gaan.