Sander schreef:Ook als oud-roeier viel me de op de achtergrond varende acht meteen op, het was een soort tweestrijd van herkenning: ah een Saab; (10 msec later) hee roeiers!
Sander

Ja, had ik ook.
Stel je voor, na ruim een week geen SAAB's te hebben gezien zie ik er een staan op de parking bij mijn hotel voor die nacht. Eerste impuls: "
dalijk effe cameraatje pakken en 'n fotootje maken voor het forum".
Dus ik naar boven, in mijn hotelkamer kijk ik uit over hetzlfde water, komt er ineens een 4x voorbijgevaren. Ik denk:
Damn dat was een mooi plaatje geweest met die Saab erbij, maar het was te laat. Maak snel een slechte
foto door het beregende hotelraam van de 4x, zie ik vervolgens daarachter de hele selectie aan komen varen, een 4+, wat skiffers en nog een paar tweetjes, en achteraan een 8+... Allemaal gecoached vanuit een paar motorbootjes. Ik dus rennen naar buiten en nog net die
8+ erop gezet.
Je kunt je voortellen dat ik die foto graag even op het forum wilde knallen, aangezien ik weet dat er nogal wat (oud-)roeiers zijn hier.
Nu wist ik al dat er in Valdivia geroeid werd, want de eerste keer dat ik in Chili was in 1989, nog in mijn studententijd met rugzak, zelf net uittraining, had ik in Valdivia al eens een praatje gemaakt met een student-roeier, die ik toevallig zag uitstappen... Het is een echte
universiteitsstad. Ik ga toch eens kijken of daar niet een gave MBA of LLM gegeven wordt...
Nel