Vakantie in Chile, mooi land, weinig SAABs

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
nelfrikandel
Geregistreerd lid

Vakantie in Chile, mooi land, weinig SAABs

Bericht door nelfrikandel » wo 25 jan, 2006 1:53

Aangezien dit toch het meest geëigende subforum is voor offtopic posts, en ik er al over had gesproken in mijn eerdere posting over vervoer van Schiphol, wou ik dit hier nog melden...: Ik dus ben nét terug van drie weken vakantie Chile, het was niet de eerste keer dat ik in dat land was, en het zal zeker niet de laatste zijn, maar wel de eerste keer sinds ik een SAAB heb c.q. op dit Forum actief ben, en dus geïnteresseerd rondkeek of ik er überhaupt, en zo ja, bijzondere of zeldzame en misschien oude gedeukte SAABs zou treffen. Dat viel nogal tegen, hoewel ik achterin een taxi een keer langs de dealer in Santiago kwam, maar na ruim een week van de drie weken heb ik de eerste en enige SAAB geparkeerd zien staan buiten het hotel waar ik sliep, in de stad Valdivia. Ik heb natuurlijk meteen mijn camera getrokken en terwijl ik die aanzette, kwamen er een aantal roeiploegen langsgevaren. Als oud-roeier was dat natuurlijk helemaal prachtig. Het leverde het volgende geweldige plaatje op:

Afbeelding
(klik op het plaatje voor fullsize)

Verder heb ik drie geweldige weken gehad in dit schitterende land 8) 8) 8) !!!

Verder kwa auto's heb ik op mijn trip naar het zuiden een prettig rijdende maar anonieme Subaru Impreza Automaat te leen gekregen, in het droge noorden mocht ik met deze Ford Ranger Pick-up rondrijden, met dubbele cabine, een 2.8 "Powerstroke" turbo diesel motor, made by Ford Argentina. Dat was wel stoer :D

Groeten,
Nel

diesel
Geregistreerd lid

Bericht door diesel » wo 25 jan, 2006 12:40

Ben net terug uit Brazilie 8) en daar helemaal geen Saab gezien.
Volgens mij zit daar niet eens een dealer,
misschien een gat in de markt :lol:
Daar eens rondgevraagd maar de meeste mensen kennen Saab
niet eens behalve degene die in het buitenland hebben gewoond.

Sander
Forum Admin

Bericht door Sander » wo 25 jan, 2006 13:52

Ook als oud-roeier viel me de op de achtergrond varende acht meteen op, het was een soort tweestrijd van herkenning: ah een Saab; (10 msec later) hee roeiers!

Sander

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » wo 25 jan, 2006 15:53

Sander schreef:Ook als oud-roeier viel me de op de achtergrond varende acht meteen op, het was een soort tweestrijd van herkenning: ah een Saab; (10 msec later) hee roeiers!

Sander
:lol: Ja, had ik ook. :D

Stel je voor, na ruim een week geen SAAB's te hebben gezien zie ik er een staan op de parking bij mijn hotel voor die nacht. Eerste impuls: "dalijk effe cameraatje pakken en 'n fotootje maken voor het forum".

Dus ik naar boven, in mijn hotelkamer kijk ik uit over hetzlfde water, komt er ineens een 4x voorbijgevaren. Ik denk: Damn dat was een mooi plaatje geweest met die Saab erbij, maar het was te laat. Maak snel een slechte foto door het beregende hotelraam van de 4x, zie ik vervolgens daarachter de hele selectie aan komen varen, een 4+, wat skiffers en nog een paar tweetjes, en achteraan een 8+... Allemaal gecoached vanuit een paar motorbootjes. Ik dus rennen naar buiten en nog net die 8+ erop gezet.

Je kunt je voortellen dat ik die foto graag even op het forum wilde knallen, aangezien ik weet dat er nogal wat (oud-)roeiers zijn hier.

Nu wist ik al dat er in Valdivia geroeid werd, want de eerste keer dat ik in Chili was in 1989, nog in mijn studententijd met rugzak, zelf net uittraining, had ik in Valdivia al eens een praatje gemaakt met een student-roeier, die ik toevallig zag uitstappen... Het is een echte universiteitsstad. Ik ga toch eens kijken of daar niet een gave MBA of LLM gegeven wordt...

Nel

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » do 26 jan, 2006 0:45

Mijn ouders waren erg onder de indruk van een maand (november/december) Patagonie, dus afwisselend Chili en Argentinie. Helaas mag ik al jaren niet meer mee... :cry:

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » do 26 jan, 2006 10:43

Wouter schreef:Mijn ouders waren erg onder de indruk van een maand (november/december) Patagonie, dus afwisselend Chili en Argentinie. Helaas mag ik al jaren niet meer mee... :cry:
Ik mocht omdat ik een geleende auto had, niet de grens over naar Argentinië. Als je daar een gehuurde of geleende auto het land uit wil
brengen, moet je een door een notaris opgemaakte akte van de eigenaar (c.q. verhuurder) kunnen overleggen, voordat je de grens over mag...

Die had ik niet... :cry: :oops:

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » do 26 jan, 2006 12:07

nelfrikandel schreef:
Wouter schreef:Mijn ouders waren erg onder de indruk van een maand (november/december) Patagonie, dus afwisselend Chili en Argentinie. Helaas mag ik al jaren niet meer mee... :cry:
Ik mocht omdat ik een geleende auto had, niet de grens over naar Argentinië. Als je daar een gehuurde of geleende auto het land uit wil
brengen, moet je een door een notaris opgemaakte akte van de eigenaar (c.q. verhuurder) kunnen overleggen, voordat je de grens over mag...

Die had ik niet... :cry: :oops:
Hmm.. mijn ouders hadden ook een huurauto (Toyota Landcruiser), maar ik heb ze niet gehoord over gedoe bij de douane. Ze hebben trouwens wel veel stempels verzameld.

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » do 26 jan, 2006 13:54

Wouter schreef: Hmm.. mijn ouders hadden ook een huurauto (Toyota Landcruiser), maar ik heb ze niet gehoord over gedoe bij de douane. Ze hebben trouwens wel veel stempels verzameld.
Hadden ze een chileense of argentijnse huurauto? Misschien dat het met huurauto's opgenomen wordt in het huurcontract. Ik herinner bij me een eerdere reis toen bij het huren van een auto gevraagd werd of het de bedoeling was om het land uit te gaan of niet.

edwin wolterinck
Geregistreerd lid

Bericht door edwin wolterinck » do 26 jan, 2006 14:39

wat zit daar voor een grote antenne op die Ford Ranger Pick-up :?:

gr.edwin

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » do 26 jan, 2006 15:10

edwin wolterinck schreef:wat zit daar voor een grote antenne op die Ford Ranger Pick-up :?:

gr.edwin
Het is geen antenne maar een spriet met een vlag en een rood lampje. Daar rijden in die streek heel veel pick-up's mee rond, allemaal van mensen die in de kopermijnen werken. In het noorden van Chile zijn een paar gigantisch grote kopermijnen (die foto is genomen voor de ingang van één ervan, Mantos Blancos), en alle normale vehikels die op de site van zo'n mijn komen (degene die ik mocht lenen was van een bedrijf dat onderhoud verricht aan machines daar) moeten zo'n lange spriet hebben met een rode vlag en een rood lichtje erop, zodat ze niet worden platgereden door van die lieve kleine kiepwagentjes met erts...

Afbeelding

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » di 31 jan, 2006 0:01

nelfrikandel schreef:
edwin wolterinck schreef:wat zit daar voor een grote antenne op die Ford Ranger Pick-up :?:

gr.edwin
...zodat ze niet worden platgereden door van die lieve kleine kiepwagentjes met erts...
Ik vond nog ergens een fotootje van mezelf onder zo'n truck, van een eerdere reis naar Chili... :P

Afbeelding

Plaats reactie