kantelbrug
-
merxcer
- Geregistreerd lid
kantelbrug
Ik heb dit principe al eerder gezien, maar is dit veilig?
En is het niet slecht voor de auto? Er staat toch wel erg veel gewicht op de wielen en die zijn daar toch niet voor gemaakt.
http://link.marktplaats.nl/481624021" onclick="window.open(this.href);return false;
uw overpijnzingen graag
En is het niet slecht voor de auto? Er staat toch wel erg veel gewicht op de wielen en die zijn daar toch niet voor gemaakt.
http://link.marktplaats.nl/481624021" onclick="window.open(this.href);return false;
uw overpijnzingen graag
-
Roger
- Geregistreerd lid
Re: kantelbrug
Op zich zijn de wielen wel gemaakt om het gewicht te dragen toch? Tenminste die van mij staat de hele dag op de wielen
. Maar je bedoelt waarschijnlijk de schuine belasting, ik denk dat het nogal meevalt.
Of het echt een fijn systeem is weet ik niet, vooral omdat het maar op een as zit. Zou het op beide assen zitten was ik een stuk geruster. Daarnaast zou je moeten weten wat de maximale last is, ik vind het allemaal wat ieletjes. Lijkt me een aardig verschil of je er een talbot (van 850kg of zo) op zet of een Saab van 1300kg.
Of het echt een fijn systeem is weet ik niet, vooral omdat het maar op een as zit. Zou het op beide assen zitten was ik een stuk geruster. Daarnaast zou je moeten weten wat de maximale last is, ik vind het allemaal wat ieletjes. Lijkt me een aardig verschil of je er een talbot (van 850kg of zo) op zet of een Saab van 1300kg.
-
ruter001
- Geregistreerd lid
Re: kantelbrug
Zo'n ding heb ik twee jaar geleden gebruikt, een iets ander model zie ik.
Hier een linkje van een fabrikant: http://www.liqui-technik.com/kipp1.html
Geleend van een kennis. Ontzettend handig voor laswerk aan de bodem want je zit niet boven je gezicht te werken. Het opbouwen is een beetje uitvogelen maar het erafhalen van de wielen was nog het meeste werk. Je kan die dingen trouwens ook huren, staan ook op marktplaats.
Hier een linkje van een fabrikant: http://www.liqui-technik.com/kipp1.html
Geleend van een kennis. Ontzettend handig voor laswerk aan de bodem want je zit niet boven je gezicht te werken. Het opbouwen is een beetje uitvogelen maar het erafhalen van de wielen was nog het meeste werk. Je kan die dingen trouwens ook huren, staan ook op marktplaats.
-
gunar
- Geregistreerd lid
Re: kantelbrug
Meer een takel mechaniek dan een kantelbrug.
Bij kantelbrug wordt - vanuit oldtimerbusiness (in Belgie) begrepen - gebruik gemaakt van een frame waarop de gehele wagen rust. Zie hier enkel mechaniek groot ene as. Op zich (sluit mij met deze woorden aan bij de reageerders) wel veilig. Vanwege driehoek constructie. Maar wat kan die takel torsen ?
Zou zeggen of doorsparen (vindt 950 euro een prijs, voor gebruikt nog wel) voor een echte kantelbrug (adverteerders in de classicbladen) of methode Melle. Werken met banden en domme kracht (Peddinghaus zoiets, ook prijzig !) Of Jerommeke uit Suske en Wiske vragen ?
Melle vragen om foto's ? Hé, is al gebeurd
Bij kantelbrug wordt - vanuit oldtimerbusiness (in Belgie) begrepen - gebruik gemaakt van een frame waarop de gehele wagen rust. Zie hier enkel mechaniek groot ene as. Op zich (sluit mij met deze woorden aan bij de reageerders) wel veilig. Vanwege driehoek constructie. Maar wat kan die takel torsen ?
Zou zeggen of doorsparen (vindt 950 euro een prijs, voor gebruikt nog wel) voor een echte kantelbrug (adverteerders in de classicbladen) of methode Melle. Werken met banden en domme kracht (Peddinghaus zoiets, ook prijzig !) Of Jerommeke uit Suske en Wiske vragen ?
Melle vragen om foto's ? Hé, is al gebeurd
-
sjak
- Geregistreerd lid
Re: kantelbrug
Voor kleine lichte wagens zal t vast wel OK zijn, maar een beetje serieus spul van 2 ton of zo zou ik toch graag een zwaardere constructie zien.
Prijs vind ik ook hoog, voor dat geld koop je ook een (gebruikte) goede vierkoloms brug.
Prijs vind ik ook hoog, voor dat geld koop je ook een (gebruikte) goede vierkoloms brug.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: kantelbrug
De Saab 96 vereniging heeft zoiets en verhuurt het aan leden, de AutoVIP.
-
merxcer
- Geregistreerd lid
Re: kantelbrug
het lijkt mij ook een handig systeem, kan je zo in je schuur opbergen ipv een complete loods met 4 koloms hefbrug.
Ook is het niet heel ingewikkeld om te (laten) maken.
Ik zal eens aan het tekenen slaan.
Ook is het niet heel ingewikkeld om te (laten) maken.
Ik zal eens aan het tekenen slaan.
-
sjak
- Geregistreerd lid
Re: kantelbrug
Voor vergelijkbaar geld lijkt dit me een stuk beter:
http://www.tools.vocor.nl/index.php?ite ... 36&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tools.vocor.nl/index.php?ite ... 36&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Re: kantelbrug
broertje heeft een 4 koloms koni brug als carport, dus met een dak vast aan de brug
brug omhoog dak omhoog
brug omhoog dak omhoog
-
windekind
- Donateur

Re: kantelbrug
Zou dit niet wat zijn? Een minibrug.
http://www.tools.vocor.nl/index.php?ite ... 57&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tools.vocor.nl/index.php?ite ... 57&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;
-
gunar
- Geregistreerd lid
Re: kantelbrug
[]Gehele dorpel vervangen of flink stuk bodemplaat. Kom je halverwege
die wip tegen
En
hoe gaan we nu verder ? Ding weghalen en op de krik zetten + assteun zetten ? Wat een gedoe. Lassen is doorgaan, zonder onderbrekingen die daar niet mee van doen hebben. En dan is er nog niet eens gezeverd over de werkhouding, plaatsing van het werkstuk (niet vlak maar onder een sterke hoek
), gebrekkige ventilatie/afvoer gassen, de warmte die niet echt weg kan (reflectie kort op het lichaam, nabijheid onderkant wagen blokkeert warmte-afvoer, gevolg dichtschroeien maar
door de overall heen
Dat werkt niet, die minibrug. Zelfs voor verwijderen achteras geen must, wel 425 euri.
Als je groot laswerk hebt, het zelf kunt, ga dan voor op zoek naar een werkbare situatie. Bijvoorbeeld een doehetzelfgarage met een brug.
Want grote klussen hoeven niet elke maand weer gedaan te worden. Bedenk dat, bij nemen van investeringsbeslissing.
Hoe vaak ga ik dit nog nodig hebben, binnen afzienbare tijd (2 jaar) ? En ? Nog even nadenken, ja, eerst vanavond de schaapskudde tellen en spelen in het zand van Klaas Vaak
Dat werkt niet, die minibrug. Zelfs voor verwijderen achteras geen must, wel 425 euri.
Als je groot laswerk hebt, het zelf kunt, ga dan voor op zoek naar een werkbare situatie. Bijvoorbeeld een doehetzelfgarage met een brug.
Want grote klussen hoeven niet elke maand weer gedaan te worden. Bedenk dat, bij nemen van investeringsbeslissing.
Hoe vaak ga ik dit nog nodig hebben, binnen afzienbare tijd (2 jaar) ? En ? Nog even nadenken, ja, eerst vanavond de schaapskudde tellen en spelen in het zand van Klaas Vaak
Reden: Quote verwijderd
-
merxcer
- Geregistreerd lid
Re: kantelbrug
ik kwam ook nog een leverancier van een kantelbrug tegen:
http://www.tipjack.at/english/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze zit dus alleen op de voorwielen en je hebt de wagen in 10 min op zijn kant!
ik heb al een prijs gevonden van 750,- voor het ding.
maar ben nog aan het zoeken en mailen met de fabrikant.
Het wordt nog niet in nederland geleverd.
http://www.tipjack.at/english/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze zit dus alleen op de voorwielen en je hebt de wagen in 10 min op zijn kant!
ik heb al een prijs gevonden van 750,- voor het ding.
maar ben nog aan het zoeken en mailen met de fabrikant.
Het wordt nog niet in nederland geleverd.
-
Roger
- Geregistreerd lid
Re: kantelbrug
Heeft er wel echte auto's opstaan zie ik.
. Ben je (semi) prof kun je beter kijken voor een ruimte waar een gewone brug staat, lijkt me.
Een detailer heeft meer aan de minibrug bijvoorbeeld, kun je de auto op werkhoogte zetten.
edit: even geneusd op de site van vocor tools, staan leuke dingen bij (ook kantelbruggen).
Dat zal zijn reden hebben: het ding bestaat al 10 jaar (in filmpje TÜV-keuring 2001). Ik denk dat de verhouding prijs-gebruik toch wat lastig ligt. Als je als hobby sleutelaar 2x per jaar een onderkant moet lassen, is het duur. Onderkant wassen doe je ook niet wekelijksHet wordt nog niet in nederland geleverd
Een detailer heeft meer aan de minibrug bijvoorbeeld, kun je de auto op werkhoogte zetten.
edit: even geneusd op de site van vocor tools, staan leuke dingen bij (ook kantelbruggen).
-
sjak
- Geregistreerd lid
Re: kantelbrug
Het nadeel van al die hobbybop-kantel/wip/whatever-dingen die tot nu toe de revue passeren is dat ze maar tot 1500 of 1700 kilo gaan, dat beperkt de mogelijkheden aanzienlijk. De meeste wagens die in mn schuur staan of hebben gestaan zitten in de bandbreedte 1900-2500kg.
4 kolommer is meteen weer groot offer in ruimte op het moment dat je m niet gebruikt, en om te werken aan onderkant lijkt me makkelijker om er neit onder maar naast te staan ivm troep die eraf dondert e.d.
Voor de Volga zit ik wel te overwegen om zon kantelding te halen.
Keuzes keuzes
4 kolommer is meteen weer groot offer in ruimte op het moment dat je m niet gebruikt, en om te werken aan onderkant lijkt me makkelijker om er neit onder maar naast te staan ivm troep die eraf dondert e.d.
Voor de Volga zit ik wel te overwegen om zon kantelding te halen.
Keuzes keuzes