Lincoln MKS

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
Elevation12,000
Geregistreerd lid

Lincoln MKS

Bericht door Elevation12,000 » za 14 jan, 2006 22:38

Deze kenden we al:

Afbeelding

...en nu doet fomoco min of meer hetzelfde:

Lincoln MKS

Op basis vd S80

koel Amerikaans

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 14 jan, 2006 22:57

de koplampen heb ik eerder ergens gezien, iets Japans - Acura denk ik.

verder ben ik niet zo van dit soort bulkige rudimentaire vormgeving.

(maar dat is 'design' in het amerikaans : bulk en rudimentair - sommigen noem het clear(n) 'n cut, edoch dan denk ik toch eerder aan Jensen bestek design, of Milus horloges.... schoon, strak en toch stijlvol en elegant)

nee, geen suces voor mij deze Lincoln, en datzelfde geldt voor de Caddi's.

Jacco K.
Geregistreerd lid

Bericht door Jacco K. » zo 15 jan, 2006 22:37

Ugly!

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » zo 15 jan, 2006 23:49

Ik vind het wel een aparte wagen om te zien...

Elevation12,000
Geregistreerd lid

Bericht door Elevation12,000 » ma 16 jan, 2006 21:24

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leuk dak

Ikzelf vind dat hij luxe en weldaad uitstraalt terwijl er toch een vrij cleane designtaal wordt aangehouden. Eigentijds fusiongerecht van Eurochic en Big Apple flair? Jongelui zouden gewoon zeggen; 'da bomb !' :lol:

Auto die zeker gunstig afsteekt bij erg veel van zijn concurrenten.

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » ma 16 jan, 2006 21:31

jek vind het echt helemaal niks

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 16 jan, 2006 21:37

ik ben niet zo heel erg van de club mensen die altijd maar over "jatten dit en jatten dat" heeft,
maar ik moet nu toch wel heel erg denken aan de Acura TL...
een prachtige bak, en dat maakt deze Lincoln met zijn ueberkitsch interieur er niet origineler op...

de spleet lampen heeft de Lincoln in een ietwat afgeronde versie, maar identiek kijkend.

Afbeelding
achterklep heeft ook wel wat trekjes,
de achterdeur heeft bij de lincoln een hippe bmw knik (die nu veel navolging vindt)
Afbeelding
Afbeelding

verders heeft de Lincoln een wat hogere raamlijn, en 'schouders' omdat er een S80 frame onder zit.

Elevation12,000
Geregistreerd lid

Bericht door Elevation12,000 » ma 16 jan, 2006 22:38

Sorry, maar ik zie echt geen gelijkenis. Zelfs als SAAB adept zal ik er waarschijnlijk minder moeite mee hebben die 2 uit elkaar te houden dan een 9-3ss en een Seat. Heb ik overigens ook geen moeite mee, maar dat ter zijde.

Bedenk wel dat het interieur wat jij kitsch noemt van een showmodel is. Productieverise zal niet bv niet overal maagdelijk wit zijn lijkt mij. Wat ik super vind is dat er een lap alcantara op het dashboard ligt. Zoveel beter dan het veel gangbaardere plastic. Dat mogen ze er van mij absoluut inhouden.

Vorticity
Geregistreerd lid

Bericht door Vorticity » di 17 jan, 2006 20:34

jelger schreef:ik ben niet zo heel erg van de club mensen die altijd maar over "jatten dit en jatten dat" heeft,
maar ik moet nu toch wel heel erg denken aan de Acura TL...
Denk je dat de Acura Tl wel origineel is dan? Design is rechtstreeks gestolen van de Mazda 6.

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » wo 18 jan, 2006 16:49

Ik vind het wel geslaagd wat Lincoln doet. Mooie auto's. Weer wat onderscheidend design.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 18 jan, 2006 20:20

mezzahiri schreef:
Denk je dat de Acura Tl wel origineel is dan? Design is rechtstreeks gestolen van de Mazda 6.
de belijning in de neus was er al langer bij Acura.

Elevation12,000
Geregistreerd lid

Bericht door Elevation12,000 » wo 18 jan, 2006 21:30

taaffert schreef:Ik vind het wel geslaagd wat Lincoln doet. Mooie auto's. Weer wat onderscheidend design.
Het afgelopen decennium was Lincoln een duielijk zoekende naar een frisse designtaal. Hiertoe kwam men ondermeer met deze concept:

Afbeelding

Afbeelding

Ontworpen door Gary McGovern meen ik. Duidelijke verwantschap met Conti's uit de jaren zestig, maar toch echt niet retro. Ik vond deze auto een leuke uiting in een markt van eigenlijk slechts nog wig-vormen. De markt zou er kennelijk toch niet groot genoeg voor geweest zijn, want men ging zich herbezinnen en men keerde terug naar de tekentafels om het toch wat anders aan te pakken.

Het duurde, het duurde en duurde maar. Eigenlijk veel te lang, want de Town Car, Conti en LS waren/zijn echt niet veel soeps.

Er volgde wat concepten met elementen die we nu ook terug zien in de MKS.

Afbeelding

Afbeelding

De nwe Zephyr kreeg al een markante snuit:

Afbeelding

..maar is voor de rest niet echt af. Dat idee heb ik wel bij de MKS en ook de MKX:

Afbeelding

Historisch bezien vind ik de Imperials en Lincolns mooier dan Cadillacs. Deze laatste vind ik veelal te romantisch.

De Imperial concept die in Detroit stond vind ik trouwens afgrijzelijk:

Afbeelding

Hmmmm....

Wat deze nwe Lincolns vs de huidige Caddys betreft: Ik vind de Lincolns relaxter ogen dan de Caddys met hun Stealth design. Overigens heeft Caddy dit design al wat verder doorontwikkeld, met als resultaat dat de laatste typen al wat meer zijn afgerond.

Nu ik het toch over mooie Amerikanen heb:

Afbeelding
Stoer

Afbeelding
Sweet

Mooi of niet, allemaal bakken met profiel.

Plaats reactie