taaffert schreef:Ik vind het wel geslaagd wat Lincoln doet. Mooie auto's. Weer wat onderscheidend design.
Het afgelopen decennium was Lincoln een duielijk zoekende naar een frisse designtaal. Hiertoe kwam men ondermeer met deze concept:
Ontworpen door Gary McGovern meen ik. Duidelijke verwantschap met Conti's uit de jaren zestig, maar toch echt niet retro. Ik vond deze auto een leuke uiting in een markt van eigenlijk slechts nog wig-vormen. De markt zou er kennelijk toch niet groot genoeg voor geweest zijn, want men ging zich herbezinnen en men keerde terug naar de tekentafels om het toch wat anders aan te pakken.
Het duurde, het duurde en duurde maar. Eigenlijk veel te lang, want de Town Car, Conti en LS waren/zijn echt niet veel soeps.
Er volgde wat concepten met elementen die we nu ook terug zien in de MKS.
De nwe Zephyr kreeg al een markante snuit:
..maar is voor de rest niet echt af. Dat idee heb ik wel bij de MKS en ook de MKX:
Historisch bezien vind ik de Imperials en Lincolns mooier dan Cadillacs. Deze laatste vind ik veelal te romantisch.
De Imperial concept die in Detroit stond vind ik trouwens afgrijzelijk:
Hmmmm....
Wat deze nwe Lincolns vs de huidige Caddys betreft: Ik vind de Lincolns relaxter ogen dan de Caddys met hun Stealth design. Overigens heeft Caddy dit design al wat verder doorontwikkeld, met als resultaat dat de laatste typen al wat meer zijn afgerond.
Nu ik het toch over mooie Amerikanen heb:

Stoer

Sweet
Mooi of niet, allemaal bakken met profiel.