Verzekering tegen boetes

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
ralph12
Geregistreerd lid

Verzekering tegen boetes

Bericht door ralph12 » za 14 jan, 2006 11:51

AMSTERDAM 2006-01-14 – (Novum) - Nederlanders kunnen zich voortaan verzekeren tegen parkeer- en snelheidsboetes. Het Zweedse bedrijf Bisso biedt sinds deze week economische bescherming bij het betalen van boetes, meldt het op zijn website.

Bisso heeft vestigingen in Denemarken, Noorwegen en Zweden. In deze landen was het al mogelijk om een verzekering tegen parkeer- en snelheidsboetes af te sluiten. Sinds januari biedt het bedrijf ook in Nederland zijn diensten aan.

Tweede-Kamerlid Aleid Wolfsen (PvdA) reageert zaterdag in De Telegraaf 'verbijsterd' op de nieuwe verzekering. Hij pleit voor celstraffen voor hardrijders die een boete proberen te ontduiken. "Een rechter mag dat opleggen in plaats van een boete." Kamerlid Boris van der Ham (D66) zegt in de ochtendkrant dat het niet zo kan zijn dat 'mensen met een dikkere portemonnee op zo'n manier onder boetes uitkomen'.

Het bedrijf heeft niet als doelstelling mensen te stimuleren regels te overtreden. Bisso zegt financiële ondersteuning te bieden voor mensen die een boete krijgen. De verzekering gaat jaarlijks dertig euro kosten.

--------------

Hm, ik heb jaarlijks boetes van wel meer dan 100 euro bij mekaar. Ik denk dat dit voor veel mensen geldt. Verzekereren die zich, dan is de pot gauw op.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 14 jan, 2006 11:58

wanneer krijgen we verzekeringsbescherming voor het plegen van belasting/verzekeringsfraude?

edwardk
Geregistreerd lid

re

Bericht door edwardk » za 14 jan, 2006 12:35

Ik denk zodra er iemand is die denkt daar iets aan te kunnen verdienen.Dat is net zo bezopen als het op de radio melden van snelheidscontrole's. Gewoon aan de snelheid houden, doe je dat niet dan loop je risico op een prent, en anders optijd van huis gaan met een normale snelheid,of een beetje geluk hebben. Houdt me redelijk aan de snelheid(meestal ) toch is mijn laatste (en eerste ) snelheidsbekeuring van 1989 (36km te snel ).En ga als het verkeer het toelaat zo heel af en toe wel eens door de geluidsbarriere,maar let wel op waar. Rijbewijs dan toevallig kwijt , jammer ik was er zelf bij. ;-(+

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » za 14 jan, 2006 12:47

Jelg, ik zit naar dat mooie plaatje bij je naam te kijken. Iemand ooit geprobeerd in een acute aanval van modulariteit een 99 voorkant te zetten op een Flach Schautze? (.... bredere gril namelijk mooier zoals zoveel dingen aan de 99/90 mooier is)

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » za 14 jan, 2006 14:29

Volgens mij is dat een foto van Jelger zijn amerikaanse classic.

Back on topic aub

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » za 14 jan, 2006 15:00

haha jah dat verzekeren, ook gehoord... 30 E per jaar.. en dan ben je verzekerd tegen minimaal 2 boetes van 300 euro ofzo.. best grappig... maar de overheid zal er wel een stokje voor steken denk ik. Net zoals het beboeten van een navigatiesysteem op je vooruit heb zitten (belemmering van het zicht).

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 14 jan, 2006 19:25

Dat is net zo bezopen als het op de radio melden van snelheidscontrole's. Gewoon aan de snelheid houden,
aangezien de vergevingsgezindtheid bij justitie erg laag is - 3km/u - vind ik het wel fijn om te weten waar ik een eventuele inhaalactie even uit moet stellen.
Het bedrijf heeft niet als doelstelling mensen te stimuleren regels te overtreden. Bisso zegt financiële ondersteuning te bieden voor mensen die een boete krijgen. De verzekering gaat jaarlijks dertig euro kosten.
Kamerlid Boris van der Ham (D66) zegt in de ochtendkrant dat het niet zo kan zijn dat 'mensen met een dikkere portemonnee op zo'n manier onder boetes uitkomen'.
ik ben het vaak eens met D66, maar hier volg ik de redenering ten dele. Het zijn juist de mensen met de smalle beurs die de boetes niet aftrekken van de belasting, of van de baas vergoedt krijgen die belang hebben bij een vaste afdracht (die overeenkomt met 1x <10km/u te hard)

juist voor mensen met een smalle beurs wordt het 'aantrekkelijker' om minder te letten op het begaan van -relatief lichte- overtredingen.

(commerciele) klassejustitie, maar dan de andere kant uit dan meestal daarmee bedoeld wordt.

ik ben dan ook voor het instellen van een puntenrijbewijs waarbij bijgehouden wordt wat voor en hoeveel overtredingen er begaan worden, waardoor de eigenaar/bestuurder alsnog op een andere manier dan financieel boetedoening moet doen voor zijn/haar overtredingen. Dat systeem werkt ook gewoon beter omdat dan de systematische overtreders die nu gewoon wat extra geld overmaken, dan door de mand gaan vallen, en de gelegenheidsovertreder verder enigszins met rust wordt gelaten. uiteraard verder gerelateerd aan de aard van het delict.

- en ja, de foto is van de US 900, genomen in Belmont, binnenkort te zien in saab.singaxp.net (of in de galerij hier in het forum)

edwardk
Geregistreerd lid

re

Bericht door edwardk » za 14 jan, 2006 23:51

Koos Spee op TV : " verzekering tegen bekeuringen is crimineel" :lol:

FrostRacing
Geregistreerd lid

Bericht door FrostRacing » zo 15 jan, 2006 12:34

Dan gooi ik er eens een andere stelling tegenaan:

Het huidige verkeersboete-beleid van Justitie is crimineel.

Je kunt naar mijn mening nog beter een echte crimineel worden dan dat je te hard rijdt....justitie is zo ontzettend druk met het incasseren van verkeersboetes dat ze de rest van het werk laten liggen of onzorgvuldig uitvoeren.

Het gevaar zit niet alleen in de snelheid, het zit m ook in de manier waarop de andere weggebruikers reageren op het rijgedrag van een weggebruiker die misschien net wat harder rijdt. Wanneer iedere weggebruiker eens wat vaker in zijn spiegel zou kijken en niet ten koste van alles zijn ruimte op de snelweg claimt onder het mom van "de rest moet maar opletten" zou het al een stuk beter gaan.

Wat mij betreft mogen ze alle flitspalen en radarcontroles afschaffen en dat geld gebruiken voor meer camera-auto's op de wegen. Dan wordt er pas werkelijk wat gedaan aan ieders veiligheid en kunnen de echte wegpiraten op hun gedrag worden aangesproken en bestraft.

edwardk
Geregistreerd lid

re

Bericht door edwardk » zo 15 jan, 2006 12:46

Dat gezeik met die controle's zorgt er alleen maar voor dat een hoop mensen meer bezig zijn met hun snelheid dan met het werkelijke auto rijden, het leidt een hoop mensen af die daardoor niet meer bewust met autorijden bezig zijn. Dit zorgt dan weer voor onnodige onveilige situaties. BEGRIJPPIE.

Oosthoek
Donateur
Donateur

Re: re

Bericht door Oosthoek » ma 16 jan, 2006 0:22

edwardkommeren schreef:Koos Spee op TV : " verzekering tegen bekeuringen is crimineel" :lol:
Koos Spee zou z'n mond eens moeten gaan wassen met zeep, voor de hoeveelheid onzin die hij heeft verkondigd in dat tenenkrommende belerende kutprogramma van hem.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 16 jan, 2006 1:02

helaas is de burger zelf ook compleet losgeslagen wild, en vraag ik me af of het puberende hollandse nog wel zou kunnen omgaan met een leven zonder camera's....

en geef nu voor de verandering eens een keer niet de schuld heel cpmfortabel en gemakkelijk uit de leunstoel aan 'de overheid' maar aan het woekerende individualisme (dat op zich ben ik niet tegen, wel de uiting/manier daarvan in onze hedendaagse omgangsvormen) - dat de burger het gevoel geeft dat ie maar alles kan, mag en zeggen kan zolang dat in zijn/haar eigen straatje past en uitkomt.

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » ma 16 jan, 2006 9:22

Ik vrees dat ik m'n inleg er niet eens uit zou halen :roll: of zou ik.. :twisted:
Racen deed ik op het circuit ed, in het dagelijks verkeer zorg ik dat ik geen rijdende chicane te zijn en houdt me overal aan de max. snelheid.
Saai misschien? Nou nee, voor mij niet!
Misschien wordt de premie volgens jaar al verhoogd omdat anderen de pot te snel leegtrekken en de gem. verzekeringsmaatschappij is geen filantropische instelling.
Gelukkig maar, want anders wordt laagvliegen zonder geldig brevet legaal. :?
Cornell :O:

johnjaap
Geregistreerd lid

Bericht door johnjaap » ma 16 jan, 2006 15:02

edwardkommeren:
Dat is net zo bezopen als het op de radio melden van snelheidscontrole's. Gewoon aan de snelheid houden, doe je dat niet dan loop je risico op een prent
Hier ben ik het niet mee eens. Waarom bestaat er zoiets als een all-risk verzekering? Als ik jouw beredenering op een all-risk verzekering toepas, dan zou je zeggen dat een dergelijke verzekering onzin is; gewoon uitkijken en nergens tegen aan rijden! Deze verzekeringen zijn toch ook niet omstreden?

Ik ga me eens verdiepen in deze verzekering, ik heb er zeker interesse in.

John©

Troll fan
Geregistreerd lid

Bericht door Troll fan » ma 16 jan, 2006 20:23

Kan je die verzekeringspremie ook van de belasting aftrekken ? :-P+

Of vallen boetes onder de kategorie:
Giften boven de drempel van € 386 aan goede doelen zijn aftrekbaar :joker:

Nog even en je moet een hypotheek afsluiten op je Saab om alle verzekeringspremies te betalen ! :wink:

Plaats reactie